فونیکسریمکسبهتام

تور‌های گردشگری جعلی در کمین مسافران

عصر خودرو- در ایام نوروز اگر قصد سفر با تور‌های گردشگری دارید بهتر از قبل از ثبت نام و واریز وجه از جعلی بودن یا نبودن تور‌ها اطمینان پیدا حاصل کنید.

تور‌های گردشگری جعلی در کمین مسافران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات پیش رو، افراد برای گذراندن روز‌های خود ممکن است سفر‌های داخلی و خارجی را برای خود و خانواده درنظر بگیرند.

    در این میان افراد به جای رزرو کردن هتل و هماهنگ کردن بلیط رفت و برگشت خود ترجیح می‌دهند که از تور‌های گردشگری کمک بگیرند تا نگران پر شدن هتل‌ها و تمام شدن بلیط رفت و برگشت نباشند.

    یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای یافتن تور گردشگری مناسب جستجو در صفحات اینترنتی است که در چندسال اخیر به طور قابل توجهی رشد کرده، اما این نکته حائز اهمیت است که افراد قبل از انتخاب تور گردشگری حتما از قانونی بودن و یا نبودن فعالیت آن‌ها اطمینان پیدا کنند تا با مشکل روبرو نشوند.

    همچنین استفاده راحت و سریع از خدمات تور‌های گردشگری به واسطه ثبت نام اینترنتی و عدم نیاز به مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی در بین افراد رواج زیادی پیدا کرده، از این رو مردم باید مراقب کلاهبرداران باشند.

    در این میان ممکن است در کنار فعالیت سایت‌های معتبر و رسمی، سایت‌های بسیاری با هدف کلاهبرداری از مردم، تور‌های ارزان قیمتی را برای فریب کاربران به آن‌ها پیشنهاد دهند.

    با این تفاسیر این امر مهم و ضروری است که در صورت اقدام برای ثبت نام در سایت‌های گردشگری برای سفر به نقاط مختلف توصیه‌های ایمنی از سوی پلیس فتا در زمینه معتبر بودن سایت‌های گردشگری را رعایت کنیم تا گرفتار کلاهبرداران نشویم.

    لازم به ذکر است که قبل از هرچیز سایت مورد نظری که قصد ثبت نام در آن را داریم را استعلام کنیم تا در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت شده باشد و باید توجه کرد که سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیکی که مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و از طرف وزارت صنعت‌و معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند.

    در این میان سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T. مشهور است، استفاده می‌کنند و این نماد از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌شود.

    همچنین دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه مسافران از سایت‌های مجاز اقدام به خرید بلیت کنند، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده سامانه‌ها و آژانس‌های مجاز فروش بلیت در کشور مشخص و در این بین سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی نیز امکان فروش مستقیم بلیت وجود دارد.

    وی از مسافران درخواست کرد هنگام خرید بلیت به سایت‌های رسمی مراجعه کنند تا در صورت تخلف امکان پیگیری وجود داشته باشد در غیر این صورت با تخلف و گران فروشی سایت‌های غیر رسمی امکان برخورد وجود ندارد.

    گفتنی است با رعایت حداقل موارد توصیه شده از سوی پلیس فتا می‌توان از بروز کلاهبرداری از طرف افراد سودجو با استفاده از سایت‌های نا معتبر جلوگیری کرد و سفری مطمئن داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط