هشدار بهزیستی درخصوص کلاهبرداری جدید از خودرو معلولان

عصر خودرو- معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از کلاهبرداری جدید دلالان از امتیاز خودروی داخلی برای معلولان خبر داد و گفت: به معلولان هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

Wednesday 15 February 2017 - 09:18:00

هشدار بهزیستی درخصوص کلاهبرداری جدید از خودرو معلولان

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمدرضا اسدی  ضمن تشریح روند تحویل خودروی داخلی به معلولان گفت: به علت مشکلات واردات خودروهای خارجی از قبیل فروش امتیاز به دلالان و واسطه‌ها  به علت محدودیت‌های مالی معلولان، واردات این خودروها متوقف و با خودروسازان داخلی وارد مذاکره شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت خودروسازی «پارس‌خودرو» مسوولیت مناسب‌سازی خودروهای معلولان را برعهده گرفته و این خودروها با همان امتیازها، تخفیفات و معافیت‌های خودروهای خارجی به معلولان واگذار می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: حدود 5 سال پیش وزارت صنایع و معادن، با همکاری وزارت رفاه از طریق ایجاد سامانه ثبت‌نام، سهمیه خودروی دارای معلول با ویژگی‌های خاص را مشخص کردند و در ثبت‌نام این خودروها داشتن ویژگی‌هایی چون تدریس در دانشگاه، ورزشکاری، هنرمندی و... با در نظر گرفتن شدت معلولیت و تحصیلات فرد معلول همگی از جمله امتیازات وی برای دریافت خودرو محسوب می‌شد.

اسدی ادامه داد: تعداد زیادی در آن سامانه اقدام به ثبت‌نام کردند به طوری که در استان تهران حدود 57 هزار نفر و در کل کشور حدود 170 هزار نفر در سامانه ثبت‌نام خودروی خارجی ثبت‌نام کردند. این در حالی است که سهمیه استان تهران 800 نفر و سهمیه کل کشور 4700 نفر بود.

وی در ادامه به مشکلات واردات خودروهای خارجی و توقف ورود آنها به داخل کشور اشاره کرد و گفت: پس از توقف ورود خودروهای خارجی به کشور و اعلام آمادگی پارس‌خودرو تمهیدات لازم برای واگذاری 4700 خودروی مناسب‌سازی شده به معلولان توسط این شرکت با همان معافیت‌ها و همان امتیازات قبلی فراهم شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از علل اصلی توقف ورود خودروهای خارجی به کشور آن بود که افراد معلول به علت نیازمندی شدید متاسفانه مورد سوءاستفاده دلالان قرار می‌گرفتند؛ به طوری که سهمیه خود را با قیمت بسیار پایین به دلالان واگذار می‌کردند این در حالی بود که این کلاهبرداری‌ها هم از طریق افراد و هم از طریق شرکت‌ها و موسسات صورت می‌گرفت و با هشدارهای مددکاران بهزیستی روند رو به رشدی داشت.

اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر که شرکت پارس خودرو اقدام به مناسب‌سازی خودروهایی همچون تندر90، برلیانس و... که بیش از 40 میلیون تومان قیمت دارند، کرده است، باز هم شاهد ورود دلالان به این طرح هستیم.

وی تصریح کرد: معلولان با 70 درصد معافیت خودروهای مناسب‌سازی شده شرکت پارس خودرو را دریافت خواهند کرد به طوری که 30 میلیون تومان از مبلغ از هر خودرو معاف و مابقی آن توسط فرد معلول پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر سودجویان به اطلاعات 4700 نفری که در انتظار دریافت این خودروها هستند را دسترسی پیدا کرده و با برقراری تماس با این افراد اقدام به کلاهبرداری می‌:نند تا جایی که معلولان دچار سردرگمی شده و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

اسدی ادامه داد: متاسفانه این دلالی‌ها ساماندهی شده است و اطلاعات این 4700 نفر به طور کامل در اختیار آنها قرار داده شده است و این موضوع بهزیستی را نگران کرده و تعداد مراجعان ما در این حوزه رو به افزایش است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: از تمامی معلولان خواهشمندیم در صورت تماس تلفنی مبنی بر امتیاز خودروی واگذاری مناسب‌سازی شده داخلی و بهره‌مندی از معافیت‌های آن در اسرع وقت با شماره تلفن 88789333 تماس بگیرند تا بتوانیم با همکاری، بازرسی و حراست بهزیستی استان تهران این افراد را شناسایی و از این کلاهبرداری‌ها جلوگیری کنیم.

برچسب ها

خودرو معلولان
مطالب مرتبط بیشتر
تمدید اعتبار سهمیه‌ طرح ترافیک بیماران، معلولین و جانبازان تحویل خودرو اتومات به معلولان با قیمت‌های قبل رایزنی برای ساماندهی خودروهای مناسب‌سازی شده ویژه معلولان و جانبازان پیشنهاد تخفیف 50 درصدی به معلولان برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی تمهیدات وزارت صنعت برای تأمین خودروهای معلولان و جانبازان لزوم خدمت رسانی درست به معلولان در سامانه های اتوبوس تندرو و مترو سوءاستفاده یا خرید و فروش «پلاک معلولین» غیرقانونی است یک وسیله نقلیه جدید برای معلولان ساخته شد بنیاد شهید برای تأمین خودروهای جانبازان از تولیدات داخلی استفاده می‌کند معرفی تکنولوژی‌های حمل‌و‌نقل مختص معلولان خودروی ویژه افراد توانخواه در فرودگاه خرم آباد فعال شد تجهیز 5 درصد اتوبوس‌های جدید به درب مخصوص تردد معلولان راه اندازی سامانه حمل و نقل معلولان در شیراز ایران در رتبه سیزدهم تولید خودرو جهان تاکسی تلفنی معلولان در مشهد راه‌اندازی می‌شود انتقاد نجفی به محدودیت‌های جابجایی معلولان و جانبازان در شهر پیشنهاد بهزیستی به وزارت صنعت برای تولید خودروهای مناسب سازی شده ارزان ارائه خودروهای بی‌کیفیت به معلولان مناسب‌سازی فضای پارک خودرو برای معلولان افزایش 2 برابری سرویس ایاب و ذهاب معلولان استان تهران تا پایان سال 60 خودرو ویژه معلولان به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود ساخت «سبکترین بالابر برای افراد معلول جسمی حرکتی» توسط مختراعان ایرانی پایتخت هنوز مهیای تردد معلولان نیست نخستین خودرو مناسب سازی شده معلولان منطقه 5کشور در شهرکرد فعال شد تحویل خودرو با تخفیف ویژه به جانبازان کشور 50 دستگاه ون ویژه معلولان تا پایان سال خریداری می شود این خودرو ویژه معلولان است ساخت اتومبیل خودران خاص برای معلولان شاهکار یک پدر برای فرزند معلولش صدور اولین گواهینامه رانندگی خودروهای نیمه خودکار برای یک معلول دردسرهای پلاک ویژه ! شناسایی معلولان دارای پلاک‌ویژه و مناسب‌سازی رایگان خودروهایشان امکان بهره‌مندی معلولان از خودروی داخلی فراهم شد افزایش خطوط ویژه معلولان به 25 خط مشکل پلاک ویژه معلولان باید به سرعت حل و فصل شود آمادگی خودروسازهای داخلی برای تولید خودروهای ویژه معلولان معلولان استفاده کننده از وسایل چهار چرخ موتور برقی گواهینامه می گیرند خودروهای عمومی ویژه معلولان افزایش یابد انتقاد از نحوه واگذاری پلاک ویژه به معلولان مذاکره با خودروسازان داخلی ماشین‌های دنده اتوماتیک معلولان، رویا یا واقعیت؟ سرویس‌رسانی سامانه معلولان و جانبازان به جشنواره پارالمپیک خودروسازان داخلی مکلف به تولید خودرو ویژه معلولان شدند تامین خودرو مناسب معلولان توسط شرکت های داخلی بازبینی واگذاری پلاک خودرو معلولان با واگذاری پلاک معلولین برخورد می‌شود سوءاستفاده از پلاک خودروهای معلولان
Back to top