فونیکسریمکسبهتام

معاون پلیس راهور

پلیس موافق شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری نیست

عصر خودرو- معاون فنی و مهندسی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پلیس در راستای کاهش آلودگی هوا موافق شماره گذاری مـوتـورسیکلت های کاربراتوری نیست.

پلیس موافق شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ سعید روحی افزود: آلودگی ناشی از موتورسیکلت بیش از خودرو است که البته این مسئله همواره مورد مناقشه بوده به گونه ای که عده ای می گویند یک موتورسیکلت پنج برابر خودرو آلودگی ایجاد می کند اما نکته حائز اهمیت این است که موتورسیکلت نسبت به خودرو آلودگی بیشتری در شهری مثل تهران ایجاد می کند.

    وی ادامه داد: حدود 11میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که حدود 3میلیون در شهر تهران هستند و آن هم بیشتر در هسته مرکزی تردد می کنند.

    سرهنگ روحی ادامه داد: هیأت دولت در تیرماه 95 مصوبه ای تصویب کرد که براساس آن از یکم مهر ماه 95 تولید و شماره گذاری موتـورسیکلــت کــاربراتوری ممنوع اعلام شد، پلیس راهور نیز براساس این مصوبه از اول مهر ماه 95 از شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممانعت کرد و تاکنون هیچ مـوتـورسیکلت کـاربـراتـوری شمــاره گذاری نشده است.

    معاون فنی و مهندسی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: این در حالی است که قبل از این مصوبه تعدادی انجین موتورسیکلت وارد کشور شد و اکنون صحبت این است که این تعداد از مصوبه مطرح شده مستثنی شوند و شرکت های تولید کننده اجازه داشته باشند این موتورسیکلت ها را شماره گذاری کنند.

    سرهنگ روحی افزود: در حال حاضر از اول مهر ماه 95 پلیس هیچ یک از موتورهای کاربراتوری را شماره گذاری نکرده است و با توجه به آلودگی هوا، وظیفه پلیس این است که این مصوبه را اجرا کند.

    وی با بیان اینکه پلیس موافق شماره گذاری موتورهای کاربراتوری نیست، تصریح کرد: پلیس مجری قانون است و چنانچه هیأت دولت تصمیم بگیرد حق این تولید کننده حفظ شود، مصوبه هیأت دولت را اجرا می کند.

    سرهنگ روحی تاکید کرد: پلیس برابر مصوبه فعلی موتورهای کاربراتوری را شماره گذاری نکرده است و از سوی دیگر به منظور کاهش آلودگی هوا، موافق شماره گذاری این نوع موتورها نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو