• کمی جذابیت بیشتر برای سدان خانوادگی مزدا
  • کمی جذابیت بیشتر برای سدان خانوادگی مزدا
  • "مزدا 6" 2019؛ کمی جذابیت بیشتر برای سدان خانوادگی مزدا
کمی جذابیت بیشتر برای سدان خانوادگی مزداکمی جذابیت بیشتر برای سدان خانوادگی مزدا"مزدا 6" 2019؛ کمی جذابیت بیشتر برای سدان خانوادگی مزدا
اختصاصی «عصرخودرو»

"مزدا ۶" ۲۰۱۹؛ کمی جذابیت بیشتر برای سدان خانوادگی مزدا

عصر خودرو- بازار سدان‌های میدسایز، مخصوصا در ایالات متحده آمریکا، به قدری رقابتی هست که مزدا برای دومین‌بار در طراحی نسل سوم مزدا۶ بازنگری قرار داده و این تغییرات، درست زمانی اتفاق می‌افتد که حکمرانان این قلمرو یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد، هر دو به‌تازگی نسل عوض کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، شاید تغییرات ظاهری در نگاه اول مشهود نباشد اما مجموعه چراغ‌ها‌، جلوپنجره و سپر با الگوی CX-5 ‌ جدید از نو طراحی شده و در نتیجه آن، چهره بسیار مدرن‌تر و سلطه‌جو‌تر جلوه می‌کند. تغییرات اعمال‌شده در طراحی داخلی، به‌مراتب مشهود‌تر است و با بازطراحی کامل مجموعه داشبورد، رودری‌ها، غربیلک فرمان و کنسول میانی، در عین سادگی، شیک‌تر و بالارده‌تر از قبل احساس می‌شود. در این محیط بازطراحی‌شده، نمایشگری بزرگ‌تر به قطر 8 اینچ روی داشبورد نشسته و گزینه‌هایی همچون نمایشگر 7 اینچ دیجیتال در دل نشانگر‌های پشت فرمان، هدآپ‌دیسپلی (نمایشگر اطلاعات ضروری ‌روی شیشه جلو)، سیستم دید 360 درجه از اطراف و سیستم سرمایش صندلی‌های جلو نیز در لیست امکانات ایمنی و رفاهی مدل جدید گنجانده شده است.

همچنین باید به کروزکنترل تطبیق‌پذیر جدید مزدا6 اشاره کرد که حال قابلیت توقف کامل و آغاز مجدد حرکت به‌صورت اتوماتیک را نیز دارد. درضمن، تریم جدید Signature به عنوان بالاترین تریم به خانواده مزدا6 اضافه شده که دارای کابینی پوشش‌یافته با چرم مرغوب قهوه‌ای رنگ و تزئیناتی از جنس نوعی چوب ژاپنی است.

با تمام اینها اما اتفاق اصلی را باید زیر درپوش موتور جست‌وجو کرد؛ جایی که در کنار اضافه‌شدن سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر‌ها به موتور 4 سیلندر خطی 2.5 لیتری، یک واحد 2.5 لیتری توربو نیز به گزینه‌های پیشرانه اضافه شده است. این موتور 4 سیلندر پُرخوران با بنزین 93 اُکتان، 250 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و برخلاف نسخه تنفس طبیعی که هم به گیربکس 6 سرعته دستی و هم به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قابل اتصال است‌ و تنها با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

مزدا6 جدید از بهار سال آینده به بازار عرضه می‌شود و احتمالا کمی بالاتر از مدل فعلی که قیمت پایه 22.820 دلاری دارد، قیمت خواهد خورد.

 

گردآوری و ترجمه: مجید رقیبی

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany