فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس پیشگیری مطرح کرد:

ضرورت بهبود هر چه بیشتر خودروها و تجهیزات کلانتری‌ها

عصر خودرو- رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان همایش سراسری فرمانده و رؤسای این پلیس با اشاره به لزوم احداث کلانتری و پاسگاه الگو در همه استان‌ها بر ضرورت بهبود خودرو ها و تجهیزات واحدهای انتظامی تاکید کرد

ضرورت بهبود هر چه بیشتر خودروها و تجهیزات کلانتری‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار محمد شرفی در سخنرانی پایانی نشست فرماندهان و معاونان ستاد پلیس پیشگیری و رؤسای این در استان‌ها با تأکید بر اینکه رؤسای پلیس پیشگیری استان‌ها باید با یگان‌های حفاظت فیزیکی سازمان‌های دولتی تعامل و هماهنگی بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: رؤسای استانی این پلیس باید به تداوم ارتباط پیوسته خود با فرماندهان کشوری یگان‌های حفاظت، در راستای تقویت همکاری‌ها توجه کنند.

    وی با اشاره به شاخص‌های کلانتری الگو تصریح کرد: یک کلانتری الگو، نمونه کار؛ بازسازی، نوسازی و بهسازی برای سایر بخش‌های انتظامی استان بوده و ضروری است که سایر استان‌ها به این موضوع توجه داشته و هرچه سریع‌تر نسبت به احداث کلانتری و پاسگاه‌های الگوی اقدام کنند.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در حوزه ساختارها، ایستگاه‌های بازرسی، ارتباط الکترونیکی و خودروهای کلانتری و پاسگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و پلیس پیشگیری در این زمینه از همکاری حوزه‌های فناوری و آماد و پشتیبانی ستاد ناجا برای همکاری صمیمانه و جهادی آنها تشکر می‌کند.

    سردار شرفی تأکید کرد: در حوزه‌های خودرو و تجهیزات کلانتری با وجود اینکه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است، لیکن ما معتقد هستیم که در حال حاضر این موارد برای انجام بهینه ماموریت‌ها کافی نبوده و باید همچنان کارهای بیشتری در این زمینه انجام شود.

    شرفی در ادامه مطالبات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) از مجموعه ناجا از جمله تحول کلانتری‌ها، تقویت بنیه دفاعی و رزمی در نیروی انتظامی، حضور به هنگام و مؤثر در صحنه جرم و گسترش حضور پلیس در مناطق حاشیه نشین و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و تأکید کرد: مخاطب این مطالبات به ویژه مجموعه پلیس پیشگیری بوده و به همین منظور دستورالعملی در این زمینه تنظیم و ابلاغ شد که گزارش کارهای انجام شده به زودی به فرمانده معظم کل قوا و ملت شریف ایران تقدیم خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برون‌سپاری خدمات قضائی و بهره‌گیری هرچه بیشتر از فناوری یک ضرورت انکارناپذیر برای نیروی انتظامی و پلیس پیشگیری است، چرا که در غیر این صورت حتی با جذب هزاران نیروی تازه نیز نخواهیم توانست پاسخگوی انبوه درخواست‌ها برای ارائه خدمات باشیم و افزون بر این نیروها با افزایش بهره‌وری می‌توانند در بخش‌های حساس تری به نیروی انتظامی خدمت کنند.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بیان اولویت‌های اصلی این پلیس در سال 96 نیز پیگیری جهادی مسئله آموزش، آمایش ایستگاه‌های بازرسی، توسعه بیشتر نظم و امنیت، پرداخت بیشتر به مقوله پیشگیری اجتماعی و تأمین نظم و امنیت انتخابات و مراسم اربعین حسینی (ع) را مهم‌ترین اهداف مشخص شده دانست و گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم اخبار خوشحال‌کننده‌ای برای مردم عزیز در این زمینه‌ها داشته باشیم.

    ارتقای توان عملیاتی و دفاعی ایستگاه‌های بازرسی و یگان امداد، تقویت توان و بنیه انتظامی واحدهای کلانتری و پاسگاه‌ها و افزایش مهارت رفتاری و توان حرفه‌ای کارکنان نیز از دیگر موارد و اهداف مورد تأکید این مقام ارشد انتظامی برای سال جاری بود.

    سردار شرفی در پایان سخنان خود با تأکید بر پیشگیری اجتماعی و اینکه نباید تنها به کلانتری‌ها پرداخت و بر روی آن متمرکز شد، گفت: در کنار این اقدامات باید در حوزه‌های اجتماعی و رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نیز وارد شد و با یک توجه مناسب از این ظرفیت بزرگ بهره گرفت و همچنین در بخش تحقیقات و پژوهش نیز به توجه و تمرکز بیشتری نیاز است.
     

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو