دولت یازدهم 3618 خودرو عمرانی در روستاها توزیع کرد

عصر خودرو- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: در دولت یازدهم سه هزار و 618دستگاه خودرو عمرانی و خدماتی بین دهیاری‌ها توزیع شد.

Saturday 13 May 2017 - 12:50:00

دولت یازدهم 3618 خودرو عمرانی در روستاها توزیع کرد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سعیدرضا جندقیان افزود: در تهیه و توزیع ماشین‌آلات بین دهیاری‌ها، مهم ترین رویکرد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ارتقای سطح خدمات‌رسانی به روستاها بود که سبب شد تا بخش عمده‌ای از خرید ماشین‌آلات در سال 1395 برای تهیه ماشین‌آلات خدماتی ( شامل خودروی حمل زباله و آتش‌نشانی) هزینه شود.
وی اظهار کرد:‌همچنین در دولت یازدهم، اعتباری معادل2 هزارو 475 میلیارد ریال برای تهیه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی هزینه شده است .
وی خاطر نشان کرد: طی سال‌های 1393 تا 1395 اعتبارات ویژه‌ای در قوانین بودجه سنواتی، تحت عنوان بند «ح» تبصره 9 سال 93 و 94 و بند «و» تبصره 6 برای کمک به دهیاری‌ها درنظر گرفته شد.
جندقیان ادامه داد: در سال 1393 اعتباری بیش از یکهزارو 765 میلیارد ریال برای تامین ماشین آلات مورد نیاز دهیاری‌ها در نظر گرفته شد و در سال‌های 94 و 95 و با توجه به لزوم ارتقای سطح خدمات‌رسانی به روستاییان و نیاز دهیاری‌ها به اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه در روستاها، سبب شد تا بخش عمده‌ای از این اعتبارات به سمت اجرای پروژه‌های عمرانی هدایت شود.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به سطح‌بندی روستاها، خرید خودروهای حمل زباله در 2 نوع نیمه سنگین و سبک صورت گرفت که خودروهای نیمه سنگین برای روستاهایی که متمرکز بودند و امکان جمع‌آوری زباله در روستاهای سطح دهستان یا بخش وجود داشت، اختصاص یافت و خودروهای حمل زباله سبک نیز به روستاهای پراکنده در سطح استان، اختصاص داده شد.
جندقیان تصریح کرد: با توجه به اجرای حجم وسیعی از طرح های عمرانی توسط دهیاری‌ها و همچین خدمات رسانی به روستاییان در زمینه مدیریت پسماند و ایمنی و آتش نشانی، تامین ماشین آلات مورد نیاز امری ضروری است و می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح خدمات رسانی دهیاری ها در مدیریت امور روستاها داشته باشد.
وی افزود: برای تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی باید یک برنامه بلند مدت و مرتبط با وظایف دهیاری ها پیش بینی شود.
این مسئول سازمان شهرداری ها و دهیاری در مورد اهداف این برنامه ها خاطرنشان کرد: کمک به دهیاری‌ها ‌در انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی برای ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها،ایجاد منابع مالی پایدار برای دهیاری‌ها ،ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروی انسانی ساکن در نقاط روستایی وکمک به دولت در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در روستاها از جمله این اهداف به شمار می آید.
جندقیان همچنین در مورد انتخاب نوع ماشین‌آلات برای انجام وظایف محوله دهیاری‌ها تاکید کرد: این انتخاب می‌بایست با حداکثر دقت و کیفیت انجام شود و با توجه به شرح وظایف دهیاری‌ها در انجام امور عمرانی و خدماتی در روستا، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز آنها تهیه شود .
وی ادامه داد: این ماشین آلات شامل ماشین‌آلات عمرانی ( لودر، بکهولودر، مینی لودر، کمپرسی)،ماشین‌آلات خدماتی ( خودروی حمل زباله و آتش نشانی)،وسایل نقلیه عمومی و اداری ( مینی بوس ) و تجهیزات فنی (تریلر، تیغه برف‌روب )است.
جندقیان همچنین گفت: ازابتدای تاسیس دهیاری ها تا کنون 16 هزار و 111دستگاه ماشین آلات توزیع شده است. این آمار نشان می‌‌دهد که با توجه به تاسیس بیش از33 هزار و 500 دهیاری‌ در روستاهای کشور به طور تقریبی هر 2 دهیاری از یک دستگاه خودرو دارند.
معاون سازمان شهرداری ها دهیاری ادامه داد: ماشین‌آلات توزیع شده بین دهیاری‌ها به لحاظ نوع به 2دسته عمرانی و خدماتی تقسیم‌ می‌شوند که از16 هزار و 111دستگاه 6هزار و 936دستگاه و9 هزار و 25دستگاه خدماتی هستند .

**43درصد ماشین آلات، عمرانی است
وی در مورد ماشین‌آلات عمرانی گفت: ماشین‌آلات عمرانی برای اجرای پروژ‌های عمرانی در روستاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که سهم قابل توجهی از فعالیت‌های این ماشین‌آلات در انجام پروژه‌های بهسازی معابر بوده است که از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها تاکنون، حدود 43 درصد، معادل 6هزارو 936 دستگاه (بک هولودر، کمپرسی، تراکتور، لودر و مینی‌لودر) از کل ماشین‌آلات را شامل ‌می‌شود.

**56درصد ماشین آلات ،خدماتی است
جندقیان گفت :ماشین‌آلات خدماتی که شامل خودروی حمل زباله و آتش‌نشانی است برای خدمات‌رسانی به روستاییان در زمینه مدیریت پسماند و ایمنی و آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها تاکنون، حدود 56 درصد، معادل 9هزارو 25
دستگاه از کل ماشین‌آلات توزیع شده بین دهیاری‌ها را شامل می‌شود.

برچسب ها

خودرو عمرانی

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط بیشتر
Back to top