فونیکسریمکسبهتام

خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان می‌آیند

عصر خودرو- ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران با مصوبه هیات وزیران ممنوع شده است، اما در عین حال برخی نهادها از جمله وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌ها به دلیل شرایط خاص می‌توانند با دریافت مجوز اقدام به ورود این خودروها کنند.

خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان می‌آیند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه سال جاری 36 هزار و 617 دستگاه خودرو از مبادی قانونی به کشور وارد شده است که ارزش آن به 941 میلیون و 298 هزار و 419 دلار می‌رسد.

    بر اساس این آمار مشاهده می‌شود که اغلب خودروهای وارداتی در این مدت از سه برند هیوندای، کیا و تویوتا بوده‌اند.

    همچنین بخش عمده‌ای از این خودروها از امارات متحده عربی به ایران وارد شده‌اند، به طوریکه از مجموع 36 هزار و 617 دستگاه خودروی وارداتی، 27 هزار و 197 دستگاه آن از کشور امارات وارد ایران شده است.

    با وجود اینکه ورود خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی به کشور از سوی هیات وزیران ممنوع شده است، برخی مقامات و سفارت‌خانه‌های خارجی در کشور با دریافت مجوز اقدام به واردات خودروهای بالای 2500 سی سی با شرایط خاص برای انجام فعالیت‌های کاری می‌کنند.

    ترکیه

    در همین راستا یکی از موارد جالب توجه در آمار واردات خودرو، ورود یک دستگاه تویوتا لندکروز GRX 2014 نقره‌ای با هشت سیلندر و حجم موتور 4600 سی سی است که بر اساس اطلاعات به دست آمده، این خودرو ضد گلوله بوده و از سوی کشور ترکیه و سرکنسولگری ترکیه در تبریز به ایران وارد شده است.

    آلمان، صادرکننده لوکس‌ترین خودروها به ایران

    در همین مدت هشت دستگاه پورشه باکستر مدل‌های 2016 و 2017 نیز به ایران وارد شده‌اند که همگی حجم موتورشان کمتر از 2500 سی سی است. این خودروها از کشور آلمان که سازنده آن‌هاست به ایران وارد شده‌اند.

    همچنین 28 دستگاه پورشه ماکان نو با حجم موتور2000 سی سی و مدل‌های 2016 و 2017 از طریق همین کشور آلمان به ایران وارد شده‌ است که در مجموع قیمت خودروهای وارد شده بیش از سه میلیون دلار است.

    همچنین یک دستگاه اتومبیل سواری مرسدس بنز E300 مدل سال  2016به رنگ خاکستری تیره متالیک، شش سیلندر بنزینی با حجم موتور 3500سی سی با تودوزی چرمی نیز در همین مدت با مجوز وزارت امور خارجه به قیمت 48 هزار دلار به ایران وارد شده است.

    به طور کلی کشور آلمان را می‌توان مهم‌ترین صادرکننده خودروهای لوکس به ایران دانست، به طوریکه عمده خودروهای مرسدس بنز، بی ام دبلیو، لکسوس، پورشه و ... از طریق این کشور به ایران وارد شده است.

    امارات متحده عربی

    ورود خودروها با حجم بیش از 2500 سی سی از امارات متحده عربی نیز انجام شده است، به طوریکه در این مدت 9 دستگاه خودرو با این شرایط از امارات وارد ایران شده است. تویوتا پرادو با حجم موتور2700سی سی، خودروی تاکتیکی فرماندهی تویوتا لندکروز شش سیلندر، تویوتا پرادو GRX با حجم 4000 سی سی، تویوتا آوالون 3458 سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو 3500 سی سی، میتسوبیشی پاجرو 3800 سی سی، هیوندای سانتافه شش سیلندر 3300 سی سی و یک دستگاه خودروی سواری ون کیا کارنوال 3300 سی سی، خودروهایی بوده‌اند که در این مدت از امارات با حجم بیش از 2500 سی سی به ایران وارد شده‌اند که اغلب آن‌ها مجوز وزارت امور خارجه را دارند و در برخی موارد نام نهاد مجوز گیرنده و شماره مجوز ذکر نشده است.

    ژاپن

    در همین مدت شش دستگاه خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی نیز از ژاپن به ایران وارد شده‌اند. دو دستگاه تویوتا پرادو 2700سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو 3800 سی سی، یک دستگاه استیشن میتسوبیشی پاجرو GLX 3500 سی سی و تویوتا پرادو VRX 2700 سی سی، خودروهای واردشده از ژاپن با حجم موتور بالای 2500سی سی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو