چگونه مصرف سوخت خودرو را کاهش دهیم؟

عصر خودرو- هر راننده ای می خواهد تا مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهد. اما چگونه؟ فشار تایرها را چک کنید، شمع های کهنه را عوض کنید و فیلتر هوای موتور را تعویض کنید تا مصرف سوخت خودروی شما کاهش یابد.

Monday 12 December 2016 - 10:03:00

چگونه مصرف سوخت خودرو را کاهش دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،اگر شما یک خودروی برقی را نمی رانید، خودروی شما به طور منظم نیاز به سوخت گیری دارد. در بعضی مواقع ممکن است عقربه ی آمپر بنزین خودرو زودتر از همیشه پایین بیاید و ممکن است متوجه شوید که نسبت به گذشته مسافت کمتری را با یک باک بنزین طی کرده اید.

 مواردی که ممکن است باعث افزایش مصرف سوخت شوند در زیر آمده اند.

١- تنظیم نبودن موتور

٢-خاموش نکردن خودرو زمانی که توقف کرده اید.

٣- استفاده از روغن موتوری که اصطکاک را بین قطعات موتور کاهش نمی دهد.

٤- بد کار کردن سنسور اکسیژن و فیلتر هوا

٥-همیشه روشن نگه داشتن سیستم تهویه خودرو

٦-احتراق ناقص و یا عملکرد ضعیف شمع ها

٧-مسدود شدن فیلتر سوخت

٨- کیفیت ضعیف سوخت

٩-هم تراز نبودن چرخ ها

١ - درست کار نکردن پیستون های ترمز

١١-عادات بد رانندگی

١٢-رانندگی با سرعت بالا

١٣-مشکلات سیستم پاشش سوخت مربوط به موتور

١٤-گرم کردن موتور در زمستان که بسیار زمان بر است

١٥-تزریق بد سوخت

در ادامه راه هایی را بیان خواهیم کرد که مصرف سوخت خودروی شما کاهش یابد.

١-انتخاب بنزین مناسب

موتور وسیله ی نقلیه ی شما برای اینکه به صورت کارآمد کار کند باید سوخت آن به صورت کامل بسوزد. اگر سوخت داخل باک خودرو مناسب با خودروی شما نباشد، مصرف بنزین خودرو افزایش می یابد.

مرحله ی اول : بنزین مناسب خودروی خود را شناسایی کنید. در داخل درب باک نوع بنزین مناسب از طرف کارخانه ی سازنده درج شده است.

مطمئن شوید از بنزین مناسب خودروی خود استفاده می کنید، تا با مقدار بنزین مشخصی مسافت بیشتری را طی کنید و همچنین عملکرد موتور را بهبود دهید.

مرحله ی دوم: آیا خودروی شما با سوخت E85 سازگاری دارد؟

E85 ترکیبی از اتانول و بنزین است که تا٨٥٪‏ شامل اتانول است.E85 یک سوخت سازگار با محیط زیست است. اما فقط خودروهایی که برای این سوخت طراحی شده اند می توانند از آن استفاده کنند نه همه ی خودروها.

اگر خودروی شما دارای موتور FFV (موتور انعطاف پذیر یا چندگانه سوز) است، بر اساس این ویژگی می توانید از سوخت E85 استفاده کنید.

توجه کنید که سوخت E85 به طور قابل توجهی ارزانتر از بنزین معمولی است، اما با آن مسافت کمتری طی می کنید، این مسئله حتی در خودروهایی با موتور FFV نیز صادق است.

مرحله ی سوم: در خودروهای FFV از سوخت معمولی استفاده کنید.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه و طی کردن مسافت بیشتر در این خودروها از سوخت معمولی استفاده کنید. با استفاده از سوخت معمولی مسافت بیشتری را با یک باک بنزین طی می کنید، هرچند که ممکن است هزینه ی سوخت شما بیشتر شود.

 

٢- در شرایط آب و هوایی مختلف، هوشمند رانندگی کنید.

مصرف بهینه ی سوخت در این روش ممکن است در ابتدای شروع به رانندگی کمی از راحتی شما بکاهد.

مرحله ی اول: در هوای سرد زمان گرم کردن خودرو را کاهش دهید.

گرم کردن خودرو و موتور خودرو قبل از شروع حرکت در هوای سرد، برای موتور سودمند است، اما این کارباید فقط ٣ تا ٦ ثانیه زمان ببرد یعنی تا زمانی که روغن موتور در همه جای آن به خوبی پخش شود و خودرو آماده ی حرکت شود.

بیشتر رانندگان برای راحتی سرنشینان خودرو، خودرو را به مدت ١ تا ١٥ دقیقه گرم می کنند که این کار مصرف سوخت خودرو را بسیار افزایش می دهد.

لباس بیشتری بپوشید و سعی کنید لباسی بپوشید که بتوانید به راحتی آن را در بیاورید و زمانی که خودرو گرم شد لباس های اضافه را در بیاورید. از دست کش و کلاه و شال گردن استفاده کنید تا در ابتدای شروع به رانندگی راحت تر باشید.

مرحله ی دوم: زمان خنک کردن داخل خودرو را در تابستان کاهش دهید.

داخل خودروی شما در تابستان می تواند خیلی گرم شود، مخصوصاً اگر به صورت مستقیم آفتاب روی آن باشد.

هر وقت که از خودروی خود استفاده نمی کنید، از یک سایبان برای شیشه ی جلوی خودرو استفاده کنید که نور را نیز منعکس کنید و از گرم شدن بیش از اندازه و غیر قابل تحمل خودرو جلوگیری کند. هر وقت که توانستید نیز خودرو را در سایه پارک کنید.

 

مرحله ی سوم: سعی کنید از ترافیک سنگین و شرایط آب و هوایی بد دوری کنید.

در شرایط آب و هوایی نامساعد مانند برف و باران، سعی کنید زمانی از خانه خارج شوید که هوا بهتر شده باشد و یا اینکه ترافیکی که بر اثر این شرایط آب و هوایی به وجود آمده است کاهش یابد.

برف و باران رانندگان را محتاط تر و آهسته تر می کند، این مسئله می تواند زمان رفت و آمد شما را افزایش دهد.

سعی کنید قبل یا بعد از ساعات اوج ترافیک از خانه خارج شوید و از مصرف زیاد و بی رویه ی سوخت جلوگیری کنید.

٣-انجام تعمیر و سرویس های وسایل نقلیه به طور منظم

اگر وسیله ی نقلیه ی شما به خوبی نگه داری نشود، ممکن است موتور خودرو برای ایجاد قدرت نیاز به تلاش بیشتری داشته باشد و موتور برای این کار احتیاج به سوخت بیشتری دارد. تعمیر و نگه داری درست از وسایل نقلیه باعث کاهش مصرف سوخت می شود. پیگیر برنامه ی زمانبندی تعمیر و سرویس قطعات مختلف خودرو باشید و سرویس های خودرو را به طور منظم و دوره ای در زمان مناسب آن انجام دهید.

مرحله ی اول: چک کردن و تنظیم کردن فشار باد تایرهای خودرو.

تایرها ی خودروی شما تنها بخشی از آن هستند که با زمین در تماس اند و بیشترین مقاومت را ایجاد می کنند. هربار که بنزین می زنید، فشار باد تایرها را چک کنید و در صورت نیاز آنها را تنظیم کنید. از کمپرسور موجود در جایگاه سوخت استفاده کنید و در صورت کم بودن فشار باد تایرها آن را افزایش دهید.

توجه کنید که اگر فشار بادتایر فقط 5 PSI کمتر از فشار توصیه شده باشد، مصرف سوخت خودرو ٢٪‏ افزایش می یابد.

مرحله ی دوم: روغن موتور را تعویض کنید.

روغن موتور را در فاصله ی توصیه شده عوض کنید که معمولاً در هر ٣ تا ٥ مایل باید تعویض شود.

روغن موتور را کامل تخلیه کنید و دوباره مخزن آن را با روغن نو پر کنید همچنین هر زمان که روغن خودرو را تعویض کردید فیلتر روغن را نیز تعویض کنید.

اگر روغن موتور خودرو کثیف باشد، اصطکاک بین قطعات موتور خودرو افزایش می یابد، موتور برای دفع این اصطکاک احتیاج به مصرف سوخت بیشتری دارد.

مرحله ی سوم: شمع های خودرو را تعویض کنید. شمع های خودرو را در فاصله ی توصیه شده تعویض کنید که به طور معمول پس از طی هر ٦ مایل این کار باید انجام شود.

اگر شمع های خودرو ضعیف باشند و یا احتراق ناقص انجام شود، سوخت در داخل سیلندرها به طور کامل نمی سوزد.

وضعیت شمع ها را بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را با نمونه های مناسب با خودروی خود عوض کنید. اگر خودتان نمی توانید شمع ها را عوض کنید از یک تعمیرکار بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

مرحله ی چهارم: زمانی که فیلتر هوا کثیف شد آن را عوض کنید. اگر فیلتر هوا کثیف باشد حداقل تا ٥٪‏ از بهره وری سوخت کم می شود.

زمانی که فیلتر هوا مسدود شده باشد و یا اینکه خیلی کثیف باشد، موتور خودرو هوای مورد نیاز برای احتراق کامل را نخواهد داشت. در این صورت موتور برای جبران این مسئله سوخت بیشتری مصرف می کند تا روان تر کار کند.

٤-رفع مشکلات سیستم سوخت رسانی و سیستم پاشش سوخت

اگر سیستم پاشش سوخت و یا سوخت رسانی خودرو دارای نشانه هایی است که خبر از مشکل در خودرو می دهد، برای جلوگیری از زیاد شدن مصرف سوخت هر چه زودتر اقدام به تعمیر خودرو بکنید و به یک تعمیرکار مراجعه کنید. این علائم شامل روشن شدن چراغ چک موتور( Check Engine)،تنظیم نبودن موتور و بد کار کردن آن، خروج دود سیاه از اگزوز و انتشار بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز است.

کاهش مصرف سوخت

مرحله ی یک: هر مشکلی که باعث روشن شدن چراغ چک می شود را برطرف کنید.

نکته: روشن شدن چراغ چک موتور در درجه ی اول نشان دهنده ی وجود مشکل در موتور است، اما می تواند به مشکلات سیستم سوخت رسانی نیز ربط داشته باشد.

مرحله ی دوم: وجود هر مشکل در مبدل کاتالیزوری اگزوز را چک کنید. خروج بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز یکی از علائم نشان دهنده ی وجود مشکل در مبدل کاتالیزوری است. چه مشکل از داخل این مبدل کاتالیزوری باشد و یا مشکل از سیستم سوخت رسانی باشد، می تواند باعث افزایش مصرف سوخت بیش از حد نرمال شود. در صورت نیاز مبدل کاتالیزوری را تعویض کنید.

مرحله ی سوم: مشکلات موتور مربوط به سوخت را بررسی کنید. اگر موتور خودرو تنظیم نباشد و بد کار می کند، شاید مشکل این باشد که سوخت در موتور به صورت کامل نمی سوزد، سوخت به اندازه ی کافی به سیلندرها نمی رسد و یا شاید سوخت بیش از حد نیاز تزریق می شود.

مرحله ی چهارم: اگزوز را چک کنید. اگر دود اگزوز سیاه رنگ است، این مسئله نشان می دهد موتور نمی تواند به صورت کامل بنزین را درون سیلندرها بسوزاند.

این اتفاق می تواند بر اثر تزریق زیاد سوخت به سیلندر های خودرو رخ دهد یا زمانی که موتور به درستی کار نکند.

تشخیص بیشتر مشکلات سیستم سوخت رسانی که به موتور خودرو مربوط می شوند بسیار دشوار است. اگر تشخیص و ابهام زدایی این مشکلات برای شما سخت است به یک تعمیرکار مراجعه کنید و از کمک بخواهید.

٥-عادات رانندگی خود را تغییر دهید.

مصرف سوخت خودرو به طور چشمگیری تحت تاثیر عادات رانندگی شما قرار دارد. نکته ها و توصیه های زیر شما را در رانندگی بهینه تر کمک می کند.

مرحله ی یک: در صورت امکان به آرامی سرعت را افزایش دهید. هرچه محکم تر پدال گاز را فشار دهید، سوخت بیشتری وارد موتور خودرو می شود به همین دلیل است که خودرو زودتر سرعت و شتاب می گیرد.

افزایش سرعت و شتابگیری سریع تر می تواند مصرف سوخت را به شدت افزایش دهد، اما اگر آرام تر سرعت را افزایش دهید در دراز مدت مصرف سوخت شما به طور چشم گیری کاهش می یابد.

مرحله ی سوم: قبل از ترمز کردن دنده را خلاص کنید.

اگر تا چند لحظه قبل از ترمز کردن و توقف کامل خودرو، همچنان پدال گاز را فشار دهید، باعث افزایش مصرف سوخت می شود. برای ترمز کردن بهتر است ابتدا پایتان را از روی پدال گاز بردارید و دنده را خلاص کنید به آرامی ترمز کنید و سرعت را کاهش دهید تا خودرو متوقف شود.

اگر شما فقط همین چند توصیه را رعایت کنید مصرف سوخت خودروی شما بسیار بهینه تر می شود و همچنین قدرت خودرو نیز افزایش می یابد.

اگر شما نمی توانید دلیل مصرف سوخت زیاد خودرو را تشخیص دهید، از یک مکانیک بخواهید تا خودروی شما را بررسی کند. اگر شمع های خودرو احتیاج به تعویض دارد، یا فیلتر هوا باید عوض شود و یا چرا چک موتور خودرو روشن شده است مشکل را تشخیص دهید و آن را برطرف کنید.

برچسب ها

مصرف سوخت
مطالب مرتبط بیشتر
محدودیتی برای سوخت‌گیری وجود ندارد زنگ‌ خطر ناترازی بنزین به صدا درآمد حضور شبانه‌روزی گروه‌های بازرسی در جایگاه‌های عرضه سوخت افزایش 13 درصدی مصرف بنزین در سال 1402 ثبت رکورد مصرف روزانه 142 میلیون لیتر بنزین در سال 1402 تمرکزمان بر خودروهای برقی است جزئیات سقف سوختگیری بنزین در کشور اعلام شد افزایش 16 درصدی تولید بنزین در مرداد ماه وزیر نفت: هیچ مشکلی برای تامین بنزین نداریم باید برای خودرو‌ها گواهی صرفه جویی انرژی صادر شود جزئیات واردات بنزین تشریح شد توسعه تولید خودروهای هیبریدی در کشور؛ مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی‌ها مصرف بنزین خودروهای ایرانی 3 برابر استاندارد دنیا کارت سوخت هر خودرو در ابتدای ماه 210 لیتر شارژ می‌شود صرفه جویی 2 میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور واردات بنزین قطعی است 45 درصد از خودورهای کشور فرسوده هستند افزایش 9 درصدی مصرف بنزین در سال 1402 مصرف بنزین در کشور به 144میلیون لیتر در روز رسید راهی برای مقابله با افزایش مصرف بنزین بیشتر استان‌ها فاقد بنزین سوپر هستند خودروهای فرسوده بنزین را می‌بلعند و هوا را آلوده می‌کنند+اینفوگرافی تاخیر 4 ساله در راه اندازی سامانه‌ای برای مدیریت مصرف سوخت یک‌سوم کامیون‌های فعال فرسوده است تداوم اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت در فرانسه ضرورت اسقاط خودروهای فرسوده برای صرفه‌جویی سوخت تولید بنزین در کشور 5 درصد افزایش یافت کاهش 150 میلیون لیتر مصرف سوخت خودرو‌های فرسوده یارانه بنزین را هدر می‌دهند مدیریت مصرف بنزین در گرو اسقاط خودرو‌های فرسوده رکورد افزایش مصرف سوخت در تابستان لزوم ورود دانش بنیان‌ها به حوزه کاهش مصرف سوخت خودرو با صرفه‌جویی در مصرف تا دو سال آینده نیاز به واردات بنزین نداریم خودروهای داخلی متهم اصلی مصرف بالای بنزین کاهش 600 هزار بشکه ای ذخایر بنزین در آمریکا اسقاط فرسوده ها چگونه باعث کاهش مصرف سوخت می شود؟ ایران رتبه دوازدهم مصرف بنزین در جهان مصرف بنزین 14 و تردد جاده‌ای تعطیلات عید 43 درصد بیشتر از 1400 روند افزایشی مصرف بنزین قله مصرف سوخت خودروها مصرف بنزین به 90 میلیون لیتر در روز رسید رونق گردشگری سوخت در اروپا هشدار افزایش مصرف بنزین با ثبت رکورد 90 میلیون لیتر در روز میزان مصرف بنزین در چهار ماهه ابتدایی چقدر بود؟ چرا مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا می‌کند؟ کسادی در عرضه و تقاضای کم‌مصرف‌ها به مسابقه بین تولید و مصرف بنزین پایان دهیم مصرف سوخت در تابستان امسال 20 درصد زیاد شد تولید بنزین بیش از مصرف میانگین است افزایش بهره‌وری خودرو و کاهش مصرف سوخت با گیربکس‌های دوکلاچه کاهش مصرف سوخت با راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه کاهش 15 درصدی مصرف بنزین در محدودیت‌های کرونایی میزان تولید و مصرف بنزین در کشور چقدر است؟ بررسی دلایل افزایش مصرف سوخت مجوز مجلس برای سرمایه‌گذاری 800 میلیاردی جهت کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا معیار تشخیص خودروهای لوکس؛ قیمت یا مصرف سوخت؟ تفاهم نامه حمایت از توسعه پیشرانه سه استوانه ملی به امضا رسید نقش تحریم در میزان مصرف سوخت خودرو افزایش 8 درصدی مصرف سی.ان.جی در نیمه نخست سال 99 مصرف CNG در تهران افزایش یافت کرونا مصرف سوخت در کشور را کاهش داد مصرف سوخت در تابستان افزایش پیدا کرد صرفه‌جویی یک میلیارد و 220 میلیون لیتر سوخت با اجرای نوسازی ناوگان کامیونی آیا پیشرانه دیزلی ملی ایران خودرو در راه است؟ کاهش 90 دقیقه‌ای زمان سفر در مصرف سوخت با افتتاح آزادراه غدیر چرا بهتر است سی.ان.جی جایگزین بنزین در سبد سوخت شود؟ صرفه‌جویی 13 میلیون تومانی با گازسوزکردن خودروهای عمومی چقدر از سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی شارژ می‌شود؟ کرونا چه بر سر بازار بنزین آورد؟ بنزین چین پشت درهای بسته مکزیک پرداخت 15 میلیون دلار به مترو از محل صرفه‌جویی سوخت میزان فروش بنزین به یک سوم کاهش یافت کاهش 50 درصدی مصرف بنزین جایگاه‌داران را با مشکل روبه رو کرده است مصرف بنزین در شرایط تعلیق طرح زوج و فرد چند لیتر شد؟ ابطال طرح سوخت خودروها به دست ترامپ کاهش 66 درصدی فروش بنزین در جایگاه‌های سوخت ترفندهایی بدون هزینه برای کاهش مصرف سوخت! + فیلم صادرات بنزین؛ کلید طلایی روزهای کرونایی کاهش مصرف سوخت با 10 روش آسان آثار سهمیه‌بندی بنزین در مصرف سوخت دلایل بالارفتن مصرف سوخت در خودرو چیست؟ افزایش قیمت سوخت چقدر هزینه استفاده از خودروها را بالا برده؟ مصرف بنزین پس از سهمیه‌بندی چقدر کم شد؟ فروش CNG در هرمزگان 25 درصد افزایش یافت نقش لاستیک در بهینه سازی مصرف سوخت صرفه جویی 6 میلیون تومانی هر خودروی گازسوز چرا واردکننده بنزین نشدیم؟ تاثیرپذیری نمودار مصرف از تحریم‌ها مصرف بنزین سوپر کاهش یافت 12میلیون تومان، صرفه‌جویی سالانه موتور ملی گازسوز برای مالکان تاکسی «ون‌وانا» با این 13 راهکار در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنید بیانات رهبر انقلاب درباره طرح مدیریت مصرف سوخت طرح مدیریت مصرف سوخت تاکسی اجرایی شد برداشتن سهمیه سوخت باعث افزایش بی رویه مصرف در کشور شده بود رویکرد جهانی صنعت خودرو براساس مصرف سوخت و آلایندگی بررسی شد مدیریت مصرف سوخت در گرو برخورداری از فناوری روز خودرو‌های دارای مدرک و قانونمدار بدون ترس سوخت جابجا کنند مصرف سوخت در ایران چقدر است؟ مصرف سوخت در ایران چقدر است؟ چند روش آسان برای کاهش مصرف سوخت مصرف حدود 2 میلیارد لیتر بنزین در ایام سفرهای نوروزی سقوط 12 میلیون لیتری مصرف بنزین از ترس سیل کاهش 7.3 درصدی مصرف بنزین در روز ششم فروردین سفر نوروزی مصرف سوخت خودرو را در مازندران 50 درصد بیشتر کرد راه هایی موثر برای کاهش مصرف سوخت خودرو متوسط مصرف بنزین در کشور چند لیتر است؟ رشد مصرف بنزین در آمریکا متوقف شده است مصرف سی ان جی در سال 98 افزایش می یابد وزیر نفت مصر اعلام کرد: یارانه 2.42 میلیارد دلاری مصر برای بنزین در 6 ماه ایران با پرداخت 45 میلیارد دلار یارانه انرژی از چین جلو زد کنترل مصرف سوخت با مالیات رابطه خط قرمز مصرف بنزین و تولید خودروهای پرمصرف چه عواملی منجر به کاهش قدرت تولیدی موتور در دراز مدت می شوند ؟ با 50 یورو تا چند کیلومتر می‌شود سفر جاده‌ای داشت؟ چگونه مصرف سوخت خودرو در زمستان را کاهش دهیم؟ دولت روزانه ٣٥ میلیون دلار یارانه بنزین می‌دهد باید سیستم شفافی برای مدیریت مصرف سوخت ایجاد شود امکان کاهش 40 درصدی مصرف سوخت جریمه در انتظار نیمی از خودروها آمار تولید و مصرف سوخت دقیق نیست اجرای مرحله دوم نصب برچسب مصرف سوخت خودرو غیراستاندارد؛ یکی از متهمان افزایش مصرف سوخت آشنایی با کلاچ فن، نحوه کارکرد و انواع آن موظف به توزیع سوخت هستیم نه کنترل مصرف امکان صرفه‎جویی معادل 35 میلیون بشکه نفت در مصرف سوخت لزوم بازنگری قیمت سوخت و خودرو برای کاهش تلفات جاده ای صرفه جویی در مصرف سوخت با خاموش کردن اتوبوس‌های متوقف در ایستگاه‌ها درآمد صرفه‌جویی سوخت در چرخه خودروسازی زنگ خطر جهش تابستانی مصرف بنزین به صدا درآمد کاهش مصرف سوخت با کامیون‌های نو پله پله تا ملاقات هوا راهکارهای کاهش مصرف سوخت خودرو ادامه اجرای طرح کهاب با جذب سرمایه گذار بازگشت به عقب خودروسازی آمریکا چرا مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد؟ آمار مصرف سوخت در هشتمین روز سال جدید اعلام شد میزان مصرف سوخت در آخرین شنبه سال 96 نگاهی به گران‌ترین خودروهای ‌هیبرید دنیا؛‌ بالانشین‌های کم‌مصرف ! نتیجه مدیریت فعلی‌ حمل‌ونقل افزایش‌ کشتار جاده‌ای و رشد مصرف سوخت است خودروهای سبکتر و کاهش مصرف انرژی میانگین مصرف سوخت خودروهای سواری به 9.52 لیتر رسید خدمات پس از فروش با کیفیت و مصرف سوخت پایین برگ برنده فوسو برای ایجاد شغل باید سوخت را گران کنیم شاید بنزین بیش از 1500 تومان شود شکاف21میلیون لیتری تولیدومصرف بنزین چگونه از مصرف سوخت خودرو بکاهیم؟ مردم مشکلات سوخت‌رسانی در استان‌های زلزله‌زده را گزارش دهند تاثیر بار صندوق عقب بر مصرف سوخت خودرو صرفه جویی 3 هزار میلیاردتومانی در مصرف سوخت با اجرای طرح پایش پیمایش سفارش اینترنتی دریافت سوخت امکانپذیر شد 20 راهکار اساسی در کاهش مصرف بنزین خودرو مصوبه دولت توسط معاونت حقوقی مجلس ملغی شد چرا تولید پرمصرف‌ها باید هزینه‌بر باشد؟ رقابتی بین آسایش و مصرف سوخت مشتریان متولی خروج خودروهای فرسوده میانگین مصرف بنزین به 88 میلیون لیتر در روز رسید مصرف سوخت خودروهای داخلی نصف می‌شود؟! رشد مصرف سوخت در منطقه خلیج فارس منفی شد علت مصرف سوخت بالای پژو 206 تیپ 5 چیست؟! روشهای کاهش مصرف سوخت، آلاینده ها و نیز کاهش استهلاک خودرو در عادتهای روزانه رانندگی 918 میلیون لیتر سوخت در استان سمنان مصرف شد صرفه جویی در مصرف سوخت با اجرای طرح پیمایش اجرای طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش در آینده نزدیک افزایش 2 درصدی مصرف بنزین در اهواز همزمان با شدت گرما نوسازی ناوگان درون شهری تهران و مشهد در دستور کار وزارت نفت تخصیص سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل بر اساس پیمایش در قرچک افزایش سرعت مساوی با دو برابر شدن مصرف سوخت مصرف سوخت خودروها باید به 7 لیتر برسد سامانه‌ شکار انرژی اتلافی وسایط نقلیه خدماتی تنفس مصنوعی به سبک ب‌ام‌و چگونه مصرف سوخت خودرو را کاهش دهیم؟ مصرف سوخت در ایران 2 برابر متوسط جهانی است ترکیه مالیات بر مصرف سوخت را افزایش داد زیرساخت قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه آماده نیست 5 کراس اور با توانایی های آفرود فراتر از انتظار+تصاویر چین نمیخواهد فروش ما افزایش یابد ذوالفقاری خبر داد: کاهش مصرف روزانه 50 میلیون لیتر سوخت در کشور 38 میلیون لیتر سوخت در استان سمنان مصرف شد رشد 12.5 درصد مصرف بنزین در نیمه دوم تعطیلات نوروز سایپا در تولید فناوری کاهش مصرف سوخت پیشقدم خواهد بود
Back to top