فونیکسریمکسبهتام

در شورای ترافیک پلدختر مطرح شد:

تعطیلی عملیات حفاری در معابر پرتردد

محدودیت ترافیکی در محورها

عصر خودرو- تعطیلی عملیات حفاری در معابر پرتردد و اعمال محدودیت ترافیکی در برخی محورهای پلدختر در تعطیلات پیش‌رو، از موارد مطرح شده در شورای ترافیک این شهرستان بود.

تعطیلی عملیات حفاری در معابر پرتردد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدختر ظهر امروز چهارشنبه در آستانه تعطیلات نوروزی و به ریاست معاون فرماندار پلدختر تشکیل شد.

    سرگرد حشمت رحیمی رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختر ظهر چهارشنبه در این جلسه اظهار داشت: طرح پارکبان در پلدختر جواب داده اما کمبود پارکبان در سطح شهر مشهود است که یکی از دغدغه‌های شهروندان برای پرداخت هزینه پارک نیز است؛ زیرا در صورت عدم پرداخت هزینه جریمه می‌شوند.

    گلایه شهروندان از حفاری‌ها و کنده کاری‌های سطح معابر

    وی افزود: حفاری‌ها و کنده کاری‌های سطح معابر شهر پلدختر یکی از گلایه مندی های شهروندان است که در این رابطه برای رفع مشکل مکاتباتی با فرمانداری شهرستان صورت گرفته است.

    رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختر گفت: حفاری‌های غیر مجاز و بدون هماهنگی با پلیس راهور یکی از مشکلات دیگر است که چنانچه در این زمینه حادثه‌ای رخ دهد کسی پاسخگو نیست.

    سرگرد رحیمی از مدیران و مسئولان خواست برای کنده کاری و حفاری‌ها در سطح معابر از راهنمایی و رانندگی شهر مجوز دریافت کنند.

    وی به سد معبر دستفروشان در روزهای پایانی سال در پلدختر اشاره کرد و افزود: دستفروشان به ویژه در ایام پایان سال نوروز در خیابان هفتم تیر با پهن کردن بساط خود و ایجاد ترافیک برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کنند که لازم است تا قبل از ایجاد ترافیک سنگین در مکان دیگری ساماندهی شوند.

    همه عملیات حفاری، عمرانی و راهسازی در معابر پر تردد از 25 اسفندماه جاری تعطیل است

    رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختر گفت: باید تابلو توقف ممنوع در مقابل دادگستری پلدختر برای جلوگیری از توقف اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین نصب شود.

    سرگرد رحیمی افزود: همه عملیات حفاری، عمرانی و راهسازی در معابر پر تردد از 25 اسفندماه جاری تعطیل است.

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی که از سطح این شهر صورت گرفته برخی تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا فرسوده شده‌اند یا بر اثر گرد و خاک شکل ظاهری خود را از دست داده‌اند که برای زیبایی چهره شهر در ایام نوروز نیاز به تعویض یا شستشو دارند.

    مکاتبه برای مستقل شدن چارت پلیس راهور معمولان

    رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختر افزود: با توجه به اینکه راهنمایی و رانندگی هرسال در ایام نوروز از ظرفیت همیاران پلیس با همکاری اداره آموزش و پرورش کمک گرفته و اینکه در ذهن و فکر والدین خود بیشتر اثر می‌گذارند امسال نیز این اداره همیاران پلیس را به راهنمایی و رانندگی معرفی کند.

    سرگرد رحیمی گفت: مکانی در شهر پلدختر برای برگزاری آزمون آئین نامه رانندگی تعیین شود و با توجه به فاصله طولی پل تاریخی که از نظر شکل هندسی موازی با آسفالت و جاده است این احتمال وجود دارد که اگر سرعتکاه نصب شود مشکلاتی برای خودروهایی که توقف می‌کنند پیش بیاید بنابر این پیشنهاد می‌شود با همکاری اداره راه و شهرسازی از میخ‌های چشم گربه‌ای در دو تا سه نقطه همراه با چراغ چشمک زن و تابلو هشدار دهنده استفاده شود.

    وی افزود: شهر معمولان چارت سازمانی ندارد و از بدنه راهور پلدختر 2 نیرو و یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت به این شهر اختصاص داده شده است.

    رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختر گفت: مکاتباتی در رابطه با مستقل شدن چارت سازمانی معمولان با مقامات بالا صورت گرفته تا مانند شهرهای دوره و رومشکان مستقل و زیر نظر پلدختر نباشد.

    محدودیت ترافیکی در محورهای پلدختر

    فرمانده پلیس راه ملاوی نیز در این جلسه گفت: تردد کامیون و تریلر در محورهای پلدختر – اسلام آباد غرب و پلدختر – اندیمشک و بالعکس از ساعت هفت صبح تا 24 تاریخ‌های 28 و 29 اسفندماه جاری و روزهای 14، 15 و 16 فروردین ماه سال 98 ممنوع است.

    سرهنگ بیژن اسماعیلی افزود: همچنین جاده پلدختر – اندیمشک از تنگ فنی و دره خزینه وضعیتی نامناسبی دارد و باعث خسارت به خودروهای سبک و سنگین شده که لازم است برای جلوگیری از بروز تصادفات و خسارت وارده به خودروها در ایام نوروز اداره راهداری شهرستان نسبت به رفع این مشکل و لکه گیری این محور چاره اندیشی کند.

    وی خاطرنشان کرد: نواقصی در جاده پلدختر – خرم آباد وجود دارد، از جمله اینکه اردوگاه، پیچ ملاوی و بابابهرام خط کشی ندارد و پیچ بابابهرام فاقد تابلو راهنما است که با توجه به سرعت خودروها در آستانه سال نو و حجم بالای تردد و عدم آشنایی بیشتر رانندگان به این مسیر جهت جلوگیری از تصادفات ناگوار باید تابلو نصب شود.

    فرمانده پلیس راه ملاوی گفت: جاده پلدختر – خرم آباد ابتدای بابابهرام چشمه‌ای جوشش کرده و برای جلوگیری از تصادفات در این نقطه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

    سرهنگ اسماعیلی افزود: خط کشی در بابازید واقع در 6 کیلومتری شمال پلدختر به گونه‌ای است که رانندگانی در این محل هنگام گردش به چپ مشکل دارند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو