فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان استاندارد خبر داد

هماهنگی ۵۲ استانداردخودرویی با معیارهای روز اروپا

استانداردها به ۸۳مورد افزایش می یابد

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ارتقای استانداردهای موجود خودرویی، گفت: ۵۲ استاندارد موجود با استانداردهای روز اروپا هماهنگ می شود و تعداد آنها به ۸۳ مورد افزایش می یابد.

هماهنگی ۵۲ استانداردخودرویی با معیارهای روز اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «نیره پیروزبخت» امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود: همه خودروهای داخلی و خارجی باید با این استانداردها تطابق داشته باشد و در غیر این صورت از تولید یا واردات آنها جلوگیری می شود.
    وی در ادامه با اشاره به تصویب نامه ای که روز سه شنبه گذشته (12 اردیبهشت) با امضای معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد، اظهار داشت: بزودی در همه جایگاه های کشور بنزین مطابق با استاندارد ملی 4904 عرضه خواهد شد.
    وی بیان داشت:در این تصویب نامه مسئولیت های سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست درباره عرضه بنزین استاندارد در جایگاه ها مشخص شده است.
    به گفته این مقام مسئول، در این مصوبه، مسوولیت عرضه و توزیع بنزین و تطابق آن با استاندارد ملی بر عهده وزارت نفت، تعیین اولویت های توزیع بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست و مسوولیت حسن اجرای این تصویب نامه بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.
    پیروزبخت خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه، بنزین دارای استاندارد ملی 4904 در چند مرحله بتدریج تا اول فروردین 1400 در همه جایگاه های کشور توزیع خواهد شد.
    وی تاکید کرد: مسئولیت تطابق تولید، توزیع و عرضه بنزین با استاندارد ملی ایران به شماره 4904 بر عهده وزارت نفت است، اما نظارت بر حسن اجرای این تصویب نامه بر عهده سازمان ملی استاندارد است که با ابزارهای نظارتی خود، نمونه برداری، آزمایش و بازرسی به انجام می رساند.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به انجام نمونه برداری از بنزین 10 شهر کشور در سال گذشته، گفت: پارسال نگرانی خود را نسبت به بنزین توزیع شده در اصفهان اعلام کرده بودیم، اما نمونه گیری های اخیر انجام شده از پالایشگاه و چند جایگاه سوخت این شهر حاکی از کمترین میزان مشکل در بنزین توزیع شده اصفهان است.
    به گفته وی، میزان بنزن و گوگرد موجود در بنزین بسیار کاهش یافته و به جز 2 مورد وجود بنزن در برخی جایگاه های تهران و سه مورد گوگرد در جایگاه های اصفهان، البرز و تهران، هیچ مورد خاص دیگری گزارش نشده است.
    پیروزبخت تصریح کرد: سال گذشته همچنین 36 محموله بنزین وارداتی کنترل شد که 25 مورد آن منطبق با استاندارد و 11 مورد دیگر غیرمنطبق بود.

    ** تدوین 13 هزار استاندارد در دولت یازدهم
    به گفته این مقام مسئول، تاکنون 30 هزار استاندارد در کشور تدوین شده که فقط 13 هزار مورد آن در دولت یازدهم بوده است.
    وی یادآور شد: سال گذشته 2 هزار و 200 مورد تدوین استانداردهای جدید و 10 هزار و 500 مورد بازنگری استانداردهای گذشته برمبنای مطالعات روز به انجام رسید که به ترتیب 126 درصد و 131 درصد برنامه ریزی انجام شده بود.
    پیروزبخت افزود: در عرصه فعالیت های بین المللی، پیش بینی سال گذشته هفت هزار مورد پاسخگویی و اعلام نظر در مدارک بین المللی بود که با رشدی قابل توجه به 9 هزار و 69 مورد رسید.
    وی گفت: در این سال 28 مورد پیشنهاد تدوین استانداردهای بین المللی انجام شد، سه هزار و 875 مورد گواهی های علامت استاندارد صادر و هشت هزار و 793 مورد تمدید گواهی ها به انجام رسید.
    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به انجام بیش از 56 هزار مورد بازرسی های فنی از واحدهای تولیدی و ... در سال 1395 ، افزود: یکی از این فعالیت ها بازرسی فنی از 17 هزار واحد خدماتی به ویژه شهربازی ها و وسایل بازی بود و یک هزار و 400 مورد بازرسی و ممیزی صنایع انرژی بر به انجام رسید.
    وی با اشاره به طرح اجرای هماهنگ استاندارد موسوم به طرح طه، گفت که 340 هزار مورد بازرسی در این طرح اجرایی شد.

    ** صدور 16 مورد گواهی استاندارد حلال
    این مقام مسئول از صدور 16 مورد گواهی استاندارد حلال به واحدهای ذبح دامی نظیر ذبح گاو، گوسفند، مرغ، بلدرچین و شترمرغ با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته خبر داد.
    پیروزبخت تصریح کرد: این مهم در راستای توجه ویژه به بازار 2 میلیارد نفری مسلمانان جهان عملیاتی و اجرایی شد که گردش مالی این بازار افزون بر 2 هزار میلیارد دلار برآورد می شود.
    وی با اشاره به شعار امسال تاکید کرد: یکی از جنبه های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، صدور گواهی استاندارد حلال است تا بتوانیم صادرات کالای حلال داشته باشیم.
    رئیس سازمان ملی استاندارد از صدور 11 استاندارد بین المللی با واژگان فارسی در سال گذشته خبر داد که برای نخستین بار اتفاق افتاد.
    صدور نخستین گواهی محصول دانش بنیان در سال 96 یکی دیگر از مطالب عنوان شده از سوی پیروزبخت بود که 20 روز پیش موازین آن با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیپس جمهوری تدوین شد.
    وی در پایان، برنامه های ابلاغی معاون اول ریاست جمهوری به این سازمان در سال 96 را شامل برنامه ریزی برای تولید بنزین بر اساس استانداردهای روز و اجرای چهار مورد برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو