فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع شمع خودرو در بازار + فهرست قیمت

بازار شمع در قبضه NGK

عصر خودرو- در این مطلب نیز به یکی از مهم‌ترین بازارهای قطعات یدکی خودرو سر زده‌ایم که این روزها بازار سکه‌ای دارد؛ بازاری که در این شماره قصد داریم آن را به طور خلاصه بررسی کنیم بازار شمع خودرو است که در حال حاضر برندهای خارجی آن را قبضه کرده‌اند و کمتر برندهای ایرانی و تولید داخل در آن به چشم می‌خورد.

بازار شمع در قبضه NGK
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این مطلب علاوه بر اطلاعاتی که از زیر و بم این بازار در اختیار شما قرار خواهیم داد، توجه شما را به انتهای مطلب و فهرستی مبسوط از آخرین قیمت‌های انواع شمع خودروهای مختلف جلب می‌کنیم تا با آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر با این بازار، شمع مورد نظرتان را خریداری کنید، همراه ما باشید.

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    نکته‌ای که در ابتدا باید به آن اشاره کنیم، افزایش قیمت حدود 2 تا 5 درصدی در این بازار تنها در سه‌ماهه زمستان است. طبق گفته بازاری‌های این راسته، نوسانات قیمت ارز و وارداتی‌بودن بیشتر محصولات در این حوزه باعث شده این افزایش قیمت ناگهانی را در این بازار شاهد باشیم. همانطور که گفتیم، بازار شمع در ایران در حال حاضر در قبضه برندهای خارجی و علی‌الخصوص برند NGK است. گر‌چه اغلب شمع‌های NGK موجود در بازار اصل نیستند و در داخل تولید و بسته‌بندی می‌شوند، اما نام این برند در بازار صاحب اعتبار خاصی است. در میان شمع‌های تولیدی داخلی نیز برند نور در ویترین فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد که فراوانی آن نسبت به برندهای چینی بسیار کمتر است. گر‌چه شمع‌های ایرانی دارای کیفیت جرقه‌زنی بهتر و طول عمر بیشتری هستند، اما قیمت رقابتی شمع‌های چینی و البته تقلبی باعث شده تا روز‌به‌روز این برند داخلی نیز در بازار کمتر دیده شود.  در این بازار خدمات پس از فروش به چشم نمی‌خورد و هنگام مراجعه به فروشنده باید بسیار مواظب باشید تا شمع تقلبی به شما فروخته نشود. از طرفی قبل از ورود به بازار شمع حتما کد شمع اتومبیل خود را از دفترچه راهنمای آن یادداشت کرده و حتی‌المقدور شمع‌های اصلی را خریداری کنید. در این بازار از طرف فروشندگان وعده‌های افزایش قدرت اسب بخار و .... را خواهید شنید. همچنین اغلب آنها با کارایی و تنوع شمع‌ها آشنایی کامل ندارند. بنابراین توصیه می‌کنیم با شناخت قبلی شمع مبنی بر تفاوت‌های مختلف شمع‌های دوپلاتین، ایریدیوم، پایه بلند یا کوتاه و .... به این بازار مراجعه کنید. ضمنا باید گفت شمع‌های خودروهای وارداتی نظیر هیوندای و تویوتا در بازار با قیمت‌های گزافی معامله می‌شوند، هر چند که در میان آنها شمع‌های تقلبی دیده نمی‌شود اما تفاوت کدهای حک شده روی جعبه آنها باعث می‌شود تا قیمت آنها در نهایت بسیار متفاوت باشند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو