فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد

هماهنگی بین بخشی لازمه کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو- مدیر کل محیط زیست استان تهران درباره رفع آلودگی هوا اظهار داشت: باید هماهنگی بین پلیس راهور، شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص ورود خودروها به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا بیش از پیش شود؛ مهم‌ترین دلیل این معضل ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است.

هماهنگی بین بخشی لازمه کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در جلسه سه دستور کار قرار گرفت که مهمترین آن اقدامات دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با کنترل کانون گرد و غبار در محدوده جنوب و غرب استان است.

    وی افزود: قرار شد گزارش تکمیلی اقدامات امروز در جلسه دو هفته آینده توسط دستگاه‌‌ها به صورت مشروح و در قالب بلندمدت و کوتاه‌مدت به کارگروه ارائه شود.

    مدیر کل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در دستور کار دوم بررسی مصوبات سال 95 هیأت وزیران قرار گرفت که دستگاه‌های اجرایی چه در سطح ملی و چه استانی وظایفی داشتند که باید انجام می‌دادند.

    کلانتری گفت: مهم‌ترین بحث مطرح‌شده محدوده کاهش آلودگی هوا در شهر تهران و مشکلات به دلیل ناهماهنگی بخش‌های مختلف بود.

    وی اظهار داشت: مقرر شد کارگروهی با مسئولیت دفتر امور شهری و فنی استانداری تهران تشکیل شود و در خصوص هماهنگی بیشتر بین پلیس راهور، شهرداری و دستگاه‌های ذیربط در خصوص ورود خودروها به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا اقداماتی صورت پذیرد.

    مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه معاینه فنی میزان آلودگی و سن فرسودگی خودروها مورد بررسی قرار گرفت،‌ گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با توجه به سهم عمده‌ای که کامیون‌ها به خصوص در 6 ماهه دوم سال در ایجاد هوای آلوده تهران دارند مقرر شد سهم استان تهران را بر اساس اثرگذاری این خودروها بر هوای شهر تهران ویژه ببینند.

    کلانتری ادامه داد: این طرح خوبی است و از حدود دو هفته پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد؛ در حال حاضر مشغول بررسی و رفع مشکلات ثبت‌نام در سایت، اختصاص منابع مالی و در نهایت از رده خارج کردن کامیون‌های فرسوده با سن مشخص است تا آلایندگی این خودروها پایین بیاید.

    وی در پایان تصریح کرد: در جلسه امروز اداره کل استاندارد باید گزارشی از استانداردسازی و کنترل آلایندگی موتورخانه‌ها ارائه می‌کرد که حضور نیافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط