فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دلار ۴۲۰۰تومانی به صورت مشروط به واردکنندگان خودرو داده شود

تاثیر رشد ۲۰درصدی قیمت ارز بر قطعات و‌ قیمت خودرو

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی باید دلار ۴۲۰۰ تومانی در اختیار واردکنندگان خودرو قرار بگیرد که آنها قیمت خودروهای خارجی را افزایش ندهند و دولت کنترل لازم را بر این موضوع داشته باشد.

دلار ۴۲۰۰تومانی به صورت مشروط به واردکنندگان خودرو داده شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، ولی ملکی  اظهار کرد: پرداخت دلار 4200 تومانی به واردکنندگان خودرو در صورتی منطقی است که قیمت خودروهای خارجی کنترل شود و شاهد افزایش قیمت صعودی نباشیم.

    ملکی با بیان اینکه دولت در پرداخت دلار 4200 تومانی به واردکنندگان خودرو و واردکنندگان قطعات خودرو مقداری این دست و آن دست می کند، گفت: تا اینجای کار دولت به صورت قطره چکانی دلار با نرخ 4200 تومان را به واردکنندگان خودرو و واردکنندگان قطعات خودرو پرداخت کرده و مشکلات خاصی در این زمینه وجود دارد که زمان بر بودن سر و سامان دادن کارها در سامانه ارزی نیما یکی از دلایل احتمالی آن است.

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در ادامه با اشاره به تاثیر ارز 4200 تومانی بر قیمت تمام شده قطعات تولید خودرو عنوان کرد: ارز 4200 در مقایسه با ارز 3500 تومانی حدودا 20 درصد افزایش قیمت دارد که اثرات خود را بر قیمت تمام شده تولید قطعات و در نتیجه قیمت تمام شده خودرو می گذارد.

    ملکی در ادامه افزود: هرگونه افزایش قیمت در مواد اولیه، دستمزد و انرژی که به صورت مستقیم در فرآیند تولید موثر هستند، صورت بگیرد موجب افزایش قیمت تمام شده قطعات خودرو و محصول نهایی می شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران ایرانی به دنبال افزایش قیمت تمام شده تولید قطعات خودرو جلوگیری کرد، گفت: با توجه به اینکه تولید برخی قطعات خودرو نیازمند تامین مواد اولیه از طریق واردات است، باید در ردیف کالاهای اولویت‌دار قرار بگیرد و ارز 4200 تومانی در اختیار واردکنندگان قرار بگیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو