فونیکسریمکسبهتام

سفرهای نوروزی امسال خودرومحور بود

عصر خودرو- بررسی های وزارت راه و شهرسازی از میزان استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی در سفرهای نوروزی از رشد خودرومحوری در کشور حکایت دارد.

سفرهای نوروزی امسال خودرومحور بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در دویست و یکمین نشست شورای‌ عالی هماهنگی ترابری کشور که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، عملکرد حمل ‌و نقل عمومی در ایام سفرهای نوروزی مورد بررسی قرار گرفت.

    در این نشست گزارش اجمالی عملکرد جابجایی مسافر در طرح نوروزی 1397 ارایه و روند تغییرات آن نسبت به مدت زمان پیشین ارایه شد که نشان می دهد در بخش جاده‌ای و هوایی 6 درصد کاهش داشته ایم و در مقابل بخش ریلی و دریایی 10 درصد رشد یافته اند.
    با توجه به افزایش نرخ تردد 8.13 درصدی جاده ای در این ایام و کاهش جابجایی مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی همچون سال گذشته، بنابراین سفرهای نوروزی امسال نیز خودرومحور بوده است.
    در این نشست همچنین تغییرات عملکرد حمل‌ و نقل کالا در سال 96 نسبت به سال 95 بررسی شد که بر اساس آن جابجایی کالا در بخش جاده‌ای 10 درصد، ریلی 11 درصد و عملیات تخلیه و بارگیری بنادر با 8 درصد رشد رو به رو بوده است.
    در حوزه تغییرات جابجایی مسافر در سال 96 در مجموع بخش جاده‌ای 7 درصد کاهش رو به رو بوده و در شیوه‌های ریلی، هوایی و دریایی به ترتیب 6، 7 و 8 درصد رشد ثبت شده است.
    در این نشست انجام ترانزیت سوخت به افغانستان از قلمرو کشور، بار دیگر مطرح و با تایید ادامه انجام این مساله به صورت روان و بدون محدودیت در راستای قوانین، مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، مقرر شد مکاتبات لازم توسط معاونت حمل ‌و نقل وزارت راه و شهرسازی به عمل آید.
    همچنین طرح پیشنهادی شرکت راه‌آهن برای حمل محمولات تراریخته و غلات مطرح و مقرر شد که طرح با مشارکت شرکت بازرگانی دولتی و انجام مطالعات مبداء و مقصد این محمولات و با رعایت اصول بازرگانی توسط شرکت راه‌آهن نهایی و بار دیگر به شورا ارایه شود.
    در مورد روند اجرای تبصره 2 قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی، با توجه به وجود برخی الزامات قانونی برای تعیین نرخ عرف کرایه حمل کالا و با نظر وزیر راه وشهرسازی مقرر شد با هدف رقابتی و کاهش تاثیر ذینفعان در تعیین نرخ، مراتب در مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای تصمیم‌گیری شود.
    به گزارش ایرنا، با توجه به صورت وضعیت صادره از پایانه های مسافری در سطح کشور، هفت میلیون و 445 هزار و 844 نفر برای انجام سفرهای نوروزی ( 25 اسفندماه 96 تا 15 فروردین ماه 97) از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استفاده کردند.
    در این 20 روز، 35 هزار و 931 نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های کشور انجام شده که در مجموع سه میلیون و 212 هزار و 858 مسافر با هواپیما در مسیرهای داخلی و بین المللی جابجا شدند.
    در حوزه سفرهای دریایی کشور نیز در این مدت سه میلیون و 435 هزار و 932 مسافر از بنادر مسافری کشور برای سفر به جزایر مختلف به ویژه جزایر جنوبی از جمله قشم و کیش در آب های کشور تردد کردند.
    در مدت یاد شده در مجموع یک میلیون و 931 هزار و 651 نفر با قطار در مسیرهای مختلف شبکه ریلی بدون با ایمنی کامل سفر خود را انجام دادند.
    بررسی آمارهای فوتی سوانح رانندگی نشان می دهد در 20 روز ایام سفرهای نوروزی در 340 تصادف فوتی 433 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند در حالی که در مقایسه با سال پیش از آن تعداد جان باختگان راه های کشور 390 نفر بوده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو