فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو ۹۶ (۳۱)

در گفت‌وگو با مدیر عامل فنرلول ایران مطرح شد: فنرلول فنر جدیدترین محصولات پژو-سیتروئن و رنو را تامین خواهد کرد

عصر خودرو- فنر از جمله بخش‌هایی است که شای در خودرو دیده نشود اما در بخش‌های زیادی از خودرو کاربرد دارد. اصلی ترین بخش قطعا سیستم تعلیق خودرو است اما در بسیاری دیگر از بخش‌های خودرو از فنرها استفاده می‌شود که البته دیده نمی شوند؛ درب صندوق، سوئیچ خودرو، درب خودرو، کمربند ایمنی و بسیاری بخش‌های دیگر قطعاتی هستند که از فنر استفاده می‌کنند.

در گفت‌وگو با مدیر عامل فنرلول ایران مطرح شد: فنرلول فنر جدیدترین محصولات پژو-سیتروئن و رنو را تامین خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در میان تولیدکنندگان فنر در کشور، نام شرکت فنر لول ایران نامی شناخته شده است. این شرکت با قدمتی سه دهه‌ای هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده انواع فنر در کشور است و طیف گسترده‌ای از محصولات را برای خودروسازان کشور تامین می‌کند. در زمینه فعالیت‌های این شرکت با بهمن جعفری، مدیر عامل این شرکت به گفتگو نشستیم.

    جعفری در گفت‌وگوی اختصاصی با «عصر خودرو» در زمینه تاریخچه شر کت فنرلول گفت:"شرکت فنرلول که در حدود 25 کیلومتری شهر دامغان واقع شده است، از حدود 30 سال قبل که اولین شرکت پیشتاز در زمینه تولید فنرها به صورت حرفه‌ای و تخصصی بود تا امروز این پیشتازی را حفظ کرده و همواره به کیفیت محصولات تولیدی خود اهمیت می‌دهد."

    وی افزود:"شرکت فنرلول در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی اولین شرکتی بود که توانست قوانین و استانداردهایی بین‌المللی از جمله ایزو را در سابقه 20سال دریافت کند و به تدریج موفق به کسب استاندارهای دیگری نیز شد و امروز شرکتی پیشتار در این حوزه به‌حساب می‌آید."

    جعفری با اشاره به پیش زمینه صادراتی شرکت فنرلول عنوان داشت:"فنرلول اولین شرکتی بود که توانست تاییدیه ساخت قطعه برای شرکت پژو-سیتروئن فرانسه را دریافت کند. همچنین این شرکت در دوره‌های گذشته توانست فنر پژو-سیتروئن را به کشور فرانسه صادر کند که این افتخاری بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شود. البته طی چند سال اخیر متاسفانه به علت تحریم‌ها، صادرات متوقف شد و امیدواریم در آینده مجددا صادرات از سر گرفته شود."

    وی در خصوص تولیدات شرکت اظهار داشت:" ما طیف کامل فنرهای مورد نیاز خودرو را تولید می کنیم. فنرلول به تولید فنرهای پیچشی، فشاری، کششی و انواع فنرهایی که در بخش‌های مختلف خودرو از جمله تولید قفل‌های درب استفاده می‌شود و در سایزها و اوزان مختلف از فنرهای با وزن کمتر از چند گرم تا فنرهایی در حدود 4کیلو می پردازد. محصولات تولیدی این شرکت در اکثر خودروهای تولید داخل استفاده می‌شود. به عنوان نمونه شرکت رنو پارس فنر اَکسل خودروهای خود را از فنرلول تهیه می‌کند همچنین ایران خورد و فنرهای خودروهایی 206، 405 و سمند را تهیه می‌کند. البته شرکت‌های دیگر نظیر سایپا و کرمان موتور و جَک نیز در لیست شرکت‌های طرف قرارداد ما هستند. شرکت رنو در پروژه‌های جدید خود از محصولات ما استفاده خواهد کرد."

    مدیرعامل شرکت فنرلول در خصوص محصولات جدید این شرکت اظهار داشت:"از فعالیت‌های جدید این شرکت نمونه‌سازی فنرهای رنو سیمبل است که مراحل اولیه تولید انجام شده و نمونه‌ها برای تست به فرانسه ارسال شده است همچنین نمونه فنر پژو 301 در مرحله تولید است و به‌زودی به فرانسه ارسال می‌شود. در چند سال اخیر تمرکز شرکت فنرلول بر روی تولید قطعات خودروهایی از قبیل خودروهای جدید پژو-سیتروئن و رنو است و برنامه‌هایی برای تولید فنرهای سوپاپ و فنرهای اَکسل این خودروها در درست انجام است."

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۵
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        آخرین بروزرسانی ۱۸ ساعت پیش
        آرشیو