فونیکسریمکسبهتام

تارا با دست پر به بازار می آید

ستاره های کیفی در انتظار ورود «ستاره» به خیابان ها

عصر خودرو- تارا، ستاره جدید صنعت خودرو ایران است که اولین های بسیاری را به بازار معرفی خواهد کرد. سدان جدید ایران خودرو در زمینه امکانات ایمنی، تکنولوژی و قوای محرکه یک قدم فراتر از تمامی خودروهای بومی کشور قرار دارد و ایران خودرو به دنبال کسب بیشترین عمق داخلی سازی در تولید این محصول است.

ستاره های کیفی در انتظار ورود «ستاره» به خیابان ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، طی روز های گذشته اخبار متعددی از آغاز به کار خطوط تولید انبوه قطعات داخلی سازی تارا منتشر شد که نشان دهنده عزم جدی ایران خودرو در زمینه بومی سازی حداکثری این سدان مدرن است. همچنین در حالی که خودروهای بومی کشور عمدتا از کسب 5 ستاره کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران باز می مانند، ایران خودرو که با دنا پلاس توربو اتوماتیک موفق به کسب تمامی ستاره های کیفی شد، پیشبینی می شود با تمهیدات اندیشیده شده برای تارا، این محصول را به صدرنشین دائمی جدول بررسی کیفی خودروهای کشور بدل کند.

    5 ستاره کیفی در انتظار ستاره جدید بازار خودرو
    شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، با سنجش پیمایش سه ماهه خودروها توسط مشتریان اقدام به سطح بندی کیفی از نگاه مصرف کنندگان می کند و این امتیاز از سطح حداکثر 5 ستاره به خودروها اعطا می شود. صنعت خودرو ایران تا کنون خودروها معدودی با برند بومی داشته است که موفق به کسب هر 5 ستاره ایمنی شده باشند اما ایران خودرو با کسب امتیاز کامل به واسطه دنا پلاس توربو اتوماتیک نشان داد که توان دستیابی به این سطح کیفی را دارد و ساختار کلی تارا نشان دهنده تلاش ایران خودرو برای دستیابی دائمی به این سطح کیفی به محض ورود تارا به خیابان ها است. بررسی ماهانه سطح کیفی خودروها که از سوی ISQI منتشر می شود این انتظار را به وجود می آورد تا هر ماه شاهد افزایش کیفی خودروها و شاهد عرضه خودروهای بومی با 5 ستاره کیفی باشیم، انتظاری که ظاهرا تا زمان نهایی شدن ارزیابی ها روی سدان جدید ایران خودرو یعنی تارا باید منتظرش بمانیم. مشخصات ایمنی، سطح کیفی بدنه و قوای محرکه تارا در مجموع انتظاری جز صدرنشینی این محصول در ارزیابی های ISQI را باقی نمی گذارد.

    پرشتاب در مسیر انبوه سازی قطعات بومی
    هفته گذشته خط تولید انبوه قطعات داخلی سازی شده الکترونیکی (SMD) ریموت و رسیور و همچنین خط تولید مجموعه قفل‌های سوییچی تارا هفته گذشته با حضور مدیرعامل ایران خودرو افتتاح شد. همچنین در روز 30 بهمن و با حضور 139 قطعه ساز، میثاق نامه تامین قطعات، تولید و تحویل 50هزار دستگاه خودرو تارا در سال آینده به امضا رسید. تولید تارا در ایران خودرو از روزانه 6 دستگاه آغاز شده است و بر اساس وعده مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو قرار است این آمار در اسفند ماه به روزانه 60 دستگاه افزایش پیدا کند.همچنین در تیرماه سال آینده شاهد آغاز تولید نسخه اتوماتیک تارا نیز خواهیم بود. بدون شک، بدون تعمیق داخلی سازی جهت اطمینان از ایمن بودن تولید در مقابل تحریم‌ها نمی توان برنامه ای چنین گسترده برای تولید تارا در نظر گرفت. ایران‌خودرو در سال 99 با وجود مشکلات متعدد اقتصادی، تحرمی ها و ویروس کرونا، رکورد تولید دو سال گذشته را شکست تا نشان دهد که جهش تولید حتی در شرایط سخت نیز ممکن است. اطمینان از تحقق وعده های آینده در حالی ساده می شود که ایران خودرو در سخت ترین روزها، رکوردشکنی کرد و با این سابقه، دستیابی به تیراژ گسترده تولید تارا با چنین سطح گسترده‌ای از قطعات جدید چندان دور از انتظار نیست.
    مهره قدرتمند صادراتی
    تارا، به واسطه بهره گیری از تکنولوژی های روز در بخش های مختلف، مهره قدرتمندی برای صادرات در صنعت خودرو کشور به حساب می آید. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز از برنامه این شرکت برای صادرات 300 دستگاه تارا به بازارهای هدف صادراتی خبر داده است. تارا امکان رقابت با سدان های روز در بازار‌های کشورهای همسایه و حتی پتانسیل ورود به بازار‌های بزرگ رقابتی را دارد. ایران خودرو با توسعه این محصول بر پایه پلتفرم اختصاصی، پتانسیل تازه ای برای صنعت خودرو کشور جهت ورود در بازار های جهانی ایجاد کرده است.

    حرف های تازه تارا برای بازار ایران
    تارا در بحث ایمنی، تازه های بسیاری را به صنعت خودرو ایران معرفی خواهد کرد. در قدم نخست بدنه این سدان جدید با ورق‌هایی از جنس جدید که تا کنون در صنعت خودرو کشور مورد استفاده قرار نگرفته و جوش لیزری برای نخستین بار شکل می گیرد. به این ورقه و سیستم جوش به اصطلاح Tailor-Welded Blanks گفته می شود که از اجزای فولادی با ضخامت های مختلف تشکیل شده و با جوش لیزری، استحکام به مراتب بیشتری از ورقه های دیگر خودرو ها دارد. تارا به عنوان خودرویی جدید، کاهش وزن قابل توجهی نسبت به خودروهای پیشین دارد و وزن خالص آن به 1150 کیلوگرم می رسد که حدود 200 کیلوگرم سبک تر از خودروهای پیشین ایران خودرو است. در بخش تکنولوژی های سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور روی تارا نصب خواهد شد. این تکنولوژی که در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک تارا موجود است در هر لحظه در صورت احساس هر گونه انحراف خودرو از طریق سنسور های متعدد روی چرخ ها، اقدام به اصلاح مسیر و جلوگیری از انحراف خودرو می کند که می تواند از بسیاری از حوادث رانندگی نیز جلوگیری کند. تارا همچنین آپشن تازه HSA یا کنترل شروع حرکت در سربالایی را برای نخستین بار به بازار خودرو معرفی خواهد کرد که در شروع حرکت در سربالایی‌ها مانع از حرکت خودرو به عقب می شود و شروعی مطمئن را رقم می زند. سدان ایمنی ایران خودرو در جلو و عقب به ترمز های دیسکی مجهز شده و از سیستم ترمز کمکی EBA نیز بهره می برد که در زمان نیاز به حداکثر نیروی ترمز فارغ از نوع واکنش راننده، بیشتری نیرو را برای توقف وارد مدار می کند. این خودرو همچنین در نسخه اتوماتیک علاوه بر کیسه های هوای جلو به کیسه های هوای جانبی برای دستیابی به حداکثر ایمنی در ضربه های جانبی  مجهز شده است. در قلب تارا پیشرانه TU5پلاس نسل جدید این خودرو قرار گرفته است که در دو نسخه با گیربکس های 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک همراه خواهد شد. این پیشرانه با بهبود طراحی و ارائه گشتاور فراتر از نسخه های پیشین، شتاب سدان جدید ایران‌خودرو را به طرز محسوسی افزایش داده و به زیر 10 ثانیه در نسخه مجهز به گیربکس دستی رسانده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو