فونیکسریمکسبهتام

بازدید وزیر علوم از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران

عصر خودرو- وزیر علوم در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو بازدید کرد.

بازدید وزیر علوم از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) بازدید و در جریان تحقیقات این شرکت در زمینه  طراحی  و ساخت موتور خودرو قرار گرفت.

    وی این مرکز را نمونه و الگوهای عالی ارتباط صنعت و دانشگاه و کاربردی شدن علوم و در راستای اجرایی شدن و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش عنوان کرد.

    فرهادی گفت: برنامه وزارت علوم افزایش زمینه های همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه است و در همین راستا امکان استفاده از فرصت مطالعاتی داخل به مدت 6 تا 9 ماه را برای دانشجویان دکتری فراهم کرده ایم.

    وزیر علوم افزود: با انعقاد تفاهم نامه ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم، دانش آموختگان مقطع دکتری و اعضای هیات علمی می توانند تحصیلات خود را در دوره پسا دکتری در بخش صنعت ادامه دهند.

    وی اظهار داشت: صنعت خودرو به عنوان یک صنعت پویا، کاربردی و مورد نیاز مردم، برای پیشرفت، بهینه سازی و استفاده از دانش روز نیازمند همکاری با دانشگاه های کشور است و دانشگاه های کشور نیز برای کاربردی کردن دانش و انجام مسئولیت در قبال جامعه نیازمند همکاری با صنعت خودرو هستند.

    محمد زالی مدیر عامل مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو نیز گفت: این شرکت از ابتدای تاسیس خود اهداف خود را در راستای افزایش همکاری بیشتر با دانشگاه ها تعریف کرده و با ایجاد رشته موتور در برخی دانشگاه ها، استفاده از نخبگان دانشگاهی و تاسیس شرکت دانش بنیان به این همکاری استمرار بخشیده است.

    وی افزود: ایران تنها کشور اسلامی است که خودرو ملی طراحی کرده است و این نشان دهنده پتانسیل بالای این صنعت برای رسیدن به اهداف کلان و استراتژیک است و قطعا همکاری نهادینه شده صنعت خودرو و دانشگاه ها می تواند به شکوفایی بیشتر این صنعت مهم کشور کمک کند.

    مدیر عامل مرکز تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت سامانه عیب یاب خودروهای یورو 4، طراحی موتور ملی دیزل سواری، موتور ملی «ای. اف. سون»، «ای. اف. سون»، «پایه گاز سوز» و «ای. اف. فور» را از جمله دستاوردهای این مرکز عنوان کرد.

    زالی افزود: این مرکز در قالب یک طرح کلان ملی موفق شد اولین خودروی رانای هیبریدی را طراحی و بسازد و تحویل کار فرما دهد که این خودرو با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت 85 کیلومتر حرکت می کند.

    وی عنوان کرد: همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از آن تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد لذا آلایندگی ندارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    کرمان موتوراکستریم