انقلاب در صنعت سیستم‌های صوتی خودرو

سیستمی که به اسپیکر نیاز ندارد+تصاویر

عصر خودرو- شرکت قطعه سازی کانتیننتال یک سیستم اسپیکر جدید توسعه داده که روزی قادر خواهد بود راه و روش گوش دادن به موسیقی در خودرو را دگرگون کند.

Saturday 01 July 2017 - 11:59:00

سیستمی که به اسپیکر نیاز ندارد+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری« عصرخودرو» ، این سیستم استریو پیشرفته متشکل از چند اسپیکر است که برای مهندسان خودرویی مدرن یک چالش به حساب می‌آید. اسپیکرهای معمولی نه تنها به وزن خودرو می افزایند، بلکه برای تعبیه شدن در جایی از خودرو نیازمند مهندسی ویژه ای هستند.

سیستم اسپیکر جدید کانتیننتال موسوم به "صدای Ac2ated" تقریبا تمام زواید یک سیستم صوتی متعارف را حذف می‌کند. با قرارگیری استراتژیک این محرک ها در سراسر خودرو، " sound Ac2ated" دقیقا صفحه های بدنه یک خودرو را به اسپیکر تبدیل می‌کند. کانتیننتال عملکرد این سیستم را به عملکرد یک ویولن تشبیه کرده است.

دیمیتریوس پاتسوراس، مدیر مرکز مهندسی کانتیننتال می‌گوید: اگر شما یک ویولن را در دست بگیرید، کمان و سیم‌ها در واقع مبدل هستند.

وی افزود: سیستم صوتی فاقد اسپیکر کانتیننتال از بخش های مختلف خودرو برای تولید فرکانس های مختلف استفاده می‌کند. برای مثال ستون A خودرو برای فرکانس های بالا و دربها برای فرکانس های متوسط مناسب هستند.

بعلاوه کانتیننتال می‌گوید، این سیستم یک صدای سه بعدی قوی ایجاد می‌کند که با بهترین سیستم های استریو در بازار رقابت می‌کند.

اما مزیت اصلی این سیستم شفافیت صدای آن نیست، بلکه سایز و وزن آن است. در شرایطی که سیستم های صوتی متعارف تا 14 کیلوگرم وزن دارند و تا 0.03 متر مربع جا اشغال می‌کنند، سیستم صوتی Ac2ated تنها 990 گرم وزن دارد و به 0.001 متر مکعب فضا احتیاج دارد. 

سیستم صوتی Ac2ated هنوز برای قرارگرفتن در خودروهای تولیدی امروزی در نظر گرفته نشده ولی به زودی این اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر هوندا سیستم صوتی مشابهی را در وانت های ریج‌لاین خود استفاده می‌کند اما این سیستم صرفا به کف جای بار وانت محدود است.

برچسب ها

کانتیننتالسیستم صوتی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت سیستم صوتی و تصویری خودرو +جدول هزینه پخش خودرو چقدر است؟ کدام خودروی لوکس "راحت‌ترین رانندگی" ارائه می دهند؟ بررسی سیستم تشخیص فرامین اشاره ای ب‌ام‌و در سیستم های صوتی؛ چشم به فرمان! ارتقای سیستم صوتی خودرو چقدر آب می خورد؟ ارتقای سیستم صوتی خودرو چقدر آب می‌خورد؟ آشنایی با بنتلی کانتیننتال + تصاویر مخابرات خودرویی قیمت جدیدترین سیستم صوتی و تصویری خودرو +جدول معرفی شارژرهای بدون سیم برای خودروهای الکتریکی صـــدای خوب چند؟ مظنه قیمت آمپلی فایر های خودرو در بازار حذف بلندگوها در سیستم صوتی جدید خودرو قیمت پرفروش‌ترین سیستم صوتی و تصویری خودرو +جدول امکاناتی برای خاص بودن! صوت همـــراه رانندگـــی فــرمانــروایان کوچک رونمایی از اولین سیستم صوتی هوشمند سونی برای خودرو سازگار با اندروید و آی‌او‌اس لاکچری بازها کدام سیستم را می پسندند؟ لاستیک های هوشمند چگونه اند؟ کابین اتومبیل خود را آکوستیک کنید ملاقات با «لینکلن کانتیننتال 2017» به دنبال جوینت ونچر شدن با کروز هستیم
Back to top