فونیکسریمکسبهتام

افزایش دمای هوا و آلاینده ها در غالب نقاط کشور

عصر خودرو- کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به روند افزایشی دما در تمامی استان های کشور از افزایش غلظت آلاینده ها در کلان شهرها خبر داد.

افزایش دمای هوا و آلاینده ها در غالب نقاط کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بازار خبر، براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی طی روز یکشنبه غالب نقاط کشور از جوی نسبتا پایدار برخوردار است که پیامد آن در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. از این رو توصیه می شود افراد سالمند کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

    پیشینه و کمینه دمای هوای تهران به ترتیب، 13و 3 درجه است.

    **تغییرات و روند افزایشی دما

    احمدی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی نشان می دهند برای امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام ، پایدار و بدون بارندگی را خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: اثرات این پایداری هوا در افزایش غلظت آلاینده ها و آسمانی غبار آلود در کلان شهرهایی به ویژه تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز و قم نمایان خواهد شد و تا اواسط روز دوشنبه ادامه می یابد، از این رو توصیه می شود افراد سالمند کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

    احمدی افزود: از روز سه شنبه با عبور موجی نسبتا ضعیف در بخش هایی از مرکز، دامنه های شرقی البرز و بخش های از جنوب و شرق کشورمان با آغاز بارندگی مواجه خواهد بود و پیش بینی می شود؛ استان هایی مثل البرز، گلستان، مازندران ، ارتفاعات تهران، استان مرکزی ، قزوین و نیمه شمالی کشور بارش های خفیف برف و باران را برای روز سه شنبه داشته باشند.

    کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در بخش های جنوبی تر کشور نیز استان هایی مثل فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، بخش هایی از خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان بارش ها به شکل خفیف و باران پیش بینی می شود. هوای امروز پایتخت نیمه ابری همراه با غبار خواهد بود و تغییرات دمایی در کل کشور روند افزایشی دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم