فونیکسریمکسبهتام

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ماکو تاکید کرد:

مناسب سازی شهر ماکو برای تردد معلولان و سالمندان

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ماکو بر مناسب سازی شهر ماکو برای تردد معلولان و سالمندان تاکید کرد.

مناسب سازی شهر ماکو برای تردد معلولان و سالمندان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، ایران قربانی صبح امروز در جلسه کارگروه مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری و شورای ساماندهی سالمندان که در سالن اجتماعات فرمانداری ماکو برگزار شد، اظهار داشت: مناسب‌سازی محیط یکی از مهمترین اقداماتی است که باید شهرداری ماکو نسبت به انجام آن اقدام کند.

    وی با بیان اینکه همه شهروندان حق استفاده از اماکن و خدمات شهری را دارند، تصریح کرد: باید با مناسب‌سازی محیط زمینه استفاده معلولان و سالمندان را نیز از امکانات و مبلمان شهری فراهم کنیم.

    معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ماکو بر نصب پلاک توقف ویژه معلولین در مناطق پرتردد شهری را خواستار شد و اذعان داشت: باید بتوانیم امکانات لازم برای دریافت خدمات را توسط معلولان فراهم کنیم.

    این مسؤول بر همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تاکید کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ای فراهم کنند تا تمام اقشار جامعه به ویژه معلولان و سالمندان بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند.

    قربانی نقش اداره بهزیستی را در این زمینه موثر عنوان و اعلام کرد: مناسب‌سازی اماکن ورزشی، تفریحی، مراکز خرید و ... از جمله اقداماتی است که بهزیستی می‌تواند در راستای رفاه هر چه بیشتر معلولان فراهم کند.

    معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ماکو با بیان اینکه مناسب سازی محیط زندگی از جمله اماکن مسکونی معلولین نیز در بسیاری از شهرهای استان اجرایی شده است، اظهار داشت: امید می‌رود این موضوع بیش از پیش در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

    این مسؤول خاطرنشان کرد: نباید این باور در معلولان ایجاد شود که معلولیت محدودیت نیست و فضایی فراهم شود تا معلولان بتوانند با فراغ خاطر به زندگی خود توام با شادی و نشاط ادامه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط