فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۴ آذر ۹۵

شاخص گروه خودرویی در انتظار نوسانات مثبت

عصر خودرو- در نتیجه داد و ستدهای امروز ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۵ شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات ۷۶ واحد پایین رفت و به عدد ۱۸ هزار و ۸۱۵ رسید، سهامداران خودرویی در این روز نزدیک ۶۳ میلیون برگه دارایی مالی را در ۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند که ارزش این مبادلات ۱۳.۷ میلیارد تومان بود و نسبت به روز قبل فرسایشی بود.

شاخص گروه خودرویی در انتظار نوسانات مثبت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، دیروز گروه خودرو شدیدا تحت فشار فروش قرار داشت طوریکه شاخص گروه به کانال 18 هزار واحدی برگشت، با این حال در فضای به شدت فرسایشی، خریدهای پله ای حقوقیها و مخصوصا خرید 1 میلیونی شرکت سرمایه گذاری سمند که بازیگر نماد خودرو هست، مورد توجه قرار گرفت.
    مدتی است بازار بورس بر مدار خودرویی ها نیست، این روزها شاهد توقف نیمی از نمادهای گروه خودرویی هستیم مابقی نمادها نیز به نظر می رسد به حمایت های خوبی رسیده باشند، از نظر تکنیکالی شاخص گروه خودرویی هم مماس بر کف کانال نزولی خودش در حال حرکت است که انتظار نوسانات مثبت می رود.
    در این روز از تعداد 20 نماد معاملاتی تعداد 11نماد سبز پوش بودند که در این بین نماد خفناور و خنصیر با صف خرید سبکی مواجه بودند و تعداد 9 نماد نیز کاهش قیمت را تجربه کردند که از بین آنها تنها نماد ختراک صف فروش کم حجم در قیمت پایانی 4,006 ریال تشکیل داده بود.
    خودرو نیز پرحجم ترین نماد با حجم 23 میلیون بود ، حقوقی لیدر گروه 35 درصد فروشنده و 20 درصد خریدار بود و در قیمت پایانی 2,719 ریال با افت 1 درصدی به کار خود خاتمه داد.
    در پایان معاملات امروز برخلاف جریان رو به رشد گروه، در تقابل تاثیر مثبت و منفی از جانب برخی نمادهای معاملاتی گروه خودرویی روندی کم نوسان و البته کاهشی را تجربه کرد،.
    علیرغم اینکه آمریکا تحریم‌ها بر علیه ایران را ده سال دیگر هم تمدید کرد، در تازه‌ترین اقدام فرانسوی‌ها قراردادی 30 میلیون یورویی را با قطعه‌سازان ایرانی منعقد کرده‌اند تا روی کنترل آلایندگی تولیدات صنعت خودرو ایران سرمایه‌گذاری کنند.  به این ترتیب شرکت فورسیای فرانسه با ایجاد دو شرکت جدید مشترک با شرکت‌های ایرانی حضور خود در بازار ایران را تقویت کرد، قرارداد مذکور بزرگترین قرارداد جوینت‌ونچر در صنعت قطعه‌سازی، میان ایران و فرانسه می باشد.
    همچنین بنابر آماری که دیروز وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرد، سه خودروساز بزرگ کشور شامل سایپا، ایران‌خودرو  و پارس‌خودرو در مجموع 701 هزار دستگاه انواع محصولات سواری را در 8 ماه امسال به تولید رسانده‌اند تا نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 44 درصدی تولید در خساپا و خودرو و 81.5 درصدی در خپارس را تجربه کنند، اخبار کدال نیز حاکی از رشد تولید و فروش محصولات سایپا طی 8 ماهه امسال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو