فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۰۲»

تهران از تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده و موتورسیکلت کاربراتوری رنج می برد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پایتخت از وجود و تردد ۴۲۰ هزار خودروی فرسوده و کاربراتوری و ۷۸۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری رنج می برد.

تهران از تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده و موتورسیکلت کاربراتوری رنج می برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  وحید حسینی افزود: تردد این تعداد خودروی آلاینده به اضافه 100 هزار کامیون دیزلی را باید به عنوان عوامل اصلی آلودگی هوای تهران مورد توجه قرار داد.
    وی اظهار کرد: به طور میانگین روزانه 2 هزار تن آلاینده در کلانشهر تهران تولید و منتشر می شود که منابع متحرک(خودروها) نقشی اساسی در تولید این میزان آلاینده های جوی دارند.
    وی با اشاره به اینکه هوای تهران در روزهای تعطیل و پایانی هفته گذشته همچنان آلوده بود تصریح کرد: برغم تعطیلات چند روزه و بارش باران، کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار داشت.
    وی افزود: این امر نشان می دهد که خودروها و موتروسیکلت های کاربراتوری عامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند.
    حسینی با اشاره به خروج خودروهایی دارای معاینه فنی و برخوردار از کیفیت فنی مناسب از شهر تهران در تعطیلات پایانی ماه سفر، افزود: موتورسیکلت‌ها، خودروهای کاربراتوری و کامیون‌های فرسوده دراین مدت از شهر خارج نشدند و تردد آنها برغم وزش باد و بارش باران مانع از بهبود شرایط کیفی هوای تهران شد.
    وی تصریح کرد: حال جای این پرسش باقی می‌ماند که آیا نباید ممنوعیت تردد در شهر در مواقع آلودگی هوا را با استفاده از الگوهای مطالعه ‌شده‌‌ای نظیر طرح کاهش هدف ‌دار کرد.
    به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، رها کردن استفاده از الگوی غیرکارشناسی زوج و فرد که صرفا روی شماره پلاک خودرو محدودیت برقرار می‌کند، امری ضروری است.
    به گزارش ایرنا، کیفیت هوای تهران در طول هفته گذشته در شرایط ناسالم قرار داشت، شاخص کیفی هوای پایتخت امروز پس از شش روز در شرایط سالم قرار گرفت.
    * برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو