فونیکسریمکسبهتام

تهدید تصادف در برف برای خودروهای بدون معاینه فنی

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با تأکید بر اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی برای تردد در روزهای برفی بیشتر دچار حادثه و تصادف می‌شوند، گفت: تردد خودروها در سطح شهر بدون تجهیزات لازم مثل زنجیر چرخ و سیستم ضدیخ خودرو ضریب حوادث در روزهای برفی را افزایش خواهد داد.

تهدید تصادف در برف برای خودروهای بدون معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ،  مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با تأکید بر اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی برای تردد در روزهای برفی بیشتر دچار حادثه و تصادف می‌شوند، گفت: تردد خودروها در سطح شهر بدون تجهیزات لازم مثل زنجیر چرخ و سیستم ضدیخ خودرو ضریب حوادث در روزهای برفی را افزایش خواهد داد.

    نواب حسینی منش با انتقاد از برداشت‌های سیاسی از تأمین تجهیزات ایمنی خودرو در روزهای اخیر گفت:مسلما وقتی فردی در روزهای برفی قصد خروج از شهر یا عبور از مناطق صعب‌العبور را داشته باشد باید خودروی خود را مجهز به تجهیزات ایمنی مثل زنجیر چرخ کند زیرا در همه نقاط و مسیرهای تردد امکان ماسه‌پاشی و نمک‌پاشی میسر نیست و خودروها باید اصول ایمنی برای تردد شهر را رعایت کنند.

    وی با اشاره به اصول ایمنی لازم برای تردد در شهر در هوای برفی تأکید کرد: داشتن زنجیر چرخ، سیستم ضد‌یخ و سیستم گرمایشی خودرو ضروری است و شهروندان باید حتی‌المقدور جز در موارد ضروری با خودروی شخصی از خانه خارج نشوند.

    به گفته حسینی منش، با توجه به شیب شهر تهران تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در شهر سبب سرخوردگی و رخ دادن تصادفات خواهد شد.وی با تشریح مخاطراتی که ایمنی خودروهای فاقد معاینه فنی را در روزهای برفی تهدید می‌کند، گفت: 2 اصل ترمز و انحراف فرمان خودرو برای ایمنی خودروها اهمیت زیادی دارد؛ زمانی که خودرویی که در هوای برفی در خیابان‌های شهر تردد کرده اما سیستم a.b.s ترمز نداشته باشد و راننده ترمزهای قفلی و ناگهانی انجام دهد، احتمال سرخوردگی و تصادف بیشتر خواهد شد. به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، ترمز خودروها در مراکز معاینه فنی به شکل مکانیزه چک می‌شود و مسلما خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد در روزهای برفی برای حرکت در شهر دچار مشکل خواهد شد.

    وی با اشاره به آمار مردودی‌های خودرو در معاینه فنی گفت: ٢٤درصد از کل خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند به‌دلیل تست ترمز و ١٦درصد به‌دلیل تست آلایندگی مردود شده‌اند که این آمار از بی‌توجهی به موضوع مهم ایمنی خودروها حکایت می‌کند. وی با اشاره به اینکه در مراکز معاینه فنی ١٤ آزمون برای ایمنی خودرو و ٤ تست برای آلایندگی خودرو انجام می‌شود، افزود: مردودی خودروها در معاینه فنی به‌دلیل سیستم خودروها، ترمز و کمک فنرها بوده و مشکل انحراف فرمان خودروها نیز در این موارد تأثیر‌گذار بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو