آشنایی با بورگوارد BX7+تصاویر

عصر خودرو: کراس اوور بورگوارد BX-7 نخستین‌بار در نمایشگاه ژنو در سال 2015 رونمایی و تولید آن از سال 2016 در پکن، چین شروع شد.

Thursday 12 October 2017 - 16:23:00

آشنایی با بورگوارد BX7+تصاویر111آشنایی با بورگوارد BX7+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، بورگوارد یک کمپانی خودروساز آلمانی بوده که در سال 1919 توسط یک مهندس آلمانی تبار به نام کارل اف دبلیو بورگوارد در شهر برمن آلمان تأسیس شدغ این خودرساز با 23 هزار پرسنل تا سال 1961 به تولید خودرو ادامه داد و بعد از بمباران طی جنگ جهانی دوم به کار خود پایان داد اما در سال 2008 کریستین بورگوارد، نوهٔ کارل بورگوارد دوباره این کمپانی، را احیا کرد حال این خودرو ساز آلمانی که توسط شرکت فوتون چین خریداری شده مجددا شروع به تولید خودرو و بازگشت به عرصه رقابت کرده که ما قصد داریم با BX-7 کراس اوور این کمپانی آشنا شویم.

این خودرو نخستین‌بار در نمایشگاه ژنو در سال 2015 رونمایی و تولیدش از سال 2016 در پکن، چین شروع شد.

طراحی ظاهری BX-7

بورگوارد BX7 در طراحی ظاهری به دو نسخه تقسیم می شود، نمونه پایه و نسخه لوکس تر که TS نام دارد. به طور کلی نمای ظاهری این خودرو در نمونه پایه از یک جلوپنجره بزرگ با خطوط عمودی و قرارگیری لوگوی بورگوارد در وسط آن طراحی شده اما نسخه ی TS این خودرو از کابینی لوکس تر، یک جلوپنجره متفاوت که الگو به کار رفته در آن شامل طرح الماس‌هایی به شکل لوگوی شرکت بوده چرخ‌هایی با سایز بزرگتر، یک ریل سقفی و درمجموع ظاهری اسپرت تر در قیاس با مدل پایه، دارد.

نمای ظاهری قسمت عقب این خودرو شباهت زیادی به نسخه های کراس اوور جمع و جور کمپانی پورشه و آئودی دارد نمای عقب این خودرو از چراغ هایی بزرگ که در میان آن نام بورگوارد قرار گرفته تشکیل شده و به منظور ایجاد نمایی فریبنده از سپر و اگزوز های بزرگ شکل گرفته است.

نمای جانبی هم مانند دیگر هم دوره های خود در این کلاس از دو خط حجم دهنده به بدنه تشکیل شده ابتدا یک خط از گوشه ی چراغ جلو آغاز و تا گوشه چراغ عقب کشیده و دیگری هم یک تورفتگی در پایین درها بوده است .


طراحی داخلی بورگوارد BX-7

صندلی‌های کابین این خودرو از جنس چرم بوده که شاید برخی افراد را به یاد هموطن های لوکس آلمانی اش بیاندازد. صفحات پشت فرمان به صورت آنالوگ طراحی شده و مابین کیلومترشمار و دورشمار هم یک صفحه نمایش کوچک در نظر گرفته شده است اما در کنسول میانی این خودرو صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی طراحی شده و به سامانه APPLE CARPLAY نیز مجهز بوده علاوه بر آن سیستم های دیگر خودرو قابل کنترل خواهد بود.

BX7 بصورت استاندارد 5 نفره بوده اما نسخه سه ردیفه آن برای 6 یا 7 سرنشین قابل سفارش است که نسخه فول یا FLAGSHIP بورگوارد BX7 در بازار چین با امکانات رفاهی و ایمنی شامل 6 عدد کیسه هوا، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری (ESC)، دوربین 360 درجه، سیستم نایت ویژن، سیستم اتو هلد (EPB)، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، هدآپ دیسپلی، رادار نقطه کور و خطی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، دوربین دید عقب، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو با حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای، سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، آینه‌های داخلی الکتروکرومیک هوشمند، چراغ‌های اتوماتیک تطبیقی از جنس زنون در جلو (AUTOLIGHT)، آینه‌های جانبی تاشوی برقی با حافظه، فرمان چندکاره، صفحه نمایش لمسی به سایز 12.3 اینچ، سیستم صوتی با 9 عدد بلندگو و درگاه USB/AUX و حساس به فرامین صوتی راننده، سیستم ارتباطی 4G/WiFi،SOS، سیستم نویگیشن، سیستم نایت ویژن، سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)، برف‌پاک‌کن‌های عقب با سنسور باران، سنسور جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی ارائه می‌شود.
مشخصات فنی بورگوارد BX-7

بورگوارد،BX-7 را با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژر وارد بازار کرده که این موتور 225 اسب بخار قدرت و گشتاور 300 نیوتن متر را تولید می کند. پیشرانه این خودرو که توسط شرکت فوتون و با تکنولوژی کمپانی میتسوبیشی ساخته شده با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این کراس اوور آلمانی را در عرض 10 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت می رساند و حداکثر سرعت BX-7، 206 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

برچسب ها

بورگواردبورگوارد BX7
Back to top