فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان:

تصادفات رانندگی در کرمان جان ۶۴ نفر را گرفت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان آمار فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی طی سه ماه نخست سال جاری در کرمان را ۶۴ نفر ذکر کرد.

تصادفات رانندگی در کرمان جان ۶۴ نفر را گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  سرهنگ حمید معین زاده اظهار کرد: در سه ماهه گذشته برابر آمار پزشکی قانونی 64 نفر از هم استانی ها را در حوادث رانندگی از دست داده ایم و حدود هزار و 636 نفر مصدوم شده اند.

    وی ادامه داد: براساس مطالعات دانشگاهی از نظر مادی هر نفری که فوت می کند نزدیک به دو میلیارد تومان به مملکت آسیب می شود اما از لحاظ معنوی آسیبی که به خانواده فرد متوفی قابل برآورد نیست.

    سرهنگ معین زاده با اشاره به اینکه عوامل مختلفی مانند وسیله نقلیه، راه و عوامل انسانی در حوادث رانندگی دخیل است، افزود: اقدامات در خصوص دو عامل وسیله نقلیه و راه از سوی دستگاه های متولی در حال انجام است. به عنوان نمونه با پی گیری های انجام شده از سال 90 خودرو ها به کسیه هوا و ای.بی.اس مجهز شده اند و رفع نواقص برای ایمن شدن خودروها در حال پی گیری است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان به اهمیت عامل انسانی در کاهش تصادفات اشاره و تصریح کرد: متاسفانه رعایت نکردن قوانین توسط عده اندکی از مردم باعث ایجاد نگرانی برای آن عده از شهروندان قانونمند شده است که در هنگام رانندگی قوانین را مدنظر قرار می دهند.

    وی گفت: اکثر تصادفات در اثر انجام یک تخلف از سوی یکی از رانندگان به وقوع می پیوندد.

    سرهنگ معین زاده تصریح کرد: عامل 32 درصد از تصادفات عابران پیاده، 20 درصد راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت و 30 درصد رانندگان و سرنشینان خودرو ها بوده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط