فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۸۹»

راهکار پاناسونیک برای مقابله با آلودگی هوا!

عصر خودرو- پاناسونیک با همکاری شرکت‌های چینی به منظور تامین سلامت شهروندان و افزایش کیفیت هوای اماکن مختلف، به ارتقاء و توسعه دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی اقدام کرده است.

راهکار پاناسونیک برای مقابله با آلودگی هوا!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از آنجایی که امروزه کشورها و شهرهای بسیاری با کیفیت پایین وآلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند، یافتن راهکاری برای تنفس هوای پاک و سالم می تواند کمک به سزایی به تامین سلامت شهروندان کند.

    وقتی که سخن از محصولات تهویه و تصفیه کننده هوا به میان می آید، شرکت پاناسونیک یکی از پیشگامانی است که در عرصه تولید و طراحی دستگاه‌های تهویه هوا حرف اول را می زند.

    هم اکنون مسئولان مربوطه در این شرکت اعلام کرده اند که پاناسونیک با همکاری شرکت‌های چینی فعال در این زمینه تصمیم گرفته است به مقابله با آلودگی هوا، تنفس هوای ناسالم و در نتیجه بیماری های ریوی و تنفسی شهروندان در شهرهای آلوده جهان بپردازد.

    طبق نتایج آخرین پژوهش ها و تحقیقات صورت گرفته جهانی، کیفیت ناسالم هوا و بیماری های مختلف بویژه بیماری ریوی و تنفسی ارتباط مستقیمی در انسان ها دارند. به همین خاطر غول های تکنولوژی بسیاری همچون پاناسونیک تصمیم گرفته اند که با استفاده و بهره مندی از دانش تخصصی و فناوری های خود به تامین و ارتقای سطح سلامت و بهداشت شهروندان کمک به سزایی کنند.

    بر اساس این نتایج و همچنین گزارش های منتشر شده از سوی سازمان سلامت جهانی، بالغ بر یک میلیارد نفر در جهان هوای کاملا آلوده و ناسالمی را تنفس و وارد ریه های خود می کنند که همین امر باعث می شود در معرض بیماری خطرناک و ناعلاج بسیاری قرار گیرند.

    پاناسونیک با انتشار پستی اعلام کرد که قابلیت و فناوری جدیدی را به دستگاه تصفیه هوای خانگی خود افزوده است که قادر است علاوه بر اکسیژن سازی و تصفیه هوای آلوده موجود در محل زندگی، به کاربران این امکان را بدهد تا از درجه هوای خانه، میزان رطوبت و خشکی هوا، میزان ذرات گرد و غبار در هوا، درصد وجود آلاینده های مختلف در هوا و سایر اطلاعات لازم دیگر اطلاع یابند.

    قابلیت جدید دیگری که پاناسونیک از آن خبر داده است آن است که این دستگاه تصفیه هوای خانگی از انرژی موجود در گردشی که در فضای خانه  در حرکت است، استفاده کرده و آن را تبدیل به هوای تازه و پاک می کند و بدین گونه احساس کسالت، گرفتگی هوا و بو گرفتن هوای فضای خانه را از بین خواهد برد.  

    پاناسونیک نام این قابلیت جدید را " سیستم هوای تازه " نامیده است و از آن به عنوان یک پیشرفت بزرگ در عرصه دستگاه‌ها و گجت های الکترونیکی خانگی یاد کرده است.

    کاربران قادر خواهند بود تمامی این اطلاعات را برروی تبلت یا گوشی هوشمند خود مشاهده، پیگیری و کنترل کنند.

    دولت چین از جمله کشورهایی است که بنابر توافق نامه پاریس  به منظور حفظ محیط زیست، کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین سیاست‌گزاری‌های جدیدی را در قبال ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی و به طور کلی وسائل نقلیه آلاینده اتخاذ کرده است. به عبارتی دیگر این کشور قصد دارد نهایتا تا سال 2040 ( دو دهه آینده ) فروش، تولید و استفاده از تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع و متوقف کند.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند ازجمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا وحفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه2030 و نهایتا تا دهه2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو