فونیکسریمکسبهتام

تویوتا آریون بهتر است یا هوندا آکورد؟

عصر خودرو- تویوتا و هوندا در بازار خودرو ایران نام آشنایی برای طرفداران خودرو محسوب می‌شود که توانستند نظر‌های بسیاری را به سمت خود جلب کنند.

تویوتا آریون بهتر است یا هوندا آکورد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، تویوتا و هوندا در بازار ایران نامی آشنا هستند و در این گزارش به بررسی دو مدل تویوتا آریون و هوندا آکورد پرداختیم.

    بررسی هوندا آکورد 2014

    بدنه خودرو

    طراحی بدنه ساده است، اما اصلا نمی‌توان آن را خسته کننده نامید به طوریکه خطوط عضلانی روی کاپوت، مانند ابرو‌هایی هستند که ظاهری خشن به خودرو می‌دهند و همچنین خطوط روی بدنه که در طول خودرو امتداد یافته‌اند، آن را از کسل کنندگی نجات می‌دهند.

    طراحی داخلی خودرو

    طراحی ساده و زیبای کنسول و صفحه کیلومتر، تریم‌های خوش فرو و همچنین فرمان خوش دست این خودرو می‌تواند دل کندن از این خودرو را برای شما سخت کند. طراحی ارگونومی در اتاق این خودرو کاملا رعایت شده است، اما شاید حس کنید که صفحه نمایش نسبت به راننده کمی دور است.

    مشخصات فنی

    این خودرو دارای یک پیشرانه 2356 سی سی است که حداکثر قدرتی معادل 185 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه تولید می‌کند و این قدرت توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. موتور این خودرو با داشتن سیستم Earth Dreams دارای مصرف سوخت بسیار معقولی است. آکورد در 9.8 ثانیه شتاب صفر تا صد را پر می‌کند.

    هوندا آکورد با داشتن سیستمی که در سال 2013 توسط هوندا با نام «Earth Dreams» معرفی شد، دارای مصرف سوخت بسیار معقولی است. این خودرو در هر 100 کیلومتر 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

    آپشن‌ها

    از جمله آپشن‌های این خودرو چراغ‌های مخصوص روز DRL، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، گرمکن آینه‌های جانبی، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، دوربین عقب، کروز کنترل، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت، دو عدد صفحه نمایش، امکانات مدل EXB: سیستم FCW (سیستم هشدار دهنده برای جلوگیری از تصادف به کمک دوربین)، سیستم LDW (سیستم هشدار دهنده در حین خارج شدن غیر عادی از مسیر جاده)، LED در چراغ عقب، نویگیشن و روکش چرمی فرمان است.

    بررسی تویوتا آریون 2014

    بدنه خودرو

    این خودرو دارای دو مدل SE و گراند است. مدل SE یا همان Sport Edition دارای چهره‌ای اسپرت است که باله عقب و سپر‌ها و رینگ‌های حس خودرو‌های تیون شده را به شما می‌دهد. اما مدل گرند آن دارای طراحی سنگین‌تری است و شاید بتوان گفت که خانوادگی‌تر از مدل SE به نظر می‌آید. گراند بیشتر مناسب افراد میانسال است.

    در این مدل خبری از خطوط تیز و خشن نیست و خودرو دارای ظاهری ساده است که مخصوصا در مدل گراند سادگی طراحی به اوج خود می‌رسد.

    طراحی داخلی خودرو

    به کار رفتن چوب داخل این خودرو حس لوکس بودن را به راننده منتقل می‌کند و، اما در کل طراحی اتاق بسیار ساده است و عنصر هیجان انگیزی را نمی‌توان در آن پیدا کرد. البته این امر به معنای بد بودنش نیست و هنگامی که در خودرو می‌نشینید اولین حس این است که انگار همه چیز در سر جای خود قرار دارد و به هنگام نشستن پشت فرمان مضطرب یا سر در گم نمی‌شوید.

    مشخصات فنی

    آریون را می‌توان یک خودرو خانوادگی قدرتمند دانست که در سگمنت خود، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار ایران است. این خودرو دارای یک پیشرانه 3456 سی سی است که قدرتی معادل 268 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه تولید می‌کند. این خودرو با داشتن یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در 7.2 ثانیه صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را پر می‌کند.

    تویوتا آریون با داشتن استاندارد الایندگی یورو 4 و موتوری با حجمم 3.5 لیتر، مصرف سوخت بالاتری نسبت به هموطن خود دارد. در هر 100 کیلومتر مقدار 9.3 لیتر بنزین از باک این خودرو کاسته می‌شود.

    آپشن‌ها

    این خودرو دارای آپشن‌هایی از جمله گیربکس 6 سرعته خودکار، اتصال موبایل با بلوتوث، قابلیت باز شدن صندوق عقب و در باک بنزین به کمک ریموت کنترل، ایموبلایزر، روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو (سنسور نور)، کروز کنترل، آینه‌های برقی جانبی، کامپیوتر سفری، فرمان تلسکوپی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه، صندلی‌های عقب تاشو، تنظیم صندلی راننده به صورت الکتریکی و چراغ‌های هالوژنی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو