فونیکسریمکسبهتام

رفع انسداد راه روستایی ۸۰ روستا در لرستان تا پایان هفته

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین و نصب پل‌های خرپایی در استان لرستان خبر داد و گفت:‌با استفاده از این پل‌ها و نصب سریع آنها تا آخر هفته راه ارتباطی ۸۰ روستا برقرار می‌شود.

رفع انسداد راه روستایی ۸۰ روستا در لرستان تا پایان هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم عبدالهاشم حسن نیا   اظهار کرد:‌ در استان‌ لرستان به دلیل شدت بارش‌ها و کوهستانی بودن منطقه سیل آنی بوده که از آغاز تا پایان سیل 3 تا 6 ساعت طول کشیده است.

    وی با بیان این‌که نوع سیل استان‌های گلستان،‌لرستان و خوزستان با هم متفاوت بوده است، تصریح کرد:‌ از سوی دیگر با توجه به فرا رسیدن بهار و ذوب برف، دبی اب بسیار بالا بوده و سیل در محدوده وسیعی از استان لرستان روی داده است.

    وی با بیان این‌که سیل 50 کیلومتر از راه‌های لرستان را تخریب کرده است، افزود: علاوه بر این سیل 23 پل بزرگ و 224 پل کوچک و آبرو در کل استان تخریب شده است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره انسداد راه ارتباطی 870 روستا در استان لرستان، گفت: تاکنون راه روستایی حدود 750 روستا بازگشایی شده و راه 114 روستای دیگر در حال بازگشایی است.

    حسن نیا بیان کرد:‌ هم‌اکنون 5 دستگاه پل خرپایی برای نصب در محل‌هایی از استان تامین و در حال ارسال است. کار  پل زیودار به طول 45 متر از صبح امروز آغاز شده است.

    وی بیان کرد: با نصب پل‌های خرپایی راه ارتباطی 80 روستا برقرار می‌شود. این پل‌ها موقتی بوده که یک کار سخت مهندسی به شمار می‌رود و  تا آخر هفته به اتمام می‌رسد.

    وی همچنین با یادآوری این‌که در استان ایلام تمام راه‌های ارتباطی روستایی، فرعی و اصلی برقرار است،‌ گفت:‌ سه پل مهم این استان ایلام تخریب شده که یکی از آنها در گاو میشان است که دره شهراستان ایلام را به پلدختر در استان لرستان متصل می‌کند. طول دهانه این پل 140 متر است که بر اثر سیل تخریب  شده و باعث افزایش 102 کیلومتری مسافت این دو شهرستان شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مهندسی بزرگ مدیریت بحران در کشور نصب این پل است. گروه مهندسی در منطقه حاضر است و پل به منطقه رسیده که به نحو احسن آنرا نصب خواهیم کرد.

    حسن نیا با بیان این‌که قبل و بعد از انقلاب نصب چنین پلی با عرض 6 متر را نداشته‌ایم، اظهار کرد:‌با اقدامات انجام شده از تخریب کامل پل میدان خلف جلوگیری شده است، ضمن این‌که پل 80 متری  وحدت آباد ماژین توسط قرارگاه خاتم نصب خواهد شد.

    وی گفت:‌ در استان خوزستان محورهای اهواز-شوش. بُستان-سوسنگرد، چغازنبیل- شوشتر، بُستان- چزابه و کمربندی عین 2 دچار آبگرفتکیشده که ماشین‌آلات در محل حضور دارد و سه پل خرپایی برای نصب آماده شده است.

    بیشتر بخوانیدآغاز بازسازی اضطراری راه‌های خوزستان از 3 روز آینده/ بسیج 420 ماشی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو