فونیکسریمکسبهتام

۱۹ تن در سوانح جاده ای همدان جان باختند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ۱۹ تن از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان ۱۵ فروردین امسال در سوانح جاده ای این استان جان خود را از دست دادند.

۱۹ تن در سوانح جاده ای همدان جان باختند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: این تعداد افراد در 13 فقره سانحه جاده ای جان باختند و همچنین طبق گزارش های دریافتی یک تن از جانباختگان زن و سه تن از آنها کودک بودند.

    وی بیان کرد: درصد بالایی از سوانح جاده ای در جاده های فرعی این استان رخ داده و جاده همدان - تهران با 6 فوتی رکوردار است.
    وی اضافه کرد: واژگونی خودرو به علت بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با 60 درصد و انحراف به چپ با 23 درصد به ترتیب بیشترین عامل بروز سوانح فوتی و جرحی در جاده های این استان بود.
    رئیس پلیس راه همدان درباره علت بالا بودن آمار واژگونی گفت: جاده های این استان از امنیت بالایی برخوردار هستند بنابراین رانندگان هنگام عبور از این مسیرها، خودرو را در اختیار همسر و فرزندان فاقد گواهینامه یا ناتوان در رانندگی قرار داده و عاملی برای بروز سانحه می شوند.
    سرهنگ عزیزی اضافه کرد: همچنین استراحتگاه کافی برای توقف راننده در مسیرهای برون شهری این استان وجود ندارد و راننده مجبور به رانندگی مستمر حتی در صورت خستگی و خواب آلودگی است.
    وی بیان کرد: افزایش واژگونی وسایل نقلیه موجب افزایش 25 درصدی شمار مجروحان سوانح جاده ای این استان در این مدت زمان شده است.
    وی گفت: 156 تن از 24 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال در جاده های این استان مجروح و مصدوم شدند.
    به گزارش ایرنا، 120 تیم پلیس راه علاوه بر تیم های پیاده اعزامی از مرکز آموزشی ناجا و تیم های کمکی از انتظامی استان همدان، در طرح نوروزی مشارکت دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط