فونیکسریمکسبهتام

اولین ماشین ستاره های فوتبالی چه بود ؟

عصر خودرو- بسیاری از ستاره‌های ورزشی کشورمان قبل از ستاره شدن شرایط مالی و زندگی‌شان در حدی نبود که از اتومبیل‌های لوکس و گرانقیمت استفاده کنند و عموماً اولین ماشین‌های خود را با درآمدی که از طریق ورزش‌های حرفه‌ای کسب کرده بودند خریداری می‌کردند.

اولین ماشین ستاره های فوتبالی چه بود ؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران ، حال در این گزارش می‌خواهیم به اولین ماشین‌هایی که برخی از ستاره‌های ورزشی خریداری کردند، بپردازیم.
     علی دایی؛ رنو 5

    علی دایی اولین درآمد ورزشی‌اش مربوط به قراردادش با تیم فوتبال بانک تجارت تهران است. او تا پیش از آن هیچ درآمدی از فوتبال نداشت و هزینه‌های دانشگاهی وی نیز باعث می‌شد تا کمتر توان خرید ماشین شخصی داشته باشد. علی دایی با اولین درآمد فوتبالی‌اش، یک رنو 5 نه خیلی ایده آل و نه خیلی از رده خارج خریداری کرد که در آن زمان برای تردد وی بد نبود. این رنو سبز کاهویی بود و هنوز هم در برخی تصاویر و فیلم‌های قدیمی که از علی دایی موجود است این ماشین به چشم می‌خورد.

      پیمان حسینی؛ شورولت نوا
    ستاره فوتبال ساحلی دنیا و بهترین دروازه‌بان این رشته در جهان این روزها در شرایط مالی مناسبی به سر می‌برد و اگر بخواهد می‌تواند بهترین خودروهای روز دنیا را سوار شود. اما او همچنان ترجیح می‌دهد خیلی در این زمینه هزینه نکند. پیمان حسینی قبل از آنکه به رشته فوتبال ساحلی روی بیاورد، دروازه‌بان تیم فوتبال شموشک در لیگ برتر بود و اولین درآمد قابل توجه فوتبالی‌اش را نیز از این تیم کسب کرد. او اولین ماشین شخصی‌اش یک شورولت نوا بود. خودرویی نسبتاً قدیمی اما سرحال و خوب.

      محمد نوازی؛ پیکان تهران 28
    محمد نوازی در سال 77 از تیم بهمن به تیم استقلال پیوست و تا آن زمان هیچ ماشین شخصی نداشت. او از اولین درآمدش از قرارداد تیم استقلال، یک پیکان کرم رنگ با پلاک تهران 28 (پلاک‌های قدیمی که روی خودرو‌ها بود) خریداری کرد تا این اولین خودروی خریداری شده این ستاره سابق فوتبال ایران باشد. البته محمد نوازی بعدها که از راه فوتبال درآمدهای قابل توجهی داشت، هرگز مثل خیلی از ستاره‌ها هزینه‌های گزافی برای خرید خودروهای لوکس پرداخت نکرد.

      فرهاد مجیدی؛ پراید هاچ‌بک
    فرهاد مجیدی هم یکی از چند ستاره بی‌چون و چرای سطح اول فوتبال ایران است. بد نیست بدانید که این ستاره عالم فوتبال که در حال حاضر می‌تواند هر ماشینی را در هر کجای دنیا خریداری کرده و از آن استفاده کند، خریدن ماشین را با پراید آغاز کرد. فرهاد مجیدی قبل از آن که به تیم استقلال بپیوندد توانست اولین ماشین خود را خریداری کند. او با مبلغ قراردادی که از تیم بهمن کرج گرفت، برای اولین‌بار یک پراید هاچ بک سفید و صفر کیلومتر خریداری کرد. ماشینی که به زمان خودش خیلی از فوتبالیست‌ها داشتن آن را حسرت می‌دانستند.

      سهراب بختیاری زاده؛ پراید مدل 74
    سهراب بختیاری‌زاده هم در اواخر دهه هفتاد و بعد از درخشش در تیم فولاد اهواز به تیم استقلال تهران پیوست. وی در آن زمان گواهینامه نداشت و رانندگی‌اش تعریفی نداشت. او با اولین پولی که از استقلال گرفت، ماشین خرید. یک پراید مدل 74 که حتی شیشه بالابرهای آن هم برقی نبود. البته بختیاری‌زاده خیلی زود با آن ماشین رانندگی‌اش را تکمیل کرد و بلافاصله هم گواهینامه‌اش را گرفت و بعدها نیز بارها اتومبیل‌های لاکچری خریداری کرد.

      مهدی هاشمی‌نسب؛ پیکان سفید
    مهدی هاشمی‌نسب که یکی از پرخبر‌ترین فوتبالیست‌های دهه‌ها هفتاد و هشتاد بود، تا سال 79 حتی رانندگی هم بلد نبود. وی که بعد از چهار سال گلزنی به استقلال در دربی‌ها تبدیل به بمب نقل و انتقالات شد و از پرسپولیس به استقلال پیوست، بهترین و سنگین‌ترین قرارداد حرفه‌ای خود را نیز منعقد کرد. هاشمی‌نسب به توصیه دوستانش یک پیکان نه چندان مرتب خریداری کرد تا به وسیله آن ابتدا رانندگی یاد بگیرد. پیکان سفید رنگی که خیلی زود همه جای آن زدگی و خوردگی پیدا کرد، اما در قبال آن هاشمی‌نسب یک راننده خوب شد تا بتواند خودروهای لوکس خریداری کرده و استفاده کند.

      سرخابی‌های مترو سوار
    بد نیست بدانید دو تن از ستاره‌های جوان تیم‌های استقلال و پرسپولیس نه تنها ماشین شخصی ندارند، بلکه در تردد‌های خود نیز بیشتر سعی می‌کنند از مترو استفاده کنند. محمد انصاری مدافع تیم پرسپولیس و امید نورافکن هافبک تیم فوتبال استقلال به‌رغم شرایط بسیار مناسبی که در تیم‌های خود داشته و از ستاره‌های جوان تیم‌های استقلال و پرسپولیس به حساب می‌آیند، اما هنوز موفق به خرید خودروی شخصی نشده‌اند و اغلب رفت و آمدهای خود را با مترو انجام می‌دهند. در این میان انصاری بیشتر از نورافکن متروسواری را تجربه می‌کند و به واسطه نزدیکی منزل مسکونی‌اش به ایستگاه مترو، همه ترددهای خود را با این وسیله نقلیه عمومی انجام می‌دهد. امید نورافکن هم به جز مواردی که همبازیانش در استقلال به وسیله خودروهای‌شان او را به محل تمرین می‌رسانند، معمولاً از مترو استفاده می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو