فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی کیا مبنی بر رشد بازار خودرو روسیه

عصر خودرو- رئیس کیا موتورز در روسیه گفت: بازار خودروی روسیه در سال جاری میلادی احتمالا یک رشد حداکثر ۱۲ درصدی را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی کیا مبنی بر رشد بازار خودرو روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، الکساندر میونف گفت: کیا پیشتر رشد فروش 5 تا 7 درصدی در روسیه را در سال جاری پیش بینی کرده اما اکنون انتظار دارد که میزان فروش به 1.57 میلیون تا 1.6 میلیون دستگاه برسد در حالیکه در سال گذشته 1.43 میلیون دستگاه بود. 

    بازار خودرو نوظهور روسیه به یکی از قربانیان اصلی رکود اقتصادی شدید این کشور در دو سال گذشته تبدیل شد و فروش خودرو در این کشور از سالانه 3 میلیون دستگاه در سال 2012 نصف شد.

    اما چشم انداز این صنعت در روسیه در سال جاری به مدد احیای اقتصادی روشن شده و میونف گفت: گروه صنعتی "انجمن تجاری اروپا"(AEB) نیز در ماه اکتبر پیش بینی فروش خودرو در این کشور را برای سال 2017 ارتقا خواهد داد و به حدود 1.57 میلیون دستگاه می‌رساند. پیش بینی AEB در ماه ژانویه 1.48 میلیون دستگاه بود. کیا موتورز یکی از اعضای کمیته خودرو AEB است.

    میونف طی سخنانی در نشست سرمایه گذاری روسیه گفت: رشد بازار انتظار می‌رود در سال 2018 ادامه یابد و پیش بینی می‌شود به 1.8 میلیون دستگاه برسد.

    وی در این نشست گفت: ما فکر می‌کنیم یک دینامیک مثبت در عوامل اقتصاد کلان وجود خواهد داشت که روی درآمدهای مصرف کنندگان تاثیر دارد.

    کیا و هیوندای در دوران رکورد روسیه برای افزایش سهم بازار خود در این کشور روی خودروهای ارزان تمرکز کرده و موفق شدند خودروهای ارزان ولی قابل اعتماد خود را به مشتریان روسی که قیمت برایشان مهم است، عرضه کنند.

    کیا 11.9 درصد سهم بازار روسیه را در ماههای ژانویه تا اوت 2017 در اختیار داشته که نسبت به نرخ 10.4 درصدی در دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

    میونف گفت: ما افزایش سهم بازار را برای خود هدفگذاری کرده ایم و تمام تصمیمات در جهت این استراتژی اتخاذ خواهند شد. اگر موفق شویم تا پایان امسال به سهم بازار 12 درصد برسیم بسیار خوب خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو