فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه صنعتی بارز در گفت‌وگو با «عصرخودرو» خبر داد:

برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار با ورود خودروهای پسابرجامی

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی بارز از برنامه این شرکت با هدف افزایش ۵۰ درصدی صادرات در سال جدید خبر داد و گفت: سهم بازار این گروه صنعتی در تولید تایر سواری ها همزمان با ورود خودروهای پسابرجامی افزایش خواهد یافت.

برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار با ورود خودروهای پسابرجامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸:۰۰

    عباس عباسی ابیانه در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به مشکل فعلی فعالان صنعت تایر با تعیین دلار تک نرخی، گفت: محدودیت در نقل و انتقال ارز با هدف خرید مواد اولیه است و تاثیر منفی بر امور اجرایی خواهد گذاشت بر این اساس در انتظار برای ابلاغ این دستورالعمل از سوی دولت هستیم تا وضعیت نهایی مشخص شود
    وی با بیان این که پیش از این حدود 60 درصد ارز مورد نیاز این گروه صنعتی از طریق ارز مبادله ای تامین می شد، اظهار کرد: هرچند ارز تک نرخی اقدامی شایسته در اقتصاد به شمار می رود اما افزایش نرخ ارز تا اندازه ای منجر به قیمت تمام شده تولید خواهد شد چرا که هم اکنون 60 درصد ارز مورد نیاز که پیش از این با دلار مبادله ای تامین می شد به 4200 تومان افزایش خواهد یافت.
    مدیرعامل گروه صنعتی بارز با تاکید بر این که این گروه همزمان با ورود خودروهای جدید به بازار در حال برنامه ریزی با هدف تولیدات جدید است، اظهار کرد: بر این اساس در حال برنامه ریزی برای تولید تایر خودروهایی همچون پژو، رنو و برخی از خودروهای چینی که وارد بازار شده اند، هستیم.
    عباسی ابیانه سهم بارز از تایرهای سواری را حدود 35 درصد اعلام و تصریح کرد: این سهم در خودروهای باری حدود 25 درصد است که با پیش بینی های انجام شده در نظر داریم در سال جدید این سهم را به ویژه در خودروهای سواری و همزمان با ورود خودروهای پسابرجامی به 40 درصد ارتقا دهیم.
    وی با اشاره به توسعه صادرات تایرهای گروه بارز درسال گذشته ادامه داد: در سال گذشته صادرات این گروه صنعتی دو برابر شد که پیش بینی می شود در سال جاری شاهد رشد حدود 50 درصدی در صادرات باشیم.
    مدیرعامل گروه صنعتی بارز یادآور شد: همزمان با رشد قیمت دلار در چند وقت اخیر شاهد به صرفه بودن صادرات بودیم و طبیعی است که نرخ فعلی دلار، صادرات را نسبت به گذشته سودآور نخواهد کرد.

    نویسنده: میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط