چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران (30)

برنامه‌های شیر فرانسوی برای بازار ایران

عصر خودرو- در حاشیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو ایران، مدیران ارشد پژو در نشستی مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. در این نشست مطبوعاتی ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل پژو و ژان کریستف کِمار، قائم‌مقام مدیرعامل و مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقا این شرکت حضور داشتند که بخش‌هایی از آن را در ادامه خواهید خواهند.

Sunday 12 February 2017 - 23:21:00

برنامه‌های شیر فرانسوی برای بازار ایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ایمپاراتو در آغاز این نشست مطبوعاتی در زمینه برنامه‌های پژو در ایران گفت:"بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، نخستین محصول جوینت ونچر پژو و ایران‌خودرو، مدل 2008 خواهد بود که قبل از نوروز روانه بازار می‌شود. این گام اول است و در گام‌های بعدی مدل‌های 301 و پس از آن 208 را در برنامه کاری خود داریم."
وی فزود:"تنها هشت ماه از امضا قرارداد جدید همکاری میان پژو و ایران‌خودرو می‌گذرد و اکنون محصول جدید شرکت آماده عرضه به بازار است. این‌ یک رکورد به شمار می‌رود و اگر همکاری تنگاتنگ دو شرکت نبود قطعا امکان رسیدن به این دستاورد بزرگ در این مدت کوتاه ممکن نمی‌شد و به همین دلیل باید مراتب قدردانی خود را از شریک ایرانی خود اعلام کنم."
ایمپاراتو در زمینه مدلی از 2008 که قرار است در ایران عرضه شود گفت:"ما باید محصولی را به بازار عرضه کنیم که توان رقابت داشته باشد و از سوی دیگر باید این محصول توان رقابت در بازارهای صادراتی را داشته باشد. به همین دلیل در فرآیند همکاری با ایران‌خودرو همواره جدیدترین محصولات به بازار عرضه می‌شوند و 2008 هم این‌گونه است. مدلی از 2008 که قرار است به بازار عرضه شود نمونه‌ای فیس لیفت شده این خودرو است که یک سال قبل به بازارهای جهانی معرفی شده و به این ترتیب محصولی به‌روز به شمار می‌رود."
وی در زمینه پژو 301 نیز گفت:"در مورد این خودرو هم جدیدترین نمونه آن به بازار ایران عرضه خواهد شد. نمونه 301 که قرار است در ایران بیاید هنوز در بازارهای جهانی عرضه نشده است و در ماه‌های آینده قرار است به بازار بیاید."
ایمپاراتو در پاسخ به سوالی در زمینه قدیمی بودن پلت فرم محصولات عرضه شده در ایران و زمان طولانی ماندگاری آن‌ها بر روی خطوط تولیدی گفت:"پلتفرم‌هایی که محصولات آن به ایران می‌آیند به‌گونه‌ای طراحی ‌شده‌اند که حداقل 10 سال آینده نیز در محصولات ما مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبیعی است ما این پلتفرم‌ها را ارتقا می‌دهیم تا بتوانند با استانداردهای روز اروپا و جهان هماهنگ شود و به‌عنوان مثال همین پلتفرم‌ها در آینده می‌توانند استاندارد یورو6 و یورو7 را اخذ کنند."
مدیرعامل پژو در پاسخ به سوالی در زمینه حجم داخلی سازی پژو 2008 در آغاز تولید و کم بودن آن در مقابل آنچه پیش از این از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان شده بود گفت:"ما فقط طی کمتر از 9 ماه از زمان امضا قرارداد نخستین محصول را روانه بازار می‌کنیم و این زمان کمی برای داخلی سازی است. ما هم برای داخلی سازی قطعات برنامه‌های گسترده‌ای داریم تا هزینه‌های تولید خودرو کاهش پیدا کند. به‌تدریج باید از قطعات تولید شده در ایران در خودروها استفاده کنیم اما برای این منظور باید قطعه سازان فناوری‌های تولید و استانداردها را کسب کنند. ما در حال انتقال این فناوری‌ها به ایران هستیم. شما تعدادی قطعه ساز در کلاس جهانی دارید اما رسیدن به این هدف یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. هدف ما رسیدن به سطح داخلی سازی 70درصد است."
در این گفتگو همچنین کِمار با اشاره به سفرهای متعدد خود به ایران و گفتگو با مدیران ایران‌خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:"من در دو سال اخیر 25 بار به ایران سفر کرده‌ام. ما از شریک خود در ایران حمایت می‌کنیم و به شما اطمینان می‌دهم دور جدید فعالیت‌های پژو در ایران متفاوت با دور پیشین خواهد بود. ما در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و با اطمینان می‌گویم سرمایه‌گذاری پژو در ایران بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری یک شرکت فرانسوی در دوران پس از تحریم‌ها است."
وی در زمینه حجم این سرمایه‌گذاری گفت:"درمجموع قرار است 400 میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری شود که البته بخشی از آن به‌صورت سرمایه‌گذاری مستقیم و بخشی دیگر به‌صورت ابزار و ماشین‌آلات تولیدی خواهد بود."
کمار در زمینه صادرات خودروهای تولیدشده از سوی پژو در ایران به بازارهای دیگر و الزام دولت برای این منظور گفت:"ما به این موضوع متعهد هستیم و تعهد ما صادرات 30درصد تولیدات در ایران به بازارهای دیگر است. ایران هاب صادراتی پژو در منطقه خواهد شد. برای آنکه بتوانیم از ایران صادرات داشته باشیم باید قیمت خودروها رقابتی باشد و برای این منظور باید حجم داخلی سازی را افزایش دهیم و به همین دلیل است که ما در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. فراموش نکنید ما و ایران‌خودرو در قالب شرکت ایکاپ فعالیت می‌کنیم ما هم سهامدار این شرکت هستیم و طبیعی است به دنبال سودآوری از آن باشیم و می‌خواهیم با کاهش هزینه‌ها، امکان صادرات خودروهای تولیدشده در ایران به بازارهای منطقه را فراهم کنیم."

برچسب ها

چهارمین همایش بین المللی خودرو
Back to top