فونیکسریمکسبهتام

نرخ‌ها چقدر بالا رفت؟

وضعیت قیمت تایر خودرو در ۹۹

عصر خودرو- بحث افزایش قیمت قطعات خودرو هر سال وجود دارد اما امسال به دلیل شیوع کرونا شرایط کمی فرق کرده است. در این میان قیمت تایر نیز افزایشی شده و با رشد ۳۰ درصدی نرخ‌ها در کارخانه موافقت شد. حال باید منتظر ماند و دید که شرایط قیمت‌ها در بازار به چه صورتی پیش خواهد رفت.

وضعیت قیمت تایر خودرو در ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، این روزها در بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو شاهد افزایش قیمت هستیم. تأمین قطعات خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این کار باید به خوبی انجام شود. در کنار این موضوع قطعات تقلبی و بی کیفیت نیز در بازار رخنه کرده که به یک مشکل اساسی هم برای خریداران و هم تعمیرکاران تبدیل شده است. یکی از لوازم یدکی پر مصرف تایر خودرو است و آنطور که به نظر می‌رسد افزایش قیمت آن نیز تصویب شده است.

    عباس تابش، رئیس سازمان حمایت در خصوص بررسی افزایش قیمت لاستیک اظهارکرد: پیشنهاد افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک در جلسه بررسی و مصوب شد به صورت علی الحساب این افرایش اعمال شود.

    وی ادامه داد: تولیدکنندگانی که معتقدند هزینه تمام شده آنها بیش از این رقم است، باید مستندات و صورت‌های مالی خود را ارائه کند و پس از بررسی در صورت تأیید، مجوز لازم صادر خواهد شد.

    رئیس سازمان حمایت گفت: برخی از تولیدکنندگان مستنداتی را ارائه کرده‌اند ولی کافی نیست، ولی با توجه به اینکه حقوق مصرف‌کننده از طریق تولید کافی تأمین می‌شود، برای حمایت از تولید کننده، اگر مستندات قابل قبول ارائه کنند، بررسی و مجوز لازم صادر می‌شود.

    تغییر نرخ ارز واردات مواد اولیه
    در خصوص افزایش قیمت تایر پیش از این گفت‌و‌گویی با سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر انجام شده بود.

    مصطفی تنها در این رابطه اظهار کرد: ما پیشنهادی در خصوص افزایش قیمت تایر نداریم بلکه گفتیم که اگر نرخ ارز ما تغییر کند قاعدتا باید قیمت تایر افزایش داشته باشد. 40 درصد مواد اولیه از خارج تهیه می‌شود که برای این کار نیاز به ارز داریم. متناسب با تاثیری که تغییر نرخ ارز بر روند تولید می‌گذارد شاهد تغییر قیمت خواهیم بود. ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و نمی‌توانیم با زیان محصولات خود را به فروش برسانیم.

    تنها در ادامه گفت: ارز ما 4200 تومان بود و ظاهرا قصد دارند آن را به اولویت دوم ببرند و در نتیجه ارز حاصل از صادرات شود. نرخ آن بستگی به موارد مختلفی دارد و چندین نرخ مختلف برای آن وجود دارد. در رابطه با صادرات رسمی کشور برای آن سهمیه‌ای وجود دارد و قیمت پایین‌تری دارد اما برخی مواقع به صورت توافقی است. در این صورت قیمت ارز بالا در می‌آید.

    افزایش 300 درصدی قیمت لاستیک‌های وارداتی
    سید محمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان تایر نیز در خصوص حذف ارز دولتی از صنعت تایر نیز گفت: با حذف ارز دولتی و تخصیص ارز نیمایی که بالغ بر حدود 15 هزار تومان است شاهد افزایش نرخ حدود 100 درصدی در نرخ تایرهای داخلی و افزایش نرخ 300 درصدی تایرهای وارداتی خواهیم بود. با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید است دولت تصمیم دارد با حذف ارز دولتی نقش تولیدات تایر در کشور را پر رنگ تر کند و انجمن واردکنندگان نیز از این امر استقبال می‌کند و امید است که به این مهم دست یابیم.

    قیمت‌ها در سامانه 124
    لازم به ذکر است که قیمت مصوب برخی از لوازم یدکی خودرو در حال حاضر در این سامانه اعلام شده است. البته این قیمت‌ها فقط مربوط به چند مدل تایر و یک مدل روغن موتور است. به نظر می‌رسد که خریداران برای آگاهی از قیمت مصوب تایر و سایر لوازم یدکی خودرو هنوز مرجع دقیقی را در دسترس ندارند و این سامانه نیز همچنان کامل نشده است. در ادامه تصویر آخرین قیمت‌هایی که از تایر خودرو و روغن موتور در این سامانه بارگذاری شده را آورده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو