فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه وشهرسازی:

سالانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال برای نگهداری راه های کشور نیاز است

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: برای نگهداری از ۲۱۵ هزار کیلومتر راه موجود روستایی، اصلی، فرعی و بزرگراه ها در کشور سالیانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سالانه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال برای نگهداری راه های کشور نیاز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، داوود کشاورزیان روز دوشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهارکرد: اکنون 50 درصد اعتبارات نگهداری راه ها ازطریق تامین منابع ملی و 50 درصد نیز از منابع استانی برای نگهداری راه های غیرشریانی تامین می شود.
    وی افزود: در سه سال گذشته و به دلیل حجم اعتبارات جاری دولت و تنگناهایی که در زمینه اعتبارات عمرانی داشت برای نگهداری راه ها با مشکلات مالی جدی روبرو بودیم درحالی که اعتبارات ملی که امسال به سازمان راهداری ابلاغ شده هفت هزار میلیارد ریال است.
    وی بیان کرد: با توجه به مجموعه درآمدی داخلی سازمان و اعتبارات ملی، پیش بینی می شود کل اعتبار سازمان به حدود 15هزار میلیارد ریال برسد.
    وی همچنین با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین با عمر بالای 50 سال از ابتدای سال 97 ممنوع می شود افزود: اکنون 350هزار دستگاه خودو در ناوگان برون شهری کشور فعالیت می کنند و حدود 500هزار نفر در این بخش شاغل هستند.
    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درخصوص اسنپ (درخواست خودرو ازطریق نرم افزار) گفت: هدف اسنپ، حمل ونقل درون شهری است و هیچگونه برنامه ای برای خدمات در بیرون شهرها نداشته و منطقی نیست که در خارج از شهرها از آن استفاده کنیم.
    در این آیین عباس شرفی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان معرفی و از زحمات علی زندی فر تجلیل شد.
    عباس شرفی از سال 88 تاکنون معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان بود.
    علی زندی فر که به مدت 14 ماه در استان لرستان فعالیت می کرد به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی منصوب شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط