فونیکسریمکسبهتام

رییس شورای رقابت در گفت و گو با «عصرخودرو»:

به دنبال ساز و کاری برای رفع مشکل دونرخی شدن قیمت خودروها هستیم

عصر خودرو- رییس شواری رقابت درباره دو نرخی شدن قیمت برخی خودروها گفت: شکل‌گیری بازارهای حاشیه‌ای و دو ‌نرخی‌شدن خودروهای جدید خارجی در بازار را در کارگروه رقابت مطرح می‌کنیم تا سازوکاری برای رفع این مشکل بیندیشیم.

به دنبال ساز و کاری برای رفع مشکل دونرخی شدن قیمت خودروها هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، رضا شیوا با بیان این مطلب افزود: گرچه نمی‌توانیم تولید‌کننده را مجبور به تولید بیشتر کنیم اما بنابر آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که ضوابط جدیدی برای نحوه فروش و پیش‌فروش خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی ارائه‌شده، عرضه‌کنندگان خودرو ملزم هستند ‌هنگام اقدام برای فروش و پیش‌فروش خودرو، تیراژ مناسبی از خودروهای تولید داخل و وارداتی را در اختیار داشته و این تیراژ را به وزارت صنعت اعلام کنند و سپس با صلاحدید این وزارتخانه نسبت به فروش یا پیش‌فروش محصولاتشان اقدام کنند.

    او بیان اینکه با این روند باید تناسبی بین میزان موجودی خودروهای پیش‌فروش‌شده با تقاضای احتمالی بازار وجود داشته باشد تصریح کرد: بخشی از این رشد تقاضا به دلیل عوامل روانی بازار و تبلیغات صورت گرفته مستقیم و غیر‌مستقیم در مورد کیفیت و قیمت برخی خودروهای تولید یا مونتاژ داخل است.
    شیوا همچنین با اعلام اینکه دراین باره تاکنون چند شکایت نیز به این شورا ارسال شده است اظهارکرد: شکایاتی در این زمینه به شورای رقابت رسید که بر اساس آن شورا شرکت سایپا را ملزم کرد تا در فروش این خودرو دقت بیشتری داشته باشد و تنها به هر کد ملی یک خودرو ارائه کرده‌، کسانی که قبلا این خودروها را خریده‌اند قادر به خرید مجدد آن نباشند و در ادامه افزایش عرضه ساندرواستپ وی برای حذف حاشیه بازار این خودرو و عرضه دونرخی آن را در دستور کار قرار دهد.

    در چنین شرایطی است که واسطه‌ها با هجوم به بازار خرید چنین خودروهایی‌، زمینه دونرخی‌شدن و شکل‌گیری حاشیه قیمتی در بازار را فراهم می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو