فونیکسریمکسبهتام

توقف ثبت سفارش ۵ برند اروپایی

عصر خودرو- مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه در حالی توقف ثبت سفارش پنج برند واردکننده خودرو را از تاریخ ۱۸ آذرماه درخواست کرده که وزارت صنعت، معدن و تجارت مهلت مقرر برای دریافت گواهی فعالیت از شرکت مادر را تا تاریخ ۱۸ آذرماه سال‌جاری قرار داده بود. آنگونه که به نظر می‌رسد دلیل آنکه مرکز امور اصناف بازرگانان پیش از اتمام موعد مقرر لیست شرکت‌ها و برندهای واردکننده واسطه‌ای را به دفتر مقررات اعلام کرده، محرز شدن عدم توانایی این شرکت‌ها در اخذ مجوز از شرکت مادر تا تاریخ معین بوده است.

توقف ثبت سفارش ۵ برند اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، برخی از شرکت‌های نامبرده در این نامه، واردکننده واسطه‌ای برندهای اروپایی هستند که به‌رغم فعال بودن ثبت‌سفارش تاکنون نتوانسته‌اند خودرویی را وارد کشور کنند. این در شرایطی است که این شرکت‌ها مجوز فعالیت از اصناف برای فعالیت در ایران را دارا هستند. با این حال این شرکت‌ها تاکنون نتوانسته‌اند در مذاکرات با شرکت‌های مادر موفقیتی کسب کنند.آن‌گونه که به نظر می‌رسد، شرکت‌های مادر تمایلی به ارائه نمایندگی به شرکت‌های فعلی در ایران ندارند. از سوی دیگر ضعف برخی از این شرکت‌ها برای ارائه خدمات متناسب با استانداردهای شرکت‌مادر نیز عامل دیگری است که موجب شده تا برندهای اصلی حاضر به ارائه نمایندگی خود به این شرکت‌ها نباشند. به همین دلیل نیز مرکز امور اصناف طی نامه‌ای خواستار توقف ثبت‌سفارش آنها در تاریخ مقرر شده است.

    در این میان اما برخی از دست اندرکاران حوزه واردات خودرو معتقدند، بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی در انتظار نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بودند تا براساس فضای جدید تصمیم خود درخصوص ورود به بازار ایران را عملی کنند. بنابراین برخی از آنها در شرایط کنونی که رئیس‌جمهور جدید ایالات‌متحده آمریکا مشخص شده، باب مذاکرات برای ورود به ایران را آغاز کرده‌اند که این موضوع قطعا تا 18 آذرماه به نتیجه نخواهد رسید. در هر صورت طی ماه‌های آتی می‌توان انتظار داشت که این شرکت‌ها برای ورود به بازار ایران مذاکرات خود را با شرکت‌های جدید آغاز کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو