فونیکسریمکسبهتام

مدیر بازاریابی تأمین سرمایه نوین در گفت‌وگو با «عصرخودرو»:

عرضه سهام کرمان خودرو در روزهای آتی بیشتر می شود

کرمان خودرو موفق شد از جاده فرابورس به راهی ارزان‎‌قیمت برای تامین مالی دست پیدا کند

عصرخودرو: علی جبل عاملی مدیر بازاریابی تأمین سرمایه نوین گفت : از روز دوم مهرماه پذیره‌نویسی شرکت خودروسازی کرمان خودرو با همین نام شروع و تا ۳۰ روز ادامه خواهد داشت .

عرضه سهام کرمان خودرو در روزهای آتی بیشتر می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» او در گفت و گو با خبرنگار ما درباره میزان فروش سهام این شرکت در 2 روز اخیر گفت امروز یک میلیون و سیصد و ده هزار و روز گذشته نیز 5 میلیون و 773 هزار سهم فروخته شده است . او درباره میزان پایین فروش نماد  نیز گفت: این پذیره‌نویسی کمی چراغ خاموش بوده و به‌تدریج افزایش می‌یابد .

    جبل عاملی منشاء فروش این سهام را سلب حق تقدم افزایش سرمایه 24 درصدی کرمان خودرو می‌داند و تاکید می‌کند: از این بابت 979 میلیون و 400 هزار سهم به فروش می‌رسد .

    او در پاسخ به این سوال که آیا فروش سهام از سلب حق تقدم افزایش سرمایه روشی نوین در ایران برای تامین مالی محسوب می‌شود این‌طور توضیح داد : این روش در دنیا به‌منظور تامین مالی با هزینه کم مرسوم است اما در ایران از 6 سال پیش تاکنون استفاده نشده است .

    به گفته وی  در این روش شرکت کرمان خودرو با شریک کردن سهام خود با سهام‌داران خرد زمینه پذیرش خود را در فرابورس و بورس تسهیل می‌کند .

    مدیر بازاریابی تأمین سرمایه نوین معتقد است: از مزیت‌های دیگر این نوع روش تامین مالی این است که شرکت باوجود یافتن سهامدار خرد مدیریت را از دست نمی‌دهد و کنترل مدیریتی را همچنان خواهد داشت .

    مشاور عرضه شرکت کرمان خودرو در انتها نیز تصریح کرد: در هر صورت این نوع روش برای کرمان خودرو زمینه تامین مالی ارزان را برای راه‌اندازی اولین خط رنگ تمام اتوماتیک در شهر بم فراهم می‌کند .

    لازم به ذکر است سهامداران اصلی گروه اقتصادی کرمان خودرو با سلب حق تقدم از خود و گرفتن مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار، روش جدیدی را در عرضه اولیه سهم در فرابورس ایران رقم زدند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو