طراحی چراغ جلو جدید برای دید بهتر در برف و باران+تصاویر

عصر خودرو-به تازگی چراغ جلو هوشمندی برای دید مطلوب راننده در شرایط برف و باران سنگین طراحی شده است.

Tuesday 04 July 2017 - 13:09:00

طراحی چراغ جلو جدید برای دید بهتر در برف و باران+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  ، کارشناسان امر چراغ‌ جلو هوشمندی برای خودروها طراحی کرده‌اند که به راننده کمک می‌کند در برف و باران سنگین هم قدرت دید مطلوبی داشته باشد.

برف و باران شدید هنگام شب شرایط خطرناکی را برای رانندگان ایجاد می‌کند و آنها مجبورند برای داشتن رانندگی ایمن‌تر سرعت خود را کاهش دهند.

این لامپ هوشمند جدید در داخل چراغ‌های جلوی معمولی فورد F-150 تست شده و کارکرد آن به این شکل است که چراغ با حسگرهای هوشمندش بخش کوچکی از پرتو نور را که به قطرات باران یا برف برخورد میکنند، خاموش می‌کند تا نور کاهش نیابد.

این تیم علمی از سال 2012 بر روی ساخت این چراغ‌ها کار کرده است.

در حالت عادی، رانندگان باید در باران سنگین یا برف با نور کم حرکت کنند تا بتوانند جلوی خود را ببینند با این حال، چراغ های جدید به آن‌ها امکان استفاده از نوری با پرتو بلند برای روشن‌ کردن مسیر پیش روی خود را می‌دهد.

نمونه‌های اولیه این چراغها به حدی بزرگ بودند که باید روی جعبه شفاف ویژه‌ای روی خودرو جاسازی می‌شدند و این موضوع کاربرد آن‌ها را در دنیای واقعی غیرممکن می‌کرد. با این حال، ابزار جدید به اندازه‌ای کوچک است که برای نخستین بار می‌توان آن را بر روی یک خودروی استاندارد به کار برد. دانشمندان مدعی‌اند این چراغ‌ها 98 درصد دید راننده را ارتقا می‌دهند.

 

برچسب ها

چراغ‌ خودرو
Back to top