فونیکسریمکسبهتام

جزییات مجوزهای طرح ترافیک جانبازان، معلولان و بیماران خاص

عصر خودرو- جزییات مجوزهای طرح ترافیک جانبازان، معلولان و بیماران خاص اعلام شد.

جزییات مجوزهای طرح ترافیک جانبازان، معلولان و بیماران خاص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، در اطلاعیه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آمده است: «پیرو اطلاعیه‌های قبلی در این سازمان درباره جزییات اجرایی طرح ترافیک در سال 1397 در اطلاعیه پنجم، جزییات مربوط به مجوزهای اقشار خاص همچون جانبازان، معلولان و بیماران خاص که برای انجام فعالیت‌ها، وظایف شغلی و امور درمانی نیاز به ورود به محدوده طرح ترافیک دارند، به اطلاع عموم می‌رسد.
    بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، در سال 1397 برای جانبازان گرامی نسبت به گذشته شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب که خودروهای با پلاک ویلچر برای اولین بار به صورت قانونی از پرداخت عوارض طرح ترافیک کاملا معاف شده‌اند و این موضوع در مستندات قانونی طرح ترافیک جدید نیز درج شده است. مالکان این دسته از خودروها نیاز به ثبت اطلاعات خود در سامانه طرح ترافیک نیز ندارند.
    به علاوه، خودروهای پلاک شخصی جانبازان 25 درصد به بالا هم در قالب سهمیه‌ای که همانند سنوات گذشته در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است، از پرداخت عوارض طرح ترافیک معاف شده‌اند. اطلاعات این دسته از خودروها باید ابتدا  همانند همه افراد در سامانه my.tehran.ir ثبت شده باشد و سپس به تعدادی از این خودروها به میزان سهمیه‌های مقرر، همانند سالهای گذشته از سوی نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران سهمیه مربوطه واگذار خواهد شد. جانبازان و ایثارگرانی که متقاضی بهره مندی از سهمیه ورود به طرح ترافیک هستند، پس از ثبت نام در سایت مزبور باید مدارک خود را به دفاتر بنیاد ارائه دهند و نیازی به مراجعه به دفاتر الکترونیک شهر ندارند.
    در خصوص بیماران خاص و افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی نیز همانند گذشته سهمیه هایی در نظر گرفته شده است که به تعدادی از خودروهای این اقشار محترم تخصیص می یابد. مجوزهای طرح ترافیک این دو گروه نیز به مانند سالهای قبل به واسطه نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه معلولان و بیماران خاص، بین متقاضیان توزیع می‌شود. متقاضیان این سهمیه ها باید پس از آنکه مانند دیگر شهروندان، اطلاعات شخصی و مشخصات خودرو را وارد سامانه کردند، به نهادهای مذکور مراجعه کنند و نیازی به حضور و ارائه مدرک در دفاتر خدمات الکترونیک شهر ندارند.
    لازم به تأکید است که برخلاف دیگر مجوزهای سالانه، برای سهمیه طرح ترافیک معلولان و بیماران خاص نیاز به شارژ ابتدایی یک میلیون تومانی نیست. همچنین یادآوری می‌شود که ثبت نام اولیه این اقشار محترم به معنای بهره‌مندی از سهمیه طرح ترافیک نیست و قطعی شدن آن، منوط به اختصاص سهمیه بر اساس تعداد در نظر گرفته شده از سوی نماینده نهادهای متصدی امر خواهد بود. بدیهی است سایر عزیزانی که به واسطه محدودیتهای فوق امکان دریافت سهمیه را پیدا نمی‌کنند، می‌توانند همانند سایر شهروندان به صورت روزانه از طرح ترافیک استفاده کنند.»

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو