فونیکسریمکسبهتام

توسعه توانمندی های صنعت خودرو با مشارکت خارجی

عصر خودرو- رئیس هیئت عامل ایدرو افزود: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از برجام ایجاد فرصت برای توسعه توانمندی های داخلی صنعت خودرو با مشارکت شرکت های خارجی است.

توسعه توانمندی های صنعت خودرو با مشارکت خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، منصور معظمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه فضای رقابتی در گرو پرهیز از تکثرگرایی و حرکت به سمت کیفیت محوری است، اظهارداشت: ارتقای توانمندی داخلی بستر ساز مزیت رقابتی در جامعه است.

    معظمی با اشاره به مشارکت خودروسازان و قطعه‌سازان به عنوان دو رکن جدایی‌ناپذیر صنعت خودرو جهان یادآورشد: تعامل این دو بخش بر اساس استراتژی خودروسازی هر کشور به تولید محصولاتی می‌انجامد که هم زنجیره تامین را منتفع و هم خودروساز را با توجه به حضور مستقیم قطعه‌سازان در فرآیند تولید و افزایش بهره‌وری به جایگاهی مشخص و قابل قبول می‌رساند.

    رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : صنعت خودروسازی در قالب سیاست مشارکت ؛ روزآمد و ارائه خدمات پس از فروش ، مطلوب تر و توانمندی داخلی در اثر انتقال فناورهای جدید روز به روز بیشتر می شود.

    منصور معظمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه توانمند سازی قطعه سازان و خودروسازان در گرو اعمال سیاست مشارکت است ، افزود : پسابرجام بسترساز مشارکت و رونق اقتصادی است.

    وی همچنین بر لزوم تعمیق مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک با واحدها و شرکت‌های خارجی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: با اعمال این سیاست، مشارکت اقتصادی از فضای داخلی پا را بیرون‌تر می‌نهد و در زمینه‌های وسیع‌تری همچون تولید مشترک و پیوند اقتصادی با شرکت‌ها و واحدهای صنعتی خارجی بروز و ظهور می‌یابد.

    رئیس هیئت عامل ایدرو با اشاره به اینکه قطعه سازان و خودرو سازان لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: در حال حاضر سه تا چهار درصد تولید ناخالص داخلی و 700 تا 800 هزار شغل مربوط به صنعت خودرو در کشور است بنابراین نسبت به این صنعت در ایران نباید متفاوت بود.

    وی در ادامه با اذعان اینکه سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت دستیابی به تولید سه میلیون دستگاه خودرو تا افق 1404 است، افزود: در حال حاضر تولید جهانی صنعت خودرو 90 میلیون اما این عدد در ایران یک میلیون دستگاه در سال است.

    معظمی بیان داشت: برغم تمامی زحمات و تلاش ها هم اکنون صنعت خودروی ایران از جایگاه مناسبی در صحنه بین المللی برخوردار نبوده و ادامه این روند زیبنده ملت ایران نیست.

    وی با اشاره به اینکه توانمندی ایران در حوزه قطعه سازی بی بدیل است، گفت: این صنعت امروز به دلیل فقدان هم افزایی و عدم تعامل منطقی بر اساس سیاست برد – برد با قطعه سازان و خودروسازان جهانی با مشکلات و گرفتاری های زیادی دست و پنجه نرم می کند.

    میلاد بیگی کارشناس خودرو نیز گفت: متاسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استراتژی صنعت خودرو بر مبنای مونتاژ مدل های خودروهای خارجی در کشور شکل گرفته است.

    وی تاکید کرد: خودرو سازان باید به سمت توسعه برند داخلی حرکت کنند و دست از مونتاژ مدل های خودروهای خارجی بردارند.
    این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه قطعه سازان قربانی استراتژی های غلط دولت های مختلف در صنایع خودروسازی شده اند، گفت: هم‌اکنون قطعه‌سازان داخلی از توانمندی بالایی به لحاظ استاندارد در تولید و کیفیت برای حضور در زنجیره تامین محصولات جدید برخوردارند.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی داخلی باید اقتصادی و صادرات محور باشد، افزود: صنعت خودرو در اقتصاد کشور بسیار نقش آفرین است از اینرو می طلبد مسئولان به این مهم نگاهی جدی تر داشته باشند.
    رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان ایران هم با بیان اینکه قطعه سازان ایرانی به دنبال کیفیت و قیمت رقابتی هستند، گفت: در حال حاضر توانمندی قطعه سازان کشور بسیار بالا و از نظر دانش و تکنولوژی به روز می باشند.
    وی تصریح کرد: قطعه سازان با بهره گیری از نیروهای متخصص و توانمند توانسته اند طی سالهای متوالی رزومه ای قوی و سابقه ای درخشان از خود در کشور به جا گذارند.
    رئیس انجمن قطعه سازان یادآورشد: قطعه‌سازان ایرانی در تولید قطعات خودرو دقیق عمل کرده و همواره تمامی استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو