فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی:

۳۷ فقره تصادف در جاده‌های خراسان‌جنوبی به وقوع پیوست

عصر خودرو- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در مجموع طی هفته گذشته ۳۷ تصادف در استان به وقوع پیوست که سه مورد این تصادفات منجر به فوت شده است.

۳۷ فقره تصادف در جاده‌های خراسان‌جنوبی به وقوع پیوست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین رضایی اظهار داشت: هفته گذشته سه تصادف منجر به فوت در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داده که متأسفانه موجب فوت سه نفر از هم استانی‌ها شد.

    وی با بیان اینکه طی این مدت 26 تصادف جرحی در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن 48 نفر شد، بیان کرد: همچنین هشت فقره تصادف خسارتی در این مدت رخ داده و در مجموع 37 تصادف در خراسان‌جنوبی به وقوع پیوسته است.

    رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بیان کرد: 45 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، 10 درصد در جاده‌های فرعی و 45 درصد تصادفات نیز در جاده‌هایی روستایی رخ داده است.

    سرهنگ رضایی ادامه داد: همچنین 48 درصد تصادفات هفته گذشته واژگونی، 17 درصد موتورسیکلت با دوچرخه، 7 درصد خودرو با عابر پیاده و مابقی نیز سایر اشکال تصادفات بوده است.

    وی درباره علل عمده تصادفات نیز گفت: 45 درصد تصادفات این مدت ناشی از به عدم توجه به جلو، هفت درصد به انحراف از مسیر، 14 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 14 درصد به عدم رعایت حق تقدم، هفت درصد به عدم رعایت فاصله طولی و 13 درصد نیز به سایر علل بوده است.

    رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: 31 درصد تصادفات در ساعات 16 تا 20 بعد از ظهر، 28 درصد از ساعت 20 تا 24 شب و 14 درصد نیز در ساعت 4 تا 8 صبح انجام گرفته است.

    سرهنگ رضایی با بیان اینکه مجموع تخلفات هفته گذشته در جاده‌های برون شهری استان 9 هزار و 50 مورد بوده است که چهار هزار و 366 مورد از این تخلفات حادثه ساز بوده است، عنوان داشت: در این حوادث 32 مورد خوردروی توقیفی، 94 موتورسیکلت توقیفی داشته‌ایم و 145 راننده نیز به علت فاقد گواهینامه بودن اعمال قانون شده است.

    وی از هموطنان خواست با رعایت اصول ایمنی به هنگام رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، جان اعضای خانواده خود را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط