فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۵۵۷»

اتحادیه اروپا برنامه فوری برای مقابله با آلودگی هوا ندارد

عصر خودرو-گروهی از کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: به رغم تشدید بحران آلودگی هوا در اروپا، اتحادیه اروپا هیچ طرح فوری برای مقابله با این معضل ندارند.

اتحادیه اروپا برنامه فوری برای مقابله با آلودگی هوا ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این کارشناسان می گویند: در شرایطی که آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه، سالانه جان ده‌ها هزار نفر را فقط در بریتانیا می گیرد، واکنش اتحادیه اروپا این است که با خونسردی در حال بررسی و آزمایش شیوه‌های مختلفِ مقابله با آلودگی هواست و هیچ عجله‌ای برای کنترل سریعتر آلودگی هوا در منطقه ندارد.

    این بی تفاوتی و عدم اقدام فوری موجب شده که خودروها و وسایل نقلیه موتوری هر چه بیشتر کشورهای اروپایی را آلوده کنند و این در حالی است که خونسردی و بی تفاوتی اتحادیه اروپا از سوی دولت انگلیس به طور کامل حمایت می شود.

    بنابر گزارش شبکه اخبار محیط زیست، این کارشناسان ضمن انتقاد از عملکرد غیرمنطقی اتحادیه اروپا در این زمینه اظهار داشتند: دولت‌های اروپایی و کمیسیون اتحادیه اروپا به جای آنکه به دنبال راهکاری برای مواخذه صنایع خودروسازی و توقف روش‌های غیرمسئولانه آنها در این عرصه باشند، تلاش دارند قوانین موجود را به گونه‌ای بازنویسی کنند که بتوانند مفری قانونی می یابند تا به موجب آن خودروهای آلوده کننده هوا همچنان مجوز تردد داشته باشند.

    این کارشناسان هشدار دادند: در حالی که اکنون با یک بحران جدی برای سلامت عمومی در این قاره مواجه هستیم و سالانه نزدیک به نیم میلیون مرگ زودهنگام بر اثر این آلودگی در اروپا رخ می دهد، بدون شک نیاز به یک اقدام فوری و عاجل داریم و اتحادیه اروپا باید در این زمینه پاسخگو باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۱ روز پیش
        آرشیو