فونیکسریمکسبهتام

ظرفیت‌های جدید ایران ۱۱ و ایران ۲۲

جزئیات آزادسازی ۳۲ میلیون پلاک بلااستفاده

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور جزئیات آزادسازی ۳۲ میلیون پلاک خودرو را تشریح کرد و گفت: تخصیص این پلاکها به صورت سیستمی انجام می‌شود و عامل انسانی در آن نقشی ندارد.

جزئیات آزادسازی ۳۲ میلیون پلاک بلااستفاده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو تلویزیونی درباره جزئیات یک‌ساله شدن مالکیت پلاکهای فَک‌شده خودروها، اظهار کرد: سالانه بیش از 5.5 میلیون خدمات شماره‌گذاری به مردم عزیز ارائه می‌دهیم که 3.5 میلیون از این خدمات ویژه نقل و انتقال وسایل‌نقلیه است.

    رئیس پلیس راهور افزود: در ابتدای طرح شماره‌گذاری فردمحور، 62 میلیون پلاک و شماره را برای شماره‌گذاری در سالهای آتی پیش‌بینی کرده بودیم که تاکنون 55 میلیون از این شماره‌ها و پلاکها به خودروها اختصاص داده شده درحالیکه فقط 23 میلیون پلاک استفاده می‌شود و 32 میلیون پلاک در انبارها و به اسم افراد با کد ملی مشخص نگهداری می‌شود.

    وی تصریح کرد: در کمیسیون زیربنایی دولتی پیشنهادی را ارائه کردیم که این پیشنهاد در هیئت دولت نیز مطرح شد مبنی بر اینکه پلاکهایی که استفاده نمی‌شود، روی وسایل‌نقلیه نصب نیست و بیش از یک سال از عدم نصب و استفاده آن می‌گذرد، با حفظ سوابق پلاک فرد اولیه، به افراد دیگری قابل واگذاری باشد.

    این مقام انتظامی ادامه داد: با این پیشنهاد و تصویب هیئت محترم وزیران، طرح ابتدا به صورت آزمایشی در شیراز انجام شد و در سراسر کشور در حال انجام است، اکنون 32 میلیون شماره و پلاک آزاد شده که به صورت رندمی به متقاضیان سال جاری، روزها و سالهای آتی کشور توزیع می‌شود.

    هادیانفر درباره اینکه به طور مثال بسیاری از شهروندان تهرانی علاقمند هستند که پلاک ایران 11 را دریافت کنند، درباره نحوه توزیع عادلانه این پلاکها نیز خاطرنشان کرد: مراکز استانهای ما غالباً پرتقاضا هستند و یکی از مشکلات موجود همین رو به اتمام بودن پلاکها بود، با اجرای طرح مذکور این 32 میلیون پلاک آزاد می‌شود اما تخصیص این پلاکها به صورت سیستمی انجام می‌شود و عامل انسانی در آن نقشی ندارد.

    رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در تمام استانها بر اساس کدپلاکهای خودشان توزیع صورت می‌گیرد، متذکر شد: غالباً افرادی سودجو و کلاهبردار از این فرصتهای به وجود آمده سوءاستفاده خواهند کرد و به بهانه اخذ پلاک ایران 11 یا ایران 22 افراد را اغفال می‌کنند؛ مردم مطلع باشند تخصیص این پلاکها فقط به صورت سیستمی و چرخشی است و گول و فریب افراد مدعی توزیع این پلاکها را نخورند.

    وی بیان کرد: سوابق این پلاکها به افرادی که پلاک در دوره گذشته به نامشان بود، خواهند ماند و از تاریخ و ساعتی که پلاک به نفر جدید منتقل شود، سوابق نیز به اسم فرد جدید ثبت می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو