فونیکسریمکسبهتام

پلیس دوچرخه سوار در شهر میاندوآب راه اندازی شد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی 'میاندوآب' که به شهر دوچرخه ایران شهرت دارد، گفت: برای نخستین بار پلیس دوچرخه سوار در بخش راهنمایی و رانندگی این شهر به صورت محدود راه اندازی شد.

پلیس دوچرخه سوار در شهر میاندوآب راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ حسن شیخ نژاد  افزود: تعداد پلیس های دوچرخه سوار این شهر با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلودگی هوا به زودی در بخش های دیگر انتظامی نیز افزایش می یابد.
    به گفته وی همکاری مردم به خصوص رانندگان در شهر میاندوآب با پلیس دوچرخه سوار نقش مهمی در رعایت کامل مقررات و جلوگیری از حوادث احتمالی دارد.
    رئیس اداره ورزش و جوانان میاندوآب نیز در آئین راه اندازی پلیس دوچرخ سوار این شهرستان و در جمع خبرنگاران گفت: دوچرخه سواری در این شهر قدمت دیرینه داشته و عنوان 'میاندوآب شهر دوچرخه ایران' تا حدود زیادی در سطح کشور جا افتاده است.
    امیر رضاپور افزود: اقدامات اولیه برای ثبت این شهر به عنوان شهر دوچرخه ایران در حال انجام است و سالانه چند همایش و مسابقات دوچرخه سواری در این شهرستان برگزار می شود.
    وی بیان کرد: با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری 'سه شنبه های بدون خودرو' در قالب همایش دوچرخه سواری با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم میاندوآب از 2 سال قبل در این شهر برگزار می شود.
    وی با بیان اینکه این اقدامات برای ثبت میاندوآب به عنوان شهر دوچرخه ایران انجام می گیرد، گفت: همایش بزرگ دوچرخه سواری با حضور رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور و با شرکت بیش از 10 هزار دوچرخه سوار در هفته تربیت بدنی امسال در این شهرستان برگزار و از برنامه صبح و نشاط در شبکه سه سیما به صورت زنده پخش شد.
    رضاپور افزود: راه اندازی پلیس دوچرخه سوار یکی از اقدامات موثر برای ثبت این شهر به عنوان شهر دوچرخه ایران است و در آینده نزدیک نیز مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در این شهر ایجاد می شود.
    به گزارش ایرنا دوچرخه همچنان در شهر میاندوآب جایگاهش را به عنوان یک وسیله نقلیه ارزان قیمت حفظ کرده است؛ استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله پاک در حمل و نقل درون شهری علاوه بر اینکه برای سلامت روح و جسم افراد موثر است، نقش اساسی برای حفظ محیط زیست دارد.
    شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو