فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار قم خبر داد؛

تمهیدات حمل و نقلی برای خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) در قم

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از پیش‌بینی تمهیدات لازم در حوزه حمل و نقل و ترافیک ویژه اربعین حسینی(ع) در قم خبر داد.

تمهیدات حمل و نقلی برای خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) در قم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه اربعین، اظهار کرد: کمیته‌ای در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکیل شد که در زمینه اعزام 50 دستگاه خودرو سازمان اتوبوسرانی برای سرویس‌دهی به زائران در مسیر مهران و نقطه صفر مرزی از هشتم تا 24 آبان امسال تصمیم‌گیری کردند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: اعزام خادمان موکب‌های حرم حضرت معصومه(س) و جمکران از سوی سازمان پایانه‌ها به مرز انجام و همچنین پرسنل شهرداری برای بحث استقرار و خدمات‌رسانی در 100 عمود در مسیر نجف تا کربلا اعزام می‌شوند.

    ذاکریان با بیان اینکه تمهیدات ترافیکی برای روز اربعین در شهر قم پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه اربعین روز پنجشنبه است احتمال سفر زائران زیادی که نتوانستند به کربلا مشرف شوند به قم وجود دارد بنابراین تدابیری برای این امر اندیشیده شده است.

    وی عنوان کرد: شهروندان بر اساس سنوات سال‌های گذشته به صورت خودجوش مسیر مرقد حضرت معصومه(س) به جمکران را پیاده‌روی می‌کنند؛ بنابراین تدابیری اندیشیده شده که در مسیر برگشت با تاکسی و اتوبوس منتقل شوند و با مشکلی مواجه نشوند همچنین با همکاری پلیس تدابیر ترافیکی نیز برای این مسیر پیش‌بینی شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آماده‌سازی پارکینگ‌ها، گفت: این امر برای روز اربعین و فردای آن روز انجام شده تا سرویس‌دهی مناسبی به زائران و مجاوران داشته باشند و بخشی از پارکینگ بلوار زائر در اختیار مصلی قرار می‌گیرد تا خدمت‌رسانی مناسبی به زائران صورت گیرد.

    ذاکریان با اشاره به بازگشت تعداد زیادی از زائران از قم به تهران در روز جمعه، گفت: راه‌آهن مقرر شده تعداد رام قطارها را از قم به تهران در روز جمعه 19 آبان امسال افزایش دهد بر همین اساس اطلاع‌رسانی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و میدان 72 تن صورت می‌گیرد که این مسیر را به صورت ریلی طی کنند.

    وی یادآور شد: تمهیداتی پیش‌بینی شده تا ازدحام جمعیت بعد از ظهر 19آبان در میدان 72 تن وجود نداشته باشد و زائرانی که می‌خواهند غروب روز جمعه به تهران سفر کنند به آسانی بتوانند برنامه خود را داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو