فونیکسریمکسبهتام

۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در جیرفت کشف شد

عصر خودرو- پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی سازمان اطلاعات سپاه در جیرفت و با دستور دادستانی، ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک کامیون در جیرفت کشف و ضبط شد.

۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در جیرفت کشف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت  از توقیف یک دستگاه کامیون با 12 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خبر داد و گفت: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی سازمان اطلاعات سپاه در جیرفت و با دستور دادستانی، این کامیون توقیف و راننده خودرو نیز تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است.
    حسین سلامی افزود: برای مهار و کنترل قاچاق سوخت نیازمند اتخاذ تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری از سوی مسئولان هستیم.
    وی تصریح کرد: قاچاق سوخت نقش بسزایی در تخریب منافع ملی دارد و می تواند آثار نامطلوبی به دنبال داشته باشد که از شاخص ترین آنها، لطمه به اقتصاد کشور و در نتیجه تضعیف اقتدار ملی است.
    دادستان جیرفت گفت: معضل بیکاری و نبود وجود زمینه های اشتغال یکی از دلایلی است که افراد اقدام به قاچاق سوخت می کنند لذا می طلبد، مسئولان برای مهار و کنترل قاچاق سوخت تدابیر هدفمند و هوشمندانه‌تری را اتخاذ نمایند.
    وی بیان کرد: کرمان به لحاظ جغرافیایی، ظرفیت بالایی در زمینه بازرگانی و ترانزیت کالا دارد اما متاسفانه در کنار این مزایا همواره قاچاق، مورد توجه افراد سودجو و فرصت طلب است و با عبور سوخت قاچاق، موادمخدر و کالاهای قاچاق از طریق کرمان به آن سوی مرزها سودهای هنگفتی از آن خود می کنند.
    سلامی افزود: یکی از معضلاتی که در جنوب و شرق استان کرمان وجود دارد قاچاق سوخت به کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان و حتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.
    وی با بیان اینکه سوخت سرمایه ای ملی است، اظهار داشت: سود ناشی از این سرمایه باید صرف همه افراد جامعه شود و در جهت منافع ملی به کار گرفته شود نه اینکه عده ای این سرمایه گرانبها را به بهایی ناچیز از کشور خارج کرده و ضربه ای شدید به اقتصاد کشور وارد کنند.

    شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط