فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین مشکل مناسب سازی معابر در تهران شیب خیابان ها است

عصر خودرو- مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی تهران گفت: بزرگترین مشکل مناسب سازی معابر شهر تهران وجود شیب های تند در برخی مناطق است.

بزرگترین مشکل مناسب سازی معابر در تهران شیب خیابان ها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سهیلا صادق زاده مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران   اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در زمینه مناسب سازی معابر شهر تهران با آن مواجه هستیم، وجود شیب های تند در برخی مناطق پایتخت از جمله محله سعادت آباد است که به این دلیل در بسیاری از مناطق نمی توان از رمپ استفاده کرد.

    وی در ادامه تصریح کرد: همچنین به دلیل کم بودن عرض خیابان و کوچه ها امکان مناسب سازی معابر در همه کوچه ها وجود ندارد، بر همین اساس لزومی ندارد تا در همه نقاط پایتخت مناسب سازی صورت گیرد و بیشتر سعی می شود که در فضاهای عمومی و پر تردد مانند میدان راه آهن این اقدامات انجام شود.

    صادق زاده با بیان اینکه پل های هوایی مجهز به آسانسور برای استفاده معلولان بسیار مناسب است، افزود: اگر محل اتصال تقاطع های پر تردد شهر تهران با پیاده روها مناسب سازی شوند، امکان استفاده از آن برای معلولان بسیار راحت خواهد بود.

    مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی تهران با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی ساختمان های عمومی طی بازدیدهایی این اماکن شناسایی شده اند، بیان کرد: براساس اصول شهرسازی باید استفاده از ساختمان های عمومی برای معلولان جسمی و حرکتی قابل امکان پذیر باشد، از این رو هر مکانی را که شهرداری مناطق قصد مناسب سازی آن را داشته باشند به معاونت شهرسازی منعکس کرده تا پس از اعزام نیروها بر روند اصلاح و مناسب سازی آن ها نظارت شود.

    وی در پایان گفت: آماده سازی چک لیست های نظارتی از دیگر اقدامات مهم در این زمینه برای مهندسان ناظر بوده که بر اساس این چک لیست ها اقدامات لازم در حوزه مناسب سازی انجام می شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط