فونیکسریمکسبهتام

گلایه مردم کلاردشت از نبود خط کشی وعلائم هشدار دهنده درجاده مرزن آباد

عصر خودرو- جمعی از ساکنان شهرستان کلاردشت در غرب مازندران از نبودن خط کشی ، علائم هشداردهنده ، روشنایی و مهمتر از همه باریک بودن جاده کوهستانی این شهر تا مرزن اباد گله کرده و خواستار حل این مشکلات از سوی مسئولان امر شدند.

گلایه مردم کلاردشت از نبود خط کشی وعلائم هشدار دهنده درجاده مرزن آباد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شهرستان کلاردشت یکی از مناطق خوش و آب و هوای خطه شمال کشور است که با توجه به جاذبه های منحصر بفرد همچون رودخانه پرآب سردآبرود که از قله های مرتفع علم کوه و تخت سلیمان سرچشمه می گیرد و چشم انداز زیبای مناطق کوهستانی و جنگلی عنوان پایتخت اکوتوریسم ایران را به خود اختصاص داده است و سالانه به ویژه در ایام تابستان، نوروز و تعطیلات آخر هفته پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور و سایر کشورها است.
    این در حالی است که جاده کوهستانی 16 کیلومتری مرزن آباد به شهر کلاردشت به دلیل نداشتن خط کشی مناسب، نصب نبودن علائم هشدار دهنده کافی، باریک بودن و نداشتن روشنایی تردد به ویژه در ساعات مختلف شب با مه آلود شدن منطقه ، جان اهالی و گردشگران را با خطر مواجه کرده است.
    رسیدگی به وضعیت این جاده و ساماندهی آن یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان منطقه و گردشگران منطقه است و این در حالی است با توجه به شرایط جوی منطقه بدلیل عدم دید کافی در شب و مه آلودگی موجب خروج خودروها از جاده شده و رانندگان در این وضعیت قادر به ادامه حرکت در جاده نیستند.
    مجید دلفان یکی از اهالی کلاردشت به ایرنا گفت: چند شب پیش از مرزن آباد به سمت کلاردشت حرکت کردم و با توجه به مه شدید و نبود حتی یک خط سفید در جاده مجبور شدم سرم را از خودرو بیرون آورده تا بتوانم کمی بهتر جلویم را ببینم.
    یک راهنما تور گردشگر داخلی و خارجی به ایرنا اظهار داشت: شهرستان کلاردشت دارای جاذبه های طبیعی گردشگری زیبای همچون دریاچه ولشت، جنگل ، مرتع و قله های مرتفع علم کوه و تخت سلیمان است که با توجه به هوای مطلوب کوهستان از استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید برخوردار است.
    نورا همتی ادامه داد: ولی زیر ساخت های گردشگری در این منطقه جوابگو نیست به ویژه مسیر مرزن آباد - کلاردشت و عباس آباد هرچند زیبا و دل انگیز است ولی تردد در آنها با توجه به نبود تابلوهای لازم و گاردیل ها بدون دلهره نیست که این وضعیت در شرایط جوی نامناسب همچون مه آلودگی و بارش و یا شب تشدید می شود.
    یکی دیگر از اهالی کلاردشت نیز به ایرنا اظهار داشت: رانندگی به هنگام مه زیاد، نداشتن دید کافی و نبود خط کشی جاده و علائم راهنمایی و رانندگی با دلهره همراه است.
    شهرام مقدم افزود: بسیاری از مسئولین کلاردشت هر روز در این مسیر رفت و آمد داشته و شاهد وضعیت خطرناک جاده هستند چرا تاکنون اقدامی برای حفظ جان مردم عبوری از این مسیر نکرده اند.
    وی گفت : چندی پیش یکی از مسافران به دلیل مشکلات این جاده و مه آلود بودن آن از مسیر منحرف شد که باعث مصدومیت راننده شد که با کمک اهالی و نیروهای جمعیت هلال احمر برای درمان به بیمارستان کلاردشت منتقل شد.
    یکی از کارشناسان پلیس راهور که خواست نامش ذکر نشود به ایرنا اظهار داشت: مشکلات مسیر مرزن آباد به کلاردشت علاوه بر کم عرض بودن معبر، نیازمند خط کشی با کیفیت رنگ مناسب و نصب چشم گربه ای و علائم جاده ای است.
    وی گفت : افزایش روز افزون تردد خودروهای گردشگران و اهالی کلاردشت خصوصا تردد خودروها از شهرهای عباس آباد، تنکابن و رامسر از این مسیر سبب بروز حوادث زیادی در این منطقه می شود.
    وی بر ضرورت نصب گاردریل در این جاده کوهستانی به ویژه در حاشیه پرتگاه ها و نصب حفاظ مناسب برای پل ها مسیر 16 کیلومتری مرزن آباد به کلاردشت تاکید کرد.
    فرماندار شهرستان کلاردشت نیز به ایرنا گفت : هرچند به لحاظ حوزه مدیریتی این جاده در حوزه شهرستان چالوس قرار دارد ولی مورد استفاده مردم کلاردشت و گردشگران داخلی و خارجی این شهرستان گردشگر پذیر است.
    ایوب صالحی با اشاره به این که جاده مرزن آباد - کلاردشت به عباس آباد محور مواصلاتی مسیر کندوان به غرب مازندران نیز محسوب می شود به ویژه در هنگام افزایش ترافیک افزود: ایمن سازی به همراه نصب تابلو و علایم هشدار دهنده ضرورت اولیه این مسیر است که با فرماندار چالوس در حال پی گیری هستیم.
    وی همچنین گفت: تعریض این جاده جزو مصوبات دولت های نهم و دهم بود که اجرایی نشد و با مساعدت استاندار مازندران ضرورت تعریض شدن این مسیر در مکاتبه ای جدید با وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است.
    سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس و کلاردشت به ایرنا اظهار داشت: با توجه به وضعیت این جاده کوهستانی نصب تابلو و علایم هشدار دهنده و چشم گربه ای در دستور کار قرار گرفته است.
    مهدی صفایی همچنین افزود: با تلاش های صورت گرفته به زودی خط کشی این مسیر آغاز و تا پایان امسال نیز به اتمام خواهد رسید ولی نصب چراغ روشنایی نیازمند اعتبارات ویژه است.
    شهرستان کلاردشت با جمعیت ثابت 24 هزار و شناور 50 هزار نفری در ایام تعطیلات است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو