فونیکسریمکسبهتام

مصرف سوخت ایران خودرو به ۷ لیتر می رسد

عصر خودرو : ایران خودرو با افزایش تولید موتورهای کم مصرف قصد دارد میانگین مصرف سوخت سبد تولید محصولات خود را کاهش دهد.

مصرف سوخت ایران خودرو به ۷ لیتر می رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰:۰۴

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو به نقل از ایکو پرس ، کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد های ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : ایران خودرو با افزایش تیراژ موتورهای کم مصرف و استراتژیک خود نظیر موتورهای EF7، TU5 و موتور 1.4 و جایگزین کردن این موتورها بجای موتورهای پر مصرف تر قصد دارد تا میانگین مصرف سوخت سبد تولید محصولات خود را به کمتر از 7 لیتردرسال جاری و در سالهای آتی به حدود 6 لیتر در سیکل تر کیبی تقلیل دهد.
    وی ادامه داد:مصرف سوخت و میزان آلایندگی دو مولفه بسیار مهم هستند که در برنامه های راهبردی ایران خودرو لحاظ شده است .
    وزیری به مقایسه موتوری های تولیدی در ایران خودرو پرداخت و افزود: تولید کلاس موتورهای پرقدرت ایران خودرو (در رنج موتورهای بیش از 2 لیتر) از طریق بکارگیری تکنولوژی توربوشارژ بر روی موتور EF7 در دستور کار قرار دارد. با توجه به روند Down sizing موتورها در جهان، ایران خودرو نیز با استفاده از تکنولوژیهای روز جهانی موتوری با توان و گشتاوری در حد موتور 2.2 اما با مصرف یک موتور 1.7 حاصل نموده قرار است طی سال جاری بر روی سورن ELX و سپس خودروی دنا عرضه می شود .
    مدیراجرا و نظارت بر استاندارد ها با اذعان به اینکه سرمایه گذای های خوبی در خصوص طراحی و تولید موتوهای کم مصرف در گروه صنعتی ایران خوردو صورت گرفته است گفت:هم اکنون سرمایه گذاری بسیار بالایی در خطوط ماشینکاری سیلندر و سر سیلندر و مونتاژ این موتورها در ایران خودرو صورت گرفته است که با افزایش عمق ساخت داخل، افزایش تیراژ و تثبیت در قیمت تمام شده این موتورها تحقق خواهد یافت.
    وی توان اخذ استانداردهای روز اروپا از دیگر مزایای این نوع موتورهای دانست و گفت:این موتورهای استراتژیک ایران خودرو از طریق ارتقاء تکنولوژیکی قابلیت پاس کردن بالاترین استانداردهای آلایندگی یعنی یورو 4 و 5 و حتی یورو 6 را دارند. چنانچه هر زمان سوخت با کیفیت مناسب مهیا گردد امکان ارتقاء سطح آلایندگی می تواند محقق گردد.
    وی تنوع مصرف سوختی موتورها از دیگر موارد مهم در تولید دانست و گفت: هم اکنون خودروها با دو نوع سوخت بنزین و گاز CNG تولید که در آینده این تنوع افزایش یافته و موتورهای با تکنولوژی سوخت دیزل ، هیبریدنیز جزو سبد محصولات ایران خودرو قرار خواهد گرفت.
    وزیری تولید خودروی بر اساس سیاستهای امنیت انرژی کشور از دیگر برنامه های ایران خودرو دانست و گفت: از برنامه های راهبردی ایران خودرو تولید محصولات با سبد سوختی متفاوت می باشد، بگونه ای که، هزینه سوخت و تمایلات و خواسته های مشتریان مد نظر قرار گیرد.
    وی با تاکید بر اینکه ایران خودرو آماده تولید خودرو با مصرف سوخت دیزل است گفت: در حال حاضر خودرو 206صندوق دار با موتور دیزل تولید می شود به محض مهیا شدن سوخت دیزل با کیفیت مناسب (میزان گوگرد 50ppm) در کشور، می تواند این محصول و محصولات دیگر دیزلی به بازار نیز عرضه کند .
    وزیری با تاکید بر اینکه موتورهای دیزل دارای عملکرد بهتری هستند افزود:در کنار کاهش مصرف سوخت 25درصدی موتور های دیزل باید به قدرت گشتاور بالا،کاهش آلایندگی هوا،طول عمر بیشتر و دوام قطعات موتورهای دیزل اشاره کرد.
    وی ادامه داد:به علت قیمت بالای سوخت در اروپا بیش از نیمی از تولیدات به سوخت دیزل عرضه می شود و بسیاری از مشتریان به علت صرفه اقتصادی تمایل به استفاده از خودروهای دیزلی دارند.



    کرمان موتوراکستریم